2025-12-13, 16:57
Medlem
Jag har en laptop, en Samsung Galaxy-laptop. Den lilla battteriindikatorn längst ner till höger brukar alltid ha en svart liggande stapel som blir kortare ju mindre batteri det är kvar. Denna stapel har plötsligt blivit orange. Jag har läst på nätet att orange batteriindikator betyder att energisparläget är på men jag har alltid haft det på och stapeln har inte varit orange förut. Den blir dock svart igen om man stänger av energisparläget, men som sagt, förut var den svart då med. Vad kan det bero på att den plötsligt blivit orange? Kan det vara en uppdatering? Sist jag hade laptopen på uppdaterade den innan jag stängde av den.

Edit: Vid laddning är batteriindikatorn nu plötsligt grön i stället för svart.
Senast redigerad av tokismatte 2025-12-13 kl. 17:12.
Citera
2025-12-13, 17:14
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tokismatte
Jag har en laptop, en Samsung Galaxy-laptop. Den lilla battteriindikatorn längst ner till höger brukar alltid ha en svart liggande stapel som blir kortare ju mindre batteri det är kvar. Denna stapel har plötsligt blivit orange. Jag har läst på nätet att orange batteriindikator betyder att energisparläget är på men jag har alltid haft det på och stapeln har inte varit orange förut. Den blir dock svart igen om man stänger av energisparläget, men som sagt, förut var den svart då med. Vad kan det bero på att den plötsligt blivit orange? Kan det vara en uppdatering? Sist jag hade laptopen på uppdaterade den innan jag stängde av den.

Edit: Vid laddning är batteriindikatorn nu plötsligt grön i stället för svart.

Sök på nätet och Samsungs forum. De har väl ett hanteringsprogram för batteriet för datorn.
Citera
2025-12-13, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Sök på nätet och Samsungs forum. De har väl ett hanteringsprogram för batteriet för datorn.

Hej

Har sökt på nätet men hittar inget användbart.
Citera
2025-12-13, 17:41
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Hej

Datorns hem/supportsida?
Citera
2025-12-13, 17:43
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Hej

Dessutom, titta efter i Windows uppdateringshistorik om det kom något från Samsung.
Citera
2025-12-13, 17:59
Medlem
Citat:
Datorns hem/supportsida?

Kollat där med.
Citera
2025-12-13, 18:02
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Kollat där med.

Ja endera har du fått ett kompatibilitetsproblem eller så uppdaterades nämnd funktion och du får vänja dig med ett nytt utseende.

Kör en sfc /scannow koll av datorn.
Citera
2025-12-13, 18:04
Medlem
Citat:
Dessutom, titta efter i Windows uppdateringshistorik om det kom något från Samsung.

Ser inte att det skulle varit nåt från Samsung, bara Windows.
Citera
2025-12-13, 19:19
Medlem
Kan det vara detta som det står om här:

https://www.theverge.com/2025/1/24/24351295/microsoft-windows-11-preview-insiders-battery-icon-percentage-color

Men den texten är nästan ett år gammal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in