2025-12-12, 01:56
Medlem
Ja tyvärr kan det bli så där, för snabb viktnedgång i kombination med genetik och hormonförändringar i/ efter klimakteriet. Ändra matvanor krävs ändå för att det ska hålla på sikt. Lägger man istället om till medelhavskost, drar ned rejält på snabba kolhydrater och skräpmat och dessutom tränar/rör sig mycket går man ned på sikt och mår så mycket bättre. Lite rynkor är det definitivt värt. Fettvalkar och dubbelhaka ser ju inte yngre ut. Bara att träna och bli i form så blir helheten ändå yngre och starkare.
Citera
2025-12-12, 02:16
Avslutad
Jag känner två som gjort en, kan väl säga att det lyckades på båda den ena ser äldre ut den andra ser helt normal ut. Den som ser äldre ut som är en nära vän till mig följer väl inte läkarens ordination, om jag inte minns fel var han tvungen att äta något kosttillskott livet ut som innehåller något ämne vilket han skiter i, den andra personen som är en släkting tar dessa tillskott och ser mycket yngre ut men nästan lite ohälsosamt spinkig.

Båda var väl inga valar direkt utan överviktiga som försökte ta sig till gymmet men påstod sig inte kunna gå ner i vikt.
Citera
2025-12-12, 03:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Instämmer. En i min närhet har gjort en gp. Men, vikten återkommer, så poängen är bortblåst.

Ett hopprep och järnvilja är en bättre metod.

Alkohol är också ett undergörande medel, ju mer desto bättre. De som aldrig dricker ser ut som russin.
Citera
2025-12-12, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Jag känner två som gjort en, kan väl säga att det lyckades på båda den ena ser äldre ut den andra ser helt normal ut. Den som ser äldre ut som är en nära vän till mig följer väl inte läkarens ordination, om jag inte minns fel var han tvungen att äta något kosttillskott livet ut som innehåller något ämne vilket han skiter i, den andra personen som är en släkting tar dessa tillskott och ser mycket yngre ut men nästan lite ohälsosamt spinkig.

Båda var väl inga valar direkt utan överviktiga som försökte ta sig till gymmet men påstod sig inte kunna gå ner i vikt.

Säg åt den som inte tar kosttillskotten att börja genast. Jag tog mina men fick ändå näringsbrister. Tex B12-brist är ingen lek hur sjuk man kan bli.
Citera
2025-12-12, 04:21
Avstängd
Matadhamsters avatar
Fett gör så att människor ser yngre ut än smalare personer.
Citera
2025-12-12, 06:26
Medlem
zombie-nations avatar
De går ned väldigt fort, huden hänger inte med.

Det sagt, hade kontakt med en kvinna som svalt sig till normalvikt. Sedan la hon ut bilder på sig. Hon var så stolt. Hon hade också åldrats 20 år eller mer. Såg hemsk ut. Ansiktet såg jättekonstigt ut. Bubbligt och blekt. Hon hade även tappat tänder av svälten. Fy fan, kan fortfarande se den bilden i mitt inre öga.

Den typen av op är ju en slags svält. De jag vet som fått sådan, har ätit sig tjocka igen.

Ozempic face är ju också en realitet.

Sådana metoder får man ta till om man är livshotande fet och verkligen har testat allt, inte bara lite chubby.
Citera
2025-12-12, 07:31
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Alla som går i vikt fort ser äldre ut. Oavsett om via operation eller fastande, svält.

Man ser benen mer, överskottshuden hänger och slänger, mer rynkor som tidigare varit uttänjd syns nu mer. Så rätt logiskt och enkel fysik.
Citera
2025-12-12, 09:04
Moderator
Maviels avatar
Det är ju samma effektpå kändisarna som tar ozempic. Går man ner snabbt i vikt hinner inte huden med. Det kan också röra sig om näringsbrist om man inte ser till att äta bra och få i sig det man behöver. Men det blir ju inte riktigt så för alla.

Inte helt ovanligt att man efter en GBT får problem med missbruk i olika former heller.
Citera
2025-12-12, 09:04
Medlem
Kosmos.s avatar
Att banta ned sig kraftigt i medelåldern från tjock till smal ger alltid den effekten då huden har mycket mindre kollagen och elasticitet. Ung hud är som en flexibel gummiballong, den drar sig tillbaka. Gammal hud är som en plastpåse. När den är är uttänjd så är den, den säckar och rynkar istället för att dra ihop sig.
Citera
2025-12-12, 09:47
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Alla som går i vikt fort ser äldre ut. Oavsett om via operation eller fastande, svält.

Man ser benen mer, överskottshuden hänger och slänger, mer rynkor som tidigare varit uttänjd syns nu mer. Så rätt logiskt och enkel fysik.

Så är det. Men folk vill ha så jävla snabba resultat. Väger sig varje jävla dag och har de inte gått ner så blir de besvikna. Allt i dagens samhälle är snabbmat och snabba kickar. Allt ska ske omedelbart, och vi matas med reportage av typen "Kicki 47år från Motala som var smällfet, men nu springer Göteborgsvarvet på 1.51".

De överviktiga borde istället satsa långsiktigt. Det får ta ett år eller två. Promenera en timme om dagen och skit i chips, läsk, godis, glass och den där extra portionen du tar bara för att det är gott så klarar en idiot att gå ner 15-20 kg på ett år, om du startar som överviktig. Jag gick ner 20kg på ett halvår. Var lite rädd för huden på magen såg hängig ut när fettet försvunnit, men det har dragit ihop sig nu några månader senare.
Citera
2025-12-12, 11:15
Medlem
Timoteuss avatar
Jsg känner ett antal, både män och kvinnor, som gjort denna operation.
En karl, som var en glad lax redan förut, fick vad jag tror var verkliga alkoholproblem och slutade vara glad. Hans tidigare så festliga festfyllor blev nästan alltid snedtrippar och humöret i övrigt blev sämre. Detta kändes ju som ett slags mentalt åldrande, även om det inte syntes i ansiktet.
En dog, troligen av hjärtproblem. Det lär skall påverka hjärtat i vissa fall.

Kvinnsen ser normala ut, men två har ständiga problem med magsmärtor, kräkning, blodbrist, vitaminbrist osv.
Båda har dock lite kurvor och fyller ut rynkorna inifrån och ser ut som sin ålder.

Nu gissar jag: fett påverkar östrogenproduktionen. Blir man av med allt fett lär det bli hormonsänkning. Så de som ser åldrade ut kanske har råkat ut för något slags extra-menopaus?
Citera
2025-12-12, 12:07
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Jag tänker Ulf Larsson som enligt honom själv bantade bort 50kg på ett år genom diet och motion. Tyckte han såg helt förjävlig ut efter viktnedgången och man tänkte ju har han fått Cancer eller AIDS
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in