Citat:
Ursprungligen postat av
Lilett
Han tros ha blivit skjuten i Oxie. Så polisens aktivitet där hör nog samman man med mordet.
Citat:
Vi får in larmet av en person som blivit uppringd om att personer i en bil blivit beskjutna, säger Thomas Söderberg, vakthavande befäl vid polisens regionledningscentral.
Så en man i bilen körde sannolikt till platsen där bilen hittades. Han är inte misstänkt. Kanske varit fler än två i bilen.
Citat:
Han är känd av oss sedan tidigare. Men om det rör sig om något gängrelaterat, det vet jag inte i nuläget.
I bilen ska det ha befunnit sig andra personer när skjutningen skedde.
Citat:
Jag vet att vi har hållit förhör med en av de som befann sig i bilen, men den personen är inte misstänkt, säger Thomas Söderberg.
Det är oklart om det rör sig om en eller flera gärningsmän som polisen letar efter. I nuläget finns ingen misstänkt för skjutningen.