Borde inte vara jättesvårt att ta död på BO om han skjutits i en bil, kan man tycka... Så vi får se.
Enligt Sydsvenskan så har han troligtvis blivit skjuten på en annan adress.
Polisen har nu bekräftat att en man hittades skjuten i bilen på Hindby. Men han tros ha skjutits på en annan plats. ”Troligtvis är brottsplatsen en annan och den söker vi efter”...
Polisen:
12 december 23.26, Skottlossning, Malmö
Man anträffad skjuten i Malmö
22.49 fick polisen Regionsledningscentral Syd samtal om att någon skulle vara skjuten. Efter ett tag anträffades ett fordon med en skottskadad man i. Mannen är förd med ambulans till sjukhus.
Polisen har spärrat av området kring bilen för teknisk undersökning. Troligtvis är brottsplasen en annan och den söker vi efter.
Flertalet beredskapsfuntioner är aktiverade och en stor resurs jobbar i ärendet. Ingen är gripen.
Märkligt att det är så tyst kring fallet?
Så, mannen befann sig skjuten i en bil. Troligtvis på annan adress än där han blev funnen. Körde han själv skottskadad till hindby? Varför inte till akuten direkt? Elr blev han faktiskt skjuten i bilen av skytten och lämnad på annan plats?
Det finns en massa f.d gängkriminella från Malmö som sitter & tjafsar med varandra på tiktok & dödshotar varandra dag in dag ut. Det är personer som har på ett eller annat sätt varit inblandade i morden & skjutningarna som ägde rum i Malmö för 7-8 år sen. M*ysem Mek*wi bland annat vars bröder (Akr*m och D*do Mek*wi) blev mördade under de åren. M*ysem bland annat sitter och talar helt öppet om händelserna som ägde rum då. Skulle inte bli förvånad alls om någon av dessa luffare var offret....
Jag tror också att detta är en skjutning som inte gör någon direkt skada. Ingen som blir svårt skadad eller liknande. Bara att någon avfyrat ett vapen mot en annan person. Det är vardag för oss som lever i Sverige.
Märkligt att det är så tyst kring fallet?
Så, mannen befann sig skjuten i en bil. Troligtvis på annan adress än där han blev funnen. Körde han själv skottskadad till hindby? Varför inte till akuten direkt? Elr blev han faktiskt skjuten i bilen av skytten och lämnad på annan plats?
Offret är en man i 20-årsåldern.
– Han konstaterades senare död och anhöriga har underrättats, säger Thomas Söderberg
vakthavande befäl vid polisens regionledningscentral.
– Han är känd av oss sedan tidigare.
I bilen ska det ha befunnit sig andra personer när skjutningen skedde.
– Jag vet att vi har hållit förhör med en av de som befann sig i bilen, men den personen är inte misstänkt, säger Thomas Söderberg.
Det är oklart om det rör sig om en eller flera gärningsmän som polisen letar efter. I nuläget finns ingen misstänkt för skjutningen.