Citat:
Ursprungligen postat av
DICK.NIGGER
Mitt inlägg här kommer väl försvinna och inte läsas av någon. Men jag vill ändå säga att som bonde, men som inte har några djur fast jag har erfarenhet av det när jag utbildade mig på SLU, det är Sveriges lantbruksuniversitet för alla obildade nollor.
Så tror jag att det ligger någon slags personlig tragedi och psykologiskt trauma bakom detta. Ingen frisk människa, då menar jag det ur en klinisk bemärkelse, slår ett djur.
Internettuffingar kan sitta och blåsa upp sig här i tråden hur mycket de vill och hota med hur mycket de skulle göra si och så med den berörda bonden. Men i verkligheten skulle de inte komma till att göra så himla mycket. Förmodligen om de skulle samla ihop sina pungkulor och konfrontera honom skulle bonden packa ihop internettuffingen i en ica-kasse.
Folk tror att jobbet som bonde är att bara sitta i en traktor och trycka på några knappar. Men det är väldigt fysiskt slitsamt fortfarande, med stor fara för ens hälsa. Samtidigt som man hela tiden lever med en enorm ovisshet om man ska klara "skörden" för det man får in är helt utom ens kontroll. Det beror helt och hållet på världsmarknaden. Även i det obetydliga pisslandet Sverige.
Jag hoppas på att utfallet i det här ärendet blir det bästa. Att bonden får hjälp och att korna får det bra. Kanske på andra gårdar, fast det är inte hur enkelt om helst att bara flytta runt dem.
I vilket fall så för att vi i Sverige ska klara vår försörjning behöver vi inte fler frånfällen i vår livsmedelsförsörjning.
Vettigt inlägg +1 👍🏻
Hoppas verkligen djuren får en ny ägare som sköter den på korrekt vis framöver.
Har du någon form av djurhållningsutbildning så vet, ser och känner du för dessa djur som alla andra normalt funtade människor och vet att djuren går alltid först - jämt!
Och efter att ägarna dragits ordentligt i smutsen (vilket de verkligen förtjänar) kan få advekvat hjälp för sina avvikande beteenden.
*Kan inte tala för alla tangent-krigare här,
Men det finns garanterat folk i tråden som skulle kunna knäppa "Bonden" och hans bihang på näsan..