Citat:
Ursprungligen postat av
Himmelellerhelvete
Nja knepigt fall tror ff att det är han som är betalningsskyldig eftersom att han ägde den i nov som det påstås är bilens betalningsmånad! Fattar inte vitsen att flytta bilen fram och tillbaka . Någon som är klyftigare kan förstå det?
Någon tidigare i tråden skrev att det kunde vara för att man vill byta försäkringsbolag och att det inte går att säga upp kontraktet om man inte säljer bilen.
Men tidsperspektivet får det att låta som att det är något annat som ligger bakom.
Hon får utmätningsbeslut i
slutet av Nov, ->bilen skrivs på henne
1 Dec, -> bilen skrivs tillbaka på honom
3 Dec, -> Mamma och barn hittas döda
9 Dec, -> Mannen folkbokförs på annan adress
11 Dec.
Edit: jag tror att några pusselbitar kan komma på plats om man får veta vad det är för skulder på 900 000k hon har.