2025-12-11, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Exakt vad jag tidigare uttryckte i tråden.
Vem betalade för Sofias uppehälle i NY, inklusive hennes 'yogacenter' som det skrivits om?
Hur finansierades egentligen 'Playground'? Det spekulerades en del om detta för några år sedan.
Hon kan inte ha jobbat i USA i egentlig mening om hon inte hade arbetstillstånd, vilket man inte bara 'får' i USA utan vidare.

Kungahuset kunde inte ha med henne på Nobelfestligheterna. Undrar om hon någonsin kommer att kunna vara med efter detta. Hon bidrar ju med oerhört dålig PR för Sveriges kungahus och Sverige för övrigt.

Nu sitter hon väl och beklagar sig för prinsen om hur 'orättvist' hon har blivit behandlad i media. Undrar om hon trodde själv att hennes gamla cv bara skulle försvinna. Bilderna och hennes nakentråd här i FB säger allt.

Tror inte det är läge för henne att köra någon representation på länge. Hon kommer nog att hålla sig inomhus en stund. Det är ju tur att hon har sin lilla dotter att skylla på.
Miljontals människor jobbar och har jobbat utan arbetstillstånd i USA , så det har liksom ingen bäring på om hon har jobbat eller inte!
Citera
2025-12-11, 19:20
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, det är det hon gör! Alla svenska tidningar har skrivit om det de senaste dagarna, har du missat det?!

Här är bara en artikel, det finns massor, googla!

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/barbro-ehnboms-grattis-till-jeffrey--epstein-bild-pa-prinsessan-sofia/

Har missat, men är inte ett dugg förvånad då jag aldrig köpt lögnen att hon skulle ha försörjt sig på yoga i USA.

Snacka om att ha tur, från billig eskort för alla möjliga män till en prinsessa. Önskar kungen allt ont då fanskapet gjorde henne till prinsessa och skämde ut Sverige. CP-prinsen ska tydligen få allt han pekar på även om det är en äcklig eskort som smutsar ner Sverigebilden.
Citera
2025-12-11, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjelvklart
Miljontals människor jobbar och har jobbat utan arbetstillstånd i USA , så det har liksom ingen bäring på om hon har jobbat eller inte!

Jo då, för det är inte lagligt att arbeta i USA utan arbetstillstånd. Jobbar man illegalt kan man bli straffad och slängas ut ur landet. Den enda fördelen är att man slipper betala skatt. Normala arbetsgivare aktar sig för att anställa svart arbetskraft.

Själv har jag jobbat (legalt) i USA i över 20 år så jag vet en del om hur det går till på arbetsmarknaden.
Svarta jobb brukar inte vara direkt prestigefyllda.
Senast redigerad av Detdundrar 2025-12-11 kl. 19:28.
Citera
2025-12-11, 19:30
Medlem
Citat:
Jo då, för det är inte lagligt att arbeta i USA utan arbetstillstånd. Jobbar man illegalt kan man bli straffad och slängas ut ur landet. Den enda fördelen är att man slipper betala skatt. Normala arbetsgivare aktar sig för att anställa svart arbetskraft.

Själv har jag jobbat (legalt) i USA i över 20 år så jag vet en del om hur det går till på arbetsmarknaden.
Svarta jobb brukar inte vara direkt prestigefyllda.
Nej då,Enligt nya uppskattningar finns det cirka
8,5 miljoner papperslösa invandrare i den amerikanska arbetskraften. Denna siffra representerade i slutet av 2022 strax under 5 % av den totala amerikanska arbetskraften.

För 20 år sedan var det knappt någon som höjde ögonbrynen om någon jobbade utan arbetstillstånd.
Citera
2025-12-11, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjelvklart
Nej då,Enligt nya uppskattningar finns det cirka
8,5 miljoner papperslösa invandrare i den amerikanska arbetskraften. Denna siffra representerade i slutet av 2022 strax under 5 % av den totala amerikanska arbetskraften.

För 20 år sedan var det knappt någon som höjde ögonbrynen om någon jobbade utan arbetstillstånd.

När jag skrev 'jo då' syftade jag på ditt påstående om att detta inte skulle ha någon bäring på Sofia.
Jag tror hon arbetade illegalt om hon ens arbetade.

Jag betvivlar inte att det finns massor av papperslösa som jobbar illegalt och det är inte det jag är intresserad av i det här fallet. Självklart vet jag om detta -- och jo då, det ansågs inte rumsrent alls att arbeta utan arbetstillstånd för 20 år sedan. Jag arbetade där själv då, fast inte illegalt.
Senast redigerad av Detdundrar 2025-12-11 kl. 20:00.
Citera
2025-12-11, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKvinna
Var det bra at Haakon fikk sin vilje gjennom? Mette Marit møtte Epstein flere ganger etter at han ble dømt første gangen. Sofia møtte Epstein FØR han ble dømt. Hun visste kanskje ikke?

Marius er tiltalt for flere voldtekter, Sverre Magnus gjør ingenting og Ingrid kalles Snøprinsessen. Det ser ikke helt bra ut i Norge.

Snöprinsessen, är det för ryktena om kokain?
Citera
2025-12-11, 20:18
Medlem
Citat:
Nakenbilderna med ormen är vämjeliga. Fast ormen är vacker.

"Sofia Hellqvist" har en egen tråd här på FB, tror den sorterades in under "modeller" (?).
Där kan man verkligen läsa om vad killarna tycker om henne. Hennes 'behag' diskuteras närmare där och det finns länkar men jag vet inte om de fortfarande är aktiva.

Undrar hur hennes söner kommer att tänka och känna om de hittar denna tråd på FB när de blir äldre.
Visst ändrar sig moralens gränser under tid men jag tror inte den ändras så snabbt att de kommer att gilla när deras kompisar på Lundsberg flashar runt bilder på deras mamma naken med en orm. För det är vad som kommer att hända dem.
Citera
2025-12-11, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessAnne
Blivande skådespelerska!

Hur många unga tjejer kommer inte till USA i förhoppningen om att slå igenom stort och bli en ny Julia Roberts? Och hur många lyckas?

Sofia har väl absolut ingenting som skulle henne några fördelar i den stenhårda konkurrensen.

Men Barbro Ehnbom...någonstans ringer en klocka. Jag läste någonstans om kungens ungdomssvärmerier och kvinnor han sågs med före Silvia, och jag undrar om inte "fotomodellen Barbro Ehnbom" var en av dem? Hon rörde sig väl i de kretsarna.
Du tänker på den blonda fotomodellen Barbro Ehn, mycket söt men en aning för kort för att slå internationellt på catwalken. Hon var med i många modereportage. Tror hennes pappa var poliskommissarie (?) iaf var det inte tillräckligt för det fiiina hovet.
Barbro Ehnbom har sitt speciella förflutna i skvallerpressen. Hon var mycket tänd på finansmannen Wictor Forss, som dessvärre var gift. Triangeldramat kunde följas i spalterna. Hustrun var temperamentsfull och rödhårig, och gav inte upp utan vidare.
På den tiden var inte Ehnbom rödhårig, snarare cendré/råttfärgad. Det äktenskapet, förmodligen hans andra, med barn, är borttaget ur officiella rullor. Denne finansman började sin karriär i byggbranschen, pappan var byggmästare. WF hade bl a samarbete med knarkkungen Fleming Broman, något som inte heller nämns numera.
Nu fick du tugga dig igenom en massa info som du inte bett om, beklagar…
Citera
2025-12-11, 21:20
Medlem
Allt om Kungligt skriver:

"Allt om Kungligt kan nu avslöja hur prins Carl Philip, 46, reagerade när Sofia själv berättade för honom om mötena med Epstein.

En person nära paret beskriver stämningen som tung och laddad.

– Carl Philip blev både arg och frustrerad. Men inte på Sofia, utan på Epstein, som försökt närma sig henne. Det var inte en rolig nyhet för prinsen. Jag vet att han kände sig bedrövad efteråt, berättar källan."

Så idiotiskt. Naturligtvis sätter han sin fru på piedestal, då han inte har förmågan att begripa hur Sofia skulle kunna ha relation till något så snaskigt. Arg på Epstein som försökt närma sig den lilla dygdiga och oskyldiga frugan? Undrar om han själv har glömt hur de två träffades bland alla unga gold-diggers i Båstad etc? Han måste ha trott att hon var där för att se på tennis. Han har nog aldrig fattat Sofia eller hennes planer. I hans ögon är hon alltså ett offer.

Hon räknar säkert med att fortsatt kunna linda prinsen om lillfingret. Snyftar nog till sig hans empati.
Och han faller till föga, förstås, vänlig som han verkar vara.
Senast redigerad av Detdundrar 2025-12-11 kl. 21:26.
Citera
2025-12-11, 22:36
Medlem
fonders avatar
Citat:
Allt om Kungligt skriver:

"Allt om Kungligt kan nu avslöja hur prins Carl Philip, 46, reagerade när Sofia själv berättade för honom om mötena med Epstein.

En person nära paret beskriver stämningen som tung och laddad.

– Carl Philip blev både arg och frustrerad. Men inte på Sofia, utan på Epstein, som försökt närma sig henne. Det var inte en rolig nyhet för prinsen. Jag vet att han kände sig bedrövad efteråt, berättar källan."

Så idiotiskt. Naturligtvis sätter han sin fru på piedestal, då han inte har förmågan att begripa hur Sofia skulle kunna ha relation till något så snaskigt. Arg på Epstein som försökt närma sig den lilla dygdiga och oskyldiga frugan? Undrar om han själv har glömt hur de två träffades bland alla unga gold-diggers i Båstad etc? Han måste ha trott att hon var där för att se på tennis. Han har nog aldrig fattat Sofia eller hennes planer. I hans ögon är hon alltså ett offer.

Hon räknar säkert med att fortsatt kunna linda prinsen om lillfingret. Snyftar nog till sig hans empati.
Och han faller till föga, förstås, vänlig som han verkar vara.

"Arg på honom som försökt närma sig henne" som om eskorten var en oskyldig flicka som satt hemma hos föräldrarna och en snuskig typ försökte närma sig henne. Vilken ryggradslös prins, tack gode Gud för att fanskapet inte är kronprins så landet inte får en eskort som drottning!
Citera
2025-12-11, 22:58
Medlem
Madgetts avatar
Daniel Nyhlén som är chefsredaktör på Allt om kungligt så ingen högre trovärdighet på deras "avslöjande" och "nära källor". 365 dagar om året ska de fabricera nyheter om våra kungligheter.
Citera
2025-12-12, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
"Arg på honom som försökt närma sig henne" som om eskorten var en oskyldig flicka som satt hemma hos föräldrarna och en snuskig typ försökte närma sig henne. Vilken ryggradslös prins, tack gode Gud för att fanskapet inte är kronprins så landet inte får en eskort som drottning!

Hade läget varit så att Carl Philip skulle fått ärva tronen efter kungen tror jag att kungen skulle ha varit mycket mer strikt gällande Carl Philips val av fru. Det var väl därför det tog så lång tid innan Daniel fick bli prins, då han som blivande prinsgemål säkert var tvungen att visa framfötterna ett bra tag innan han godkändes.

Det gamla sättet var ju att välja sin kung/drottning som man gjorde innan Gustav Vasa införde arvsmonarkin. Men jag skulle vara nöjd med Victoria som drottning och Daniel som prinsgemål.
Därefter Estelle. Men sedan vet man inte vad som kommer att hända med kungahuset.
Senast redigerad av Detdundrar 2025-12-12 kl. 01:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in