2025-12-13, 20:34
Medlem
50% högre pris, 25% mindre askar och vinsten går till att stötta ryssarna som slaktar ukrainska familjer… Det räcker nu, eller?
Citera
2025-12-13, 20:39
Medlem
DenverAirports avatar
Vinsten i Sverige går inte till Ryssland. Är du så hjärndöd så du tror det?
Citera
2025-12-13, 20:41
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Det är väl bara ge fan i att köpa skiten.
Citera
2025-12-13, 20:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Det är väl bara ge fan i att köpa skiten.
Exakt, vad ska liksom diskuteras? En övertalningskampanj för att TS visst ska köpa den där röda asken...som han innerst inne längtar efter
Citera
2025-12-13, 20:43
Medlem
Slackoffs avatar
Marabou's choklad är dessutom äckligt fruktos söt köp Fazer eller annan kvalitetschoklad istället.
De förtjänar inte sin ikoniska status på julbordet eftersom de har förvaltat sitt varumärke så dåligt.
Citera
2025-12-13, 20:50
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Marabou's choklad är dessutom äckligt fruktos söt köp Fazer eller annan kvalitetschoklad istället.
De förtjänar inte sin ikoniska status på julbordet eftersom de har förvaltat sitt varumärke så dåligt.

Ja, Wiener Nougat är en favvo. Men den är också snuskigt dyr.
90:- i affären. Var det dessutom inte dubbla lager förut?

Jag ska försöka mig på att göra egen denna jul.
Citera
2025-12-13, 20:51
Medlem
Europes avatar
Har aldrig tyckt de är goda. Har endast ätit dem när någon har gett mig dem. Jag köpte nyligen en guldask från Anthon Berg på extrapris som jag tyckte var åtminstone okej. Det finns godare, men jag antar att de även brukar kosta mer. Jag undrar om det inte var Anthon Bergs Diplomat selektion jag köpte på extrapris tidigare i år. Den var också okej.

Jag har faktiskt aldrig tidigare köpt chokladpraliner till mig själv före de två ovannämnda, utan endast till andra, i regel dyrare varianter, inte minst handgjorda från Ejes choklad, som jag inte skulle unna mig att köpa åt mig själv.

Undrar vad det är tecken på att jag plötsligt har köpt chokladpraliner till mig själv? Att jag har blivit gammal? Eller dekadent?
Senast redigerad av Europe 2025-12-13 kl. 20:56.
Citera
2025-12-13, 20:51
Medlem
Onanikrems avatar
Länge sedan jag köpte någon av dem. Var väl för fyra fem år sedan köpte jag ett par askar när de satt ned dem till 20kr st pga kort datum. Inga trillingnötter, inga körsbär i likör, vissa av substituten var helt oätliga. Hållit mig ifrån dessa askar sedan dess.
Citera
2025-12-13, 20:55
Medlem
Brajias avatar
Marabou kan dra åt helvette, spolar hellre ned pengarna än köper deras skit.
Citera
2025-12-13, 20:59
Medlem
Grin-Days avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brajia
Marabou kan dra åt helvette, spolar hellre ned pengarna än köper deras skit.
*helvete

Du får två val, köpa Marabou för en miljon vs spola ner en miljon!?
Citera
2025-12-13, 21:01
Medlem
MyJustices avatar
Detär faktiskt svårt att hitta choklad som är gott -
Även Anton berg har blivit lite trist
Men det är klart Marabou tar botten platsen
Citera
2025-12-13, 21:02
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IanMcEwan
Exakt, vad ska liksom diskuteras? En övertalningskampanj för att TS visst ska köpa den där röda asken...som han innerst inne längtar efter
Hehe jadu vem vet. Bättre TS gör nån kladdkaka eller nåt om denne är choklad gotte sugen 🙂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in