Än så länge finns väldigt lite information, utöver den här trailern, som på Larians sedvanliga maner bejakar det mardrömslika. Trailern visar en festival för att bränna människor på bål, med flagellanter, grisar som äter spyor, barn som lyckligt klappar händerna när människooffret börjar skrika av elden, och en kvinna blir så till sig att hon har sex med en ödla. Inte en trailer man kunde vänta sig från någon annan utvecklare än just Larian.
Jag undrar om de höll tillbaka med att fullt realisera sina perversa fantasier under utvecklingen av BG3 då det ändå var Wizards of the Coasts IP, vilket betydde att de behövde någon sorts dekorum, och om det här blir spelet när Larian når sin fulla form.
https://youtu.be/VxzyVeAG00w
Inget datum ännu. Jag förstår inte varför de väljer att kalla det "Divinity" och inte "Divinity: Original Sin 3". Kanske är det nån sorts soft reboot?
Jag är mycket optimistiskt. Efter att ha spelat mig trött på BG3 har jag längtat efter ett liknande spel med samma höga produktionsvärden, men som utspelar sig i den bisarra fantasyvärlden Rivellon.
Känner ni Divinity-fans peppade?