2025-12-11, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirugumi
Självklart ”tror” fosterfamiljen på Jocke, det var nog en enorm lättnad för dom när han började anklaga mamman istället och dom blev friade. Undrar hur det lät i det hemmet när dom var beskyllda för barnslaveri och läskigt filmande.
Dom fattar väl att det är bäst att hålla sig väl med honom så han inte kommer med fria fantasier om dom igen.

Barnslaveri, läskigt filmande + misshandel!

Han var liksom inte ett spädbarn när han bodde hos fosterfamiljen, han bodde där fram till året han skulle fylla 15. Trots att han är så gammal lyckas hans mamma förvränga hela hans bild av fosterfamiljen och intala honom att de misshandlat honom. När sannigen är tvärtom. Hur i hela friden ens?
Citera
2025-12-11, 21:41
Medlem
Citat:
Självklart ”tror” fosterfamiljen på Jocke, det var nog en enorm lättnad för dom när han började anklaga mamman istället och dom blev friade. Undrar hur det lät i det hemmet när dom var beskyllda för barnslaveri och läskigt filmande.
Dom fattar väl att det är bäst att hålla sig väl med honom så han inte kommer med fria fantasier om dom igen.

Var det fosterfamiljens hund Jocke begravde vedhögen? Läste nånstans att han hade tagit livet av flera katter .
Citera
2025-12-11, 21:45
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfensi
Var det fosterfamiljens hund Jocke begravde vedhögen? Läste nånstans att han hade tagit livet av flera katter .

Tror det var bio-morfars hund. Har också undrar hur den dog.
Citera
2025-12-11, 21:46
Medlem
bubbloriluftens avatar
Citat:
Mycket konspirationsteorier nu
Citera
2025-12-11, 21:50
Medlem
Summer24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du har inte två bostäder om du inte bor i båda. Du har kontrakt eller rätt till båda - men du bor i din bostad.

Bostaden är skyddad så även om du hyr ut i andra hand eller står med på ett kontrakt så får du inte gå in i bostaden utan den boendes tillstånd - om du själv inte bor där.

Nej, han stod med på kontraktet - och han bodde inte där. Det var Chrippas bostad.

Lagen pratar om bostad - inte ägare eller kontraktsinnehavare.

6 § Den som olovligen tränger in eller stannar kvar i någon annans bostad eller annat liknande boende döms för hemfridsbrott till böter eller fängelse i högst ett år. För hemfridsbrott döms även den som olovligen tränger in eller stannar kvar i en trädgård, på en gårdsplan eller på en annan liknande plats som tillhör bostaden eller boendet.

Du har glömt varför Joakim överhuvudtaget BEHÖVDE stå på 2 lägenheter va?
"Som kontraktsinnehavare har du starka rättigheter att vistas i din lägenhet, eftersom kontraktet är ett avtal som ger dig rätt att bo där; men du måste följa lagar och regler (t.ex. störningsregler)". Btw, inte ens störningsreglerna kunde Chrippa sköta.
Citera
2025-12-11, 21:54
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bubbloriluften
Mycket konspirationsteorier nu

Konspirationsteorier? Hur tror du Jocke hade reagerat på samma bevisföring från Chrippa? Att Chippa grävt fram fosterföräldrar på 70+ som haft minst 100 fosterbarn. Och som desssutom blivit utpekade som fruktansvärda, men sedan blivit tvättade.

Jocke hade bombat ner storys med hur han bajsa ner sig av skratt och skrivit typ, två gamlingar kan knappt komma ihåg vem som gjorde vad även om dom har två barn, men dom här kommer ihåg allt fast dom har haft 100 barn, det talar eeeeeexxxxxxxxxxxxxxtttttttttttrrrrrrrreeeeeeeeeee eemmmmmttttt mycket för att dom kan ha blandat ihop saker och ting.
Citera
2025-12-11, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miisshemlig
Vart lägger hon upp det någonstans? Kan du länka

Det är anna books instagram.
Citera
2025-12-11, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Summer24
"Som kontraktsinnehavare har du starka rättigheter att vistas i din lägenhet, eftersom kontraktet är ett avtal som ger dig rätt att bo där; men du måste följa lagar och regler (t.ex. störningsregler)". Btw, inte ens störningsreglerna kunde Chrippa sköta.

Var det inte jockes fel kräftan inte kan bete sig allt är jockes fel fråga Micro
Citera
2025-12-11, 22:31
Medlem
Såg på någon video när Joakim är på Dreamhack med sin son . Han är ju påtänd som en lärka . Klibbsvettig.stel .hakan låst .rör sig lite som en robot.rösten å tonläget ändrat och så klart brillor på sig inomhus. Är det adhd piller han överdoserar så det inte märks i prover å så. Ni som vet?
Citera
2025-12-11, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Visst kan det vara så men det hindrar fortfarande inte att det till stor del berodde på hans hemmiljö och bristen på omvårdnad, underhåll, stimulans, stöd, trygghet, närhet och ömhet.
Hans bröder gick det bra för? De visar inte några som helst indikationer på att något varit tokigt (möjligen underdrift) eller att brister fanns?

Fosterföräldrarna berättar ju att han kom ikapp i deras hem och blev lugnare men varje gång han kom hem igen från besöken hos mamman så blev det märkbara och svåra bakslag-och det jag menade från början var att jag känner igen det.
Vid puberteten förändrades allt till det värre-vilket också är vanligt pga hormonförändringar osv.

* Men för att vara tydlig och ärlig: - du skrev att jag inte ser all relevant fakta i ditt fösta stycke...
Berätta då för mig, du som vet, VEM gör det mer än de själva (i bästa fall men bitvis tveksamt)??

Tror du på fullt allvar att du eller jag eller Berta 68 år eller Gösta 75 år eller Ali 24 år eller Maja 18 år ser all fakta i detta fall?? Ingen av oss vet ett skit!

Vi kan bara se eller ana det pyttelilla som har uppdagats och om du tror att ett barns alla dagar/nätter, timmar, minuter eller sekunder finns nedtecknat i SOC-journaler då kan jag redan här tala om för dig att det gör det INTE. Det är skitsnack. Det vi däremot VET är att fosterföräldrarna har 40 års erfarenhet av utsatta barn som de tagit sig an och det finns ingen anledning av tvivla på deras ord, eller?

Sedan vill jag avsluta med, om vi bortser från denna individuella tragedi, att det är rent ut sagt äckligt hur samhället har blivit och hur våra barn och unga idag växer upp.

Och det är ursprungligen deras föräldrar och alla andra vuxna i min egen generation, inkl journalister som skapat och tillåtit detta monster - de sociala medierna och bristen på kontroll och bristen på regler och lagar och skydd. Journalister har sedan START hajpat detta även i gammelmedia, så de är INTE heller utan skuld trots att de nu börjar dra åt sig öronen.

Folk i allmänhet tror dessutom på troll. Vuxna som unga.
Helt jävla sjukt.
Jävligt många av dessa som hetsar som värst på nätet är endast troll, oavsett betalda eller ej.
Det är inga genuina människor som borde påverka-så varför bryr sig folk om dem?
Varför är folk så lättpåverkade idag?
(Exempelvis i fallet Johnny Depp/Amber Heard så visade det sig i efterhand att Saudi låg bakom sjukt många av de konton som piskade upp hat mellan dem och folket i USA, det var alltså koordinerat.
Det är så det ÄR idag. FAKE. För att förstöra. Underminera. Få folk att må skit.

Så varför pratar man inte mer om det, blottlägger det och leder de unga istället mot kunskapen/förståelsen om det och gör dem motståndskraftiga?)

Även skolorna var ursprungligen väldigt positiva till dessa nya trender.
Och anledningen till att detta spreds som en löpeld var ärligt talat (!) för att de vuxna själva ville ha sin "egentid" vid sina skärmar, nyfikna och minst lika sensationslystna!

De unga av idag tror att detta är det normala.
Det ÄR det normala för dem... de har aldrig sett något annat!
Herrejävlar.

Så den biten håller jag med om, att morsan hamnade i en svår och orättvis sits eftersom hon inte hade samma plattform! Det var fel!
MEN det betyder INTE att Jocke ljuger. Inte alls.

Det betyder BARA att folk har ett jävligt märkligt SENSATIONS-behov och istället för att de vuxna lär de unga vad som är rätt och fel och lär dem gränsdragningar, empati och egenansvar - så övergav de vuxna alla ungarna för att de vuxna själva var alltför upptagna med annat, sin egen lusta!

Finns inga ursäkter till det.
Om du lyssnar på de ”soc-papper” som Lundell själv valt att lägga ut så framgår det tydligt att han hade kvarstående dåligt bordskick och problem med sin hygien efter flera år hos fosterfamiljen.

Att han hade kraftiga utbrott efter besök av och hos sin biologiska mamma kan förklaras av att det var just relationen till henne som triggade starka känslor av svartsjuka och separationsångeset. Till andra vuxna kunde han hålla en mer normal distans.

Jag tror verkligen att det handlar om genetiska förutsättningar i grunden, och inget som varken J eller hans mamma kan klandras för. Med 3 yngre syskon blev situationen tyvärr ohållbar.
Citera
2025-12-11, 22:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Summer24
De rättigheterna slås ut om någon annan bor där och kontraktsinnehavaren INTE gör det.
Så sorry - Jocke hade ingen rätt att gå in i lägenheten.
Citera
2025-12-11, 22:58
Medlem
KungPungPats avatar
Jocke vet inte om vad som är ute efter honom, och som kommer få han att önska att det är en fejkad spökjakt för att lura ungar på klicks.

Han har ju efterlyst min identitet.

Jag ska astralresa hem till Jocke och se vad jag kan göra.

Det där med att mörda katter och hundar tar jag på stort allvar.

Att efterlysa nån som har astralrest är inte den bästa handlingen man kan göra.
För han kan inte se nån astralkropp som kan flyga genom väggen hemma hos han och som sagt, få han att önska att det var ett planerat fejkspöke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in