2025-12-13, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ja, och i Göteborg var det tvärtom, där en pappa anklagades. Undrar hur livet blev för dessa två -vars partner mördade deras gemensamma barn..egentligen borde de kontakta varandra o ge varandra stöd.
Att skribenter här nu vill veta sanningen -o orsak till att en mamma tar sonens liv, o sitt eget,
psykos, raseri el depression,fördämmningar som brister..
kanske bara de nära närstående har uppfattat att mamman är skör,
kanske medicinerat
el inte medicinerat, diagnos eller inte diagnosticerad.
Kanske
kom självmordet o barnamordet, som en blixt från klar hommel

det leder till spekulationer, och oftast felaktiga slutsatser.

När-
En gladlynt,till synes lycklig person kan huxflux ta livet av sig.
Fanns inga signaler alls.
Mänskor döljer o kamouflerar sitt mörker
bakom en tillsynes glad o nöjd fasad.
Och ingen förstod vad som rörde sig inom den mänskan.
Vi tror vi förstår våra närmaste
men livet kommer att visa- att mänskor är mycket mer komplexa
än vad som utåt ses o visas o
hur de vill bli sedda och uppfattas av omgivningen.

Jag tror att psyket hos partnern som lämnas kvar kommer ha men för livet oavsett om de blir förhörda eller inte. Jag tycker inte polisen ska skuldbeläggas för att de utreder något som mord när de inte är säkra på vad som har hänt egentligen.

Att partnern fortfarande blir ”misstänkt anledning” av många flashbackare kan bero på t.ex. mamman som satte sig framför tåget med sina barn. En mamma somnar förtvivlad över att myndigheterna jobbade emot hennes och barnens säkerhet när det gällde hennes exman och barnens pappa. Jag försvarar henne absolut inte, jag drar bara paralleller.

Ang ditt sista stycke så är det väl så i många fall. Även om grannar, kollegor osv inte märkt att hon mått dåligt så har hon nog varit väldigt bra på att hålla upp en fasad.
Det är annars många som först märkbart mår dåligt men blir på väldigt bra humör när de bestämt sig och då kommer det ändå som en chock för anhöriga för ”hon började ju må bättre och verkade vara så glad”
Citera
2025-12-13, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
Läs någon av Leif GWs lite äldre böcker så fattar du just hur vanligt detta fenomenet är, dvs att kvinnor tar sig själva och barnen av daga och den stackars mannen blir kvar med misstankarna och misären.

Btw, varje fall är unikt. Att du generaliserar på detta sättet utan att veta något om fallet säger mer om dig än något annat.

Trevlig helg nu!

Har du citerat fel nu eller hur menar du att jag ”generaliserar på detta sättet”?
Citera
2025-12-13, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Jo, det spelar roll om du har låg lön och barn. Det är en oerhörd stress. Men nu lät det som att hon hade bra jobb, så det kanske inte var grundproblemet - utan konsumtionen.
Måste ändå ligga någon form av psykisk ohälsa i botten, ganska drastiskt att ta ditt eget och barnets liv pga skulder, det är ganska många som lever i fattigdom som kämpar på.
Citera
2025-12-13, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
Jag skrev ju att man också borde förbjuda all form av kredit till barnfamiljer.
Allt kan inte regleras med lager och regler, man har ett eget ansvar också.
Citera
2025-12-13, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Jo, det spelar roll om du har låg lön och barn. Det är en oerhörd stress. Men nu lät det som att hon hade bra jobb, så det kanske inte var grundproblemet - utan konsumtionen kanske?

Jag skriver kanske eftersom det inte är lämpligt att hitta på och gissa och sprida felaktiga rykten.
Hon kanske var tvungen att försörja mannen också ? Nån som vet om han hade jobb och inkomst ?
Citera
2025-12-13, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Måste ändå ligga någon form av psykisk ohälsa i botten, ganska drastiskt att ta ditt eget och barnets liv pga skulder, det är ganska många som lever i fattigdom som kämpar på.
Har det kommit fram hur hon tog barnets liv ? Och hur hon utförde sitt självmord ? Hur vet man säkert att det är så ? Kan mannen ha iscensatt så att det ska se ut som ett självmord ??
Citera
2025-12-13, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Snubben som var folkbokförd på hennes adress har ny adress fr.o.m igår. Pappa el. ej.

Var har du läst det?
Citera
2025-12-13, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Bodde pappan där? Det står att hon nyligen träffat en kille
Var har du läst det,?
Citera
2025-12-13, 11:23
Medlem
rubbergirls avatar
Folkbokföringen för mannen ändrades igår 12/12. Hade han nyss flyttat till ny lägenhet? Den är på 2 rok så verkar som han skulle bo där själv.
Dumpade han henne när hon åkte på löneutmätning & hennes cash / kredit var slut?
Ville hon separera?
Ny lägenhet pga händelsen?

Det är många frågor som uppkommer.
Senast redigerad av rubbergirl 2025-12-13 kl. 11:39.
Citera
2025-12-13, 11:30
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Var har du läst det,?

Nja. Det står såhär:

Citat:
– Jag pratade rätt mycket med henne när vi flyttade hit. Hela Hörby är lite så, alla säger hej till varandra här, även om man inte känner varandra. Jag blev lite förvånad av det först. Hörby är väldigt kärvänligt.

– De senaste åren har vi inte pratat lika mycket, det ändrades när hon träffade en kille. Men både hon och barnet var jättetrevliga

https://www.sydsvenskan.se/skane/horby-i-sorg-efter-det-misstankta-dubbelmordet/

Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Var har du läst det?
Du ser det på Ratsit.
Citera
2025-12-13, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Har det kommit fram hur hon tog barnets liv ? Och hur hon utförde sitt självmord ? Hur vet man säkert att det är så ? Kan mannen ha iscensatt så att det ska se ut som ett självmord ??
Med tanke på att polisen har släppt mannen och att han inte längre är misstänkt så utgår jag ifrån att det inte är iscensatt. Hur mamman däremot begick mordet och självmordet vet däremot ingen förutom möjligen utredarna.
Citera
2025-12-13, 11:34
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluffmaja
Vad jag undrar är hur pappan förklarar att han gått till jobbet 2 dagar och barnet och frun var förmodligen redan döda på måndagen men han har inte märkt det? Har inte läst någon förklaring till att han så obekymmrat skött sitt jobb 2 dagar oskyldig och ovetandes?

De hittades under dagen på tisdagen.
Pojken var som vanligt i skolan på måndagen.
Mannen möttes upp på sitt jobb av polisen under tisdagen när skolan lamat polisen som tagit sig in.
Senast redigerad av coli 2025-12-13 kl. 11:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in