Citat:
Ursprungligen postat av
ShalvaOr
Jag tror tyvärr att lite för många har den mentaliteten. Kanske de blir avtrubbade till slut då det som sagt är vardag och arbetar man med den massproduktionen av djur så ingår det väl att de skadas/blir sjuka/dör med jämna mellanrum, så de vänjer väl sig?
Såg ett nyhetsinslag från Danmark för X antal år sedan som handlade om deras grisproduktion då de producerar väldigt mycket griskött. - Och där stod djuren inte högt i kurs kan jag säga. Mentaliteten där var att grisarna levde så kort tid att det fanns ingen anledning för bönderna att behandla grisarna väl. De behandlades alltså riktigt jävla vidrigt och det såg riktigt avskyvärt ut. Att man kan försvara ett så svinigt beteende när man arbetar med djur är ofattbart. Att se dessa djurs ögon dagligen och behandla dem så illa…det är inga friska människor.
Jag såg också den dokumentären. Fruktansvärt.
Ja de blir väl avtrubbade men som sagt, det blir man även att jobba med fulla människor. Eller, man blir inte avtrubbad man blir sorgsen och äcklad även där.
Ljusglimten är att dansk grisindustri har gått ner 10% senaste åren. Hoppas det minskar ännu mer. Man kan ju enkelt köpa alternativa saker. Tex på bondens marknad och inte kött från avrättningsfabriker.