2025-12-13, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valentin90
Utvecklingsboende bodde han på, ca 4 år, efter inte ens fosterföräldrarna klarade av honom. "Ungdomsfängelse" är det bara Joakim som säger. Utvecklingsboende säger folk i allmänhet. SIS-hem är en modernare beteckning.
Datumet för omhändertagandet fladdrar förbi i dokumentäre, det kanske kommer med i kommande avsnitt.

Har du sett något om att varit efterlyst i hela landet som han sa förut?
Citera
2025-12-13, 00:04
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Han var ju även på ungdomsfängelse.
Inte ungdomsfängelse. Dåtidens HVB hem.
8 år hemma, 6 år i fosterfamilj, 4 år i HVB hem.
Det är ingen förklaring till att Jocke och Jonna lämnar iväg yngsta barnet så ofta.
Citera
2025-12-13, 00:05
Medlem
Är det någon här som såg liven som Antonio book hade och total spårade ut? Han hävdar att det inte har hänt medans en hel del människor såg liven. Linnea hade också sett den och la ut ett inlägg om det men han hävdar att hon och alla andra ljuger.
Och sen undrar jag hur i hela kan man låta ett litet barn vara i närheten av en dömd våldtäktsman. Ingen som reagerar på det?
Citera
2025-12-13, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Datumet för omhändertagandet fladdrar förbi i dokumentäre, det kanske kommer med i kommande avsnitt.

Har du sett något om att varit efterlyst i hela landet som han sa förut?
Tyvärr. Känner inte till nån efterlysning, eller ens uttalande om det.

.. vilket i praktiken innebär att man hittar 10 videos där han säger insatsstyrkan var ute efter honom på fulltid, och sen 10 andra videos där han säger sig vara totalt laglydig och aldrig nånsin hamnat på kant med rättvisan osv osv
Citera
2025-12-13, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliseei
Jag har sett liven. De var inte hemma. I en annan live kommer Anna in och kramar honom. Folk har blandat ihop det.

Liven är borttagen. Många såg den. Men även om inte bebisen var i närheten så lägger anna ut bilder där hennes dampson gulligull med den lille. Dessutom är hennes son en dömd våldtäktsman..
Citera
2025-12-13, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhopp-87
Är det någon här som såg liven som Antonio book hade och total spårade ut? Han hävdar att det inte har hänt medans en hel del människor såg liven. Linnea hade också sett den och la ut ett inlägg om det men han hävdar att hon och alla andra ljuger.
Och sen undrar jag hur i hela kan man låta ett litet barn vara i närheten av en dömd våldtäktsman. Ingen som reagerar på det?

har sett fler lives men har ingen koll vad alla sagt och ej? Att han spårat ur under live är sant.
Citera
2025-12-13, 00:25
Medlem
Citat:
Jocke efterlyser den liven också, på sin instagram: länk.
Först gick han ut på insta och sa att det du beskriver var fel.
Länk
Länk

… och först 2 timmar efteråt, DÅ frågade han om nån har tillgång till liven. Han visste alltså inte mycket när han först beskrev att det var det helt fel.

Kan förstås vara förhands-koll. Alltså att Jocke planerar att gå på utfall mot de som hävdar det du skriver här, men vill göra en förhandskoll först, för att kontrollera om det finns någon substans av sanning i det först, så han inte får det i ansiktet efter ett eventuellt utfall. Fakta är som sagt inte alls viktig för honom, utan det är 'hur det ser ut' som spelar roll.
Senast redigerad av Valentin90 2025-12-13 kl. 00:29.
Citera
2025-12-13, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Summer24
Herregud jag får en stroke, hahahahahaaaa!
Fan vad intelligent att sitta och skrika "horunge", "fitta", "din äckliga jävel", "jag ska slita armarna av dig", jag ska mejsla dig i tinningen".
Satan i gatan, ställ in dig på psyket igen. Dom saknar sin rymling där.
Varför fokusförflyttar du från att prata om intellekt till att prata om språkbruk? Axel är bildad och har ett överlägset intellekt och that's it mannen. Han kan mer om juridik, som han själv säger att han inte kan någonting om, än Jockiboi som är självutnämnd expert.

Du ljuger, han har aldrig sagt till någon att han ska slita armarna av dom - det vill säga, du är manipulerad av Anjo att tro det. Jockiboi har sagt exakt samma sak, visste du det? Vet du ens hälften vad Joakim Lundell har gjort med barn i vuxen ålder?

Jag har aldrig haft någonting med psykiatrin att göra, det har Joakim Lundell haft.

Tror du att Joakim blev utsatt för ett sexuellt övergrepp på fritids, som det skrivs om att dom är oroliga för i hans journaler?
Senast redigerad av SLUTSPEL1 2025-12-13 kl. 00:46.
Citera
2025-12-13, 00:34
Medlem
Citat:

Eftersom Jocke tror att han är oskyldig så vågar han det.

Men deras barn far väl lch flyger mellan alla möjliga olika människor.
Citera
2025-12-13, 00:45
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nizy
tänkte du att han avslöjade mamman som grov missbrukare vilket va sant och sonen kräftan dessutom nu är nickedocka för mammas räkning .. finns inga normala individer som tror på missbrukar mammans historia eller kräft sonen längre tyvärr dom är passe
Men att lita på en notorisk lögnare verkar du inte ha några problem med

Var inte så jävla naiv
Citera
2025-12-13, 00:45
Medlem
Pommiers avatar
Tyvärr så har man hoppat ner i kaninhålet nu så motvilligt började jag lyssna på Monster-ljudboken förut eftersom allt som står i den inte har blivit omskrivet i media. Och hör och häpna så går Joakim djupare in på fosterpappans obehagliga filmande, och så beskriver han hur fosterpappan filmade när Joakim och hans egen dotter skulle ”gifta sig” och så tvingade han dem att pussa varandra på munnen. Han beskriver vidare att han tror att fosterpappan ”menade nog inget obehagligt egentligen, han var nog bara väldigt intresserad av film och ville själv göra film”.

Och när jag hörde det här så tänkte jag men vänta här nu, är det inte just detta som sker i The Butterfly Effect? Ni vet den filmen från 2004 med Ashton Kutcher (rekommenderar för övrigt mycket bra film). Kom på nu precis att jag skulle kolla upp om mitt minne stämmer där och javisst här är scenen där det händer: https://m.youtube.com/watch?v=2L2dyDpd7LA

Satte ihop en lista här tidigare på saker ur hans bok som stämmer överens med sekvenser/scener ur filmer så man får väl bedöma själv om man tror att det är en slump eller ej. Fosterpappan kanske precis som mamman blev inspirerad av film han såg? Långt innan filmen i fråga kom ut det vill säga. Tycker för övrigt att det är jävligt märkligt att inte AB-journalisterna frågar fosterföräldrarna nu när de backar upp Joakims story idag om huruvida det där med bröllopsfilmen har hänt.
Citera
2025-12-13, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Inte ungdomsfängelse. Dåtidens HVB hem.
8 år hemma, 6 år i fosterfamilj, 4 år i HVB hem.
.. och sen ut i "vuxenlivet" som 18-19 åring. En tillvaro som dominerades av egen liten lägenhet som bedömndes så dåligt skött att den var som sanitär olägenhet stora delar av tiden, inget jobb, inga rutiner, ingen ekonomi annat än socbidrag, missar att betala hyran och räkningar, skulder till kronofogden, så pass att familjen får gå in och hjälpa honom ekonomiskt, och trots detta ska jocke ha blivit vräkt och levt i trappuppgångar och källare en tid, troligen inslag av simpel kriminalitet, matstölder osv ..

.. och efter 5 år av tillvaron ovan, och nylig internet-etablering av Jockiboi (dock inte på yuotube än), så kommer Kungarna av Tylösand-dealen.

Inte särskilt kapabel människa att ta hand om sitt egna liv och leverne, precis som hans tidigare liv och soc/bup-papper visade att hans närmaste framtid troligast riskerade bli.
Senast redigerad av Valentin90 2025-12-13 kl. 01:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in