2025-12-11, 23:22
Medlem
NiccoJs avatar
Tyskland spänner åter musklerna
Tyskland genomför en stor upprustning för att göra Bundeswehr till Europas starkaste konventionella armé, samtidigt som USA pressar Europa att ta större ansvar i Nato senast 2027.1,2
Tyskland planerar militärinköp för 52 miljarder euro i 29 kontrakt, bland annat 22 miljarder för militär grundutrustning och kläder, 4,2 miljarder för pansarskyttefordonet Puma, 3 miljarder för Arrow 3 och 1,6 miljarder för övervakningssatelliter.
För att öka personalen ska alla 18-åriga män mönstra från juli 2027, efter ett frågeformulär från januari 2026 där män måste svara, och Nato ser behov av 460 000 soldater mot dagens cirka 182 000 aktiva.

Vad tror ni, kan ryssarna med sina museumsvapen ha en chans mot ett Tyskland på marsch? Dessutom med Polen, Finland o Storbritannien på sin sida?
Citera
2025-12-11, 23:29
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Tyskarna var redan värdelösa när de hade högre testosteron under WW2 men vad ska man diskutera i dagsläget? Det är ett gäng värdelösa clown bögar man rustar upp. Öst har ingenting att frukta med tanke på hur värdelösa clowner män har blivit här i väst. Det enda man kan frukta dock är AI.
Citera
2025-12-11, 23:43
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmMEw0w93
Tyskarna var redan värdelösa när de hade högre testosteron under WW2 men vad ska man diskutera i dagsläget? Det är ett gäng värdelösa clown bögar man rustar upp. Öst har ingenting att frukta med tanke på hur värdelösa clowner män har blivit här i väst. Det enda man kan frukta dock är AI.

Fast om man nu ändrar mentaliteten så kan det väl bli ändring på männen kanske.

Fast det står i Europa och väger om islam ska lyckas ta över. Det kommer i så fall att sätta punkt för Europa en gång för alla. I alla fall förmodligen för flera hundra år åtminstone.
Citera
2025-12-12, 00:44
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Vad tror ni, kan ryssarna med sina museumsvapen ha en chans mot ett Tyskland på marsch?
Tyskland på marsch?
Kommer aldrig på tal.
Möjligtvis nedgrävda med långdistansvapen.
men det blir heller inte aktuellt då ryssen är för svag
Citera
2025-12-12, 00:59
Medlem
UniktAnvNamns avatar
Ryssland har inte klarat av Ukraina med materiellt stöd från väst, ett enat i Europa med tillhörande industri helt omställd för krig skulle ryssen inte ha en chans emot!

Europa har en över 3 ggr så stor befolkning med en samlad försvarsindustri som omsätter tusentals miljarder euro varje år, ryssen är körd!
Citera
2025-12-12, 01:18
Medlem
Sasha08s avatar
Det är ca 10–15 år innan Tyskland ensamt kan stå emot Ryssland i ett högintensivt konventionellt krig
Citera
2025-12-12, 01:24
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UniktAnvNamn
Ryssland har inte klarat av Ukraina med materiellt stöd från väst, ett enat i Europa med tillhörande industri helt omställd för krig skulle ryssen inte ha en chans emot!

Europa har en över 3 ggr så stor befolkning med en samlad försvarsindustri som omsätter tusentals miljarder euro varje år, ryssen är körd!

Ryssland har väl dock gått försiktigt fram i Ukraina som jag fötstått det, just med tanke på att de i många delar ser Ukraina som ett broder-folk? Har jag helt fel i min analys?
Citera
2025-12-12, 01:45
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha08
Det är ca 10–15 år innan Tyskland ensamt kan stå emot Ryssland i ett högintensivt konventionellt krig

Om 5 år är Tyskland bankrutt.
Citera
2025-12-12, 01:51
Medlem
UniktAnvNamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Ryssland har väl dock gått försiktigt fram i Ukraina som jag fötstått det, just med tanke på att de i många delar ser Ukraina som ett broder-folk? Har jag helt fel i min analys?

Så dom vill ha en kapsejsad ekonomi med en inflammation på över 20% och handelsblockader?

Ställer du industri och befolkningsmängd mot varandra så är Europa överlägset, Europa är kanske inte jätteskrämmande exakt idag, men en gemensam fiende i form av ett hot mot vår demokrati skulle väcka en galen industri, bara Volkswagen producerar nästan 5 miljoner fordon varje, ett europeiskt bilmärke!

Jag resonerar i händelse av krig och ett på riktigt skarpt läge, då imponerar inte Ryssland på någon punkt, klen befolkningsmängd, svag och ålgutbildad population, superhög korruption och en diktator utan egentligt stöd när det kommer till kritan...
Citera
2025-12-12, 01:59
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UniktAnvNamn
Så dom vill ha en kapsejsad ekonomi med en inflammation på över 20% och handelsblockader?

Ställer du industri och befolkningsmängd mot varandra så är Europa överlägset, Europa är kanske inte jätteskrämmande exakt idag, men en gemensam fiende i form av ett hot mot vår demokrati skulle väcka en galen industri, bara Volkswagen producerar nästan 5 miljoner fordon varje, ett europeiskt bilmärke!

Jag resonerar i händelse av krig och ett på riktigt skarpt läge, då imponerar inte Ryssland på någon punkt, klen befolkningsmängd, svag och ålgutbildad population, superhög korruption och en diktator utan egentligt stöd när det kommer till kritan...

Du kritar som en kratta, men det låter nästan som du beskriver Ursula?
Citera
2025-12-12, 02:46
Medlem
Hellesylts avatar
Det skulle inte undra om tyskarna och ryssarna i framtiden delar Europa mellom sig. Gränsarna blir som innan Operation Barbarossa. Varken USA eller UK kommer att agera.
Citera
2025-12-12, 03:40
Medlem
UniktAnvNamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Du kritar som en kratta, men det låter nästan som du beskriver Ursula?

Svamla bäst du vill, Européer är fria och lever ett fritt liv, skulle en diktator från öst hota det, då skulle ett slumrande europa vakna till liv med över 450 miljoner invånare som vill försvara sitt hem och sätt att leva, denna stridsvilja finns omöjligen i Ryssland, ska dom lämna sina stugor utan el&vatten för att gå i graven för en diktator som hatar dom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in