2025-12-11, 12:12
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rancor
Frågan var väl egentligen om det festades ordentligt med kunder med fylla och sex

Blir väldigt mycket upprepningar i den här tråden. Men för min del -- nej. Det vore helt jävla livsfarligt att jobba så faktiskt.
Citera
2025-12-11, 13:16
Medlem
FestligPersikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokoke.Cute
Blir väldigt mycket upprepningar i den här tråden. Men för min del -- nej. Det vore helt jävla livsfarligt att jobba så faktiskt.
Jag håller med dig! Det vore ju helt livsfarligt att jobba så! Visst att jag kan dricka ett glas vin med kunder, men absolut inget festande.
Citera
2025-12-11, 13:50
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FestligPersika
Jag håller med dig! Det vore ju helt livsfarligt att jobba så! Visst att jag kan dricka ett glas vin med kunder, men absolut inget festande.

Ja, precis ett glas vin.

Ett glas.🍷
Citera
2025-12-11, 13:57
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FestligPersika

Ja 100% livsfarligt att jobba så. Jag tar ett glas eller två med kunder men fylla funkar inte. Inte ens när man jobbar genom en agency funkar det. En del av SW som många kunder och andra utomstående förståsigpåare inte vill prata om -- de stora riskerna man som SW utsätter sig för. Även när man jobbar genom agentur eller andra mer eller mindre ordnade former. Obekvämt samtalsämne när man ska upprätthålla myten om den kåta och lyckliga horan. Men en realitet för SWs. 😞🤷
Citera
2025-12-11, 19:57
Medlem
Fylla vet jag inte om man kan definiera det som men det finns få stammisar som man har kommit nära och där träffar inte bara skett i hemmamiljö. Avsmakningsmenyer med tillhörande vinpaket och weekends med drink innan middag och generöst med vin hela helgen.
Citera
2025-12-11, 20:16
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillyRosee
Fylla vet jag inte om man kan definiera det som men det finns få stammisar som man har kommit nära och där träffar inte bara skett i hemmamiljö. Avsmakningsmenyer med tillhörande vinpaket och weekends med drink innan middag och generöst med vin hela helgen.

Nej, aldrig fylla. Sånt tillhör gårdagen i den lilla skitort jag kommer från.🤮🤮

Ibland kan jag känna att jag sjunker i kundens ögon om jag hellre vill ha mineralvatten eller nöjer mig med ett enda glas vin.

Liksom, vem är jag liksom, som tackar nej till alkohol .❓

Känns ju lite osocialt, som jag får kompensera med livlig spontanitet om jag känner mig avslappnad och trygg.
Senast redigerad av Lill-Ann 2025-12-11 kl. 20:32.
Citera
2025-12-11, 20:35
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Citat:

Hej igen! Jag har läst ditt inlägg typ fyra ggr och jag är antagligen dum i huvudet men jag förstår verkligen inte vad du vill förmedla. Tar det här helt och hållet på.mig (dyslexi). Skulle vara fint om du kunde förklara lite tydligare. Om.du orkar! ❤️💫🙏⭐
Citera
2025-12-11, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sokoke.Cute
Hej igen! Jag har läst ditt inlägg typ fyra ggr och jag är antagligen dum i huvudet men jag förstår verkligen inte vad du vill förmedla. Tar det här helt och hållet på.mig (dyslexi). Skulle vara fint om du kunde förklara lite tydligare. Om.du orkar! ❤️💫🙏⭐

Jag vill inte förmedla något särskilt mer än att med vissa stammisar som jag har träffat har det blivit mer än 1-2 glas vin vid längre träffar. Aldrig fylla men det har känts trevligt och bra i just dem situationerna.
Citera
2025-12-11, 22:06
Medlem
Lill-Anns avatar
Minnen och associationer. 👤🏙️

Ser jag ett företags logga kan jag minnas en kund jag haft som varit anställd på det företaget och antingen le åt minnet😺 eller inte le åt minnet.😾Samma med kvarter och gator, de kan påminna om kunder och likaså hotell.

Känner ni andra samma?
Citera
2025-12-11, 22:32
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Citat:
Jag vill inte förmedla något särskilt mer än att med vissa stammisar som jag har träffat har det blivit mer än 1-2 glas vin vid längre träffar. Aldrig fylla men det har känts trevligt och bra i just dem situationerna.

Ok, jag fattar. Och -- välkommen till tråden! 😊
Citera
2025-12-12, 08:28
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Minnen och associationer. 👤🏙️

Ser jag ett företags logga kan jag minnas en kund jag haft som varit anställd på det företaget och antingen le åt minnet😺 eller inte le åt minnet.😾Samma med kvarter och gator, de kan påminna om kunder och likaså hotell.

Känner ni andra samma?

Ja! Vad roligt att du skriver det här. 😊

Jag har en massa minnen och associationer. Stadsdelar, restauranger, hotell, företag osv. Både positiva och negativa minnen! 😅 Jag tänker alltid på en kund när jag går förbi en butik där jag satte sprätt på träffpengar. 🤩

En av mina kunder kommer från ett land som har ett ganska speciellt kök och han lagar så jädra god mat! Verkligen toppklass och jag ser så totalt fram emot träffarna med honom. Vi sitter och äter i flera timmar och han är duktig på att kombinera med vin. Njutning de luxe! Sexet är väldigt dåligt (man får bita ihop, blunda och tänka på gulliga kattungar!), men maten är 🌟. Honom tänker jag på varje gång jag är på eller går förbi en sån restaurang så klart.😊
Citera
2025-12-12, 08:58
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Nej, aldrig fylla. Sånt tillhör gårdagen i den lilla skitort jag kommer från.🤮🤮

Ibland kan jag känna att jag sjunker i kundens ögon om jag hellre vill ha mineralvatten eller nöjer mig med ett enda glas vin.

Liksom, vem är jag liksom, som tackar nej till alkohol .❓

Känns ju lite osocialt, som jag får kompensera med livlig spontanitet om jag känner mig avslappnad och trygg.

Ja, en del kunder blir typ lite besvikna när man är måttlig med alkohol. Jag har några kunder som är vinintresserade och det är så klart kul att lyssna på dem och provsmaka, men jag tycker inte om att dricka för mkt. Varken privat eller när jag jobbar och när jag jobbar så är det ju en fråga om säkerhet. Fylla och jobb går aldrig ihop, särskilt inte när jobbet innefattar sex. ❌ ☠

Annars så har jag inget emot att dricka alkohol med kunder och jag gör så få träffar att jag utan hälsorisk skulle kunna dricka på varje träff. Jag tycker till och med att det är trevligt att ta ett glas eller två på en träff, det blir softare och trevligare på nåt sätt. Inte för att alkoholen i sig trubbar av, men det är liksom en aktivitet. Vi har ju diskuterat det i tråden -- kunder som bokar långa träffar men har inget planerat. Man bara sitter där rakt upp och ner och dricker kranvatten. Så himla konstigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in