Flashback bygger pepparkakshus!
  • 5
  • 6
2025-12-10, 11:21
Avstängd
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Tyvärr dem stora. Stockholm och Göteborg. Jag har blivit nekad i Stockholm massvis med gånger för jag inte bor där trots att det går snabbare för mig att ta bilen till Stockholm hemifrån än vad du tar att åka från norrort till söderort i Stockholm.

Ja, du måste ha remiss om du är "utomlänspatient " i Stockholm.
Citera
2025-12-10, 14:06
Medlem
Citat:
Jag förstår. Tack för svar. Då är det kanske mer aktuellt att flytta lite mer ut på vischan. Jag orkar inte med all multikulti. Så då skulle Arbrå eller något annat i närheten (till min släkt) kunna vara intressant kanske.

Var det en fråga? Jag har tyvärr inte koll på Arbrå alls. Men jag tänker att de senaste tio åren har det varit den största inflyttningen typ nånsin av etnicitet, så du behöver färskare uppgifter än de som jag och intermittentexplosivitet sitter på.
Citera
2025-12-11, 13:43
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnurgberg
Var det en fråga? Jag har tyvärr inte koll på Arbrå alls. Men jag tänker att de senaste tio åren har det varit den största inflyttningen typ nånsin av etnicitet, så du behöver färskare uppgifter än de som jag och intermittentexplosivitet sitter på.
Nej ett konstaterande att det förmodligen är bättre att flytta ut på vischan för att slippa sånt. Det verkar finnas många fina småorter med kort avstånd in till "stan"

Ja jag vet, det som var aktuellt förra året är inte längre aktuellt idag. Så fort går det.
Citera
2025-12-11, 17:57
Medlem
karlshamn kanske? då får du fin havsstrands lgh i vackra blekinge?
Senast redigerad av andersbachmann2 2025-12-11 kl. 18:00.
Citera
2025-12-11, 18:00
Avstängd
afraidofmatss avatar
Fridafors!
Citera
2025-12-11, 19:54
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Dalsland skulle jag tro. Ett län som stannat i utvecklingen. Högre arbetslöshet än snittet.
Dalsland är inget län utan en del av Västra Götalands län, för kännedom.

Sen är det ett av dom minsta landskapen såväl till areal och befolkning. Så utbudet är minimalt ändå. Finns nog bättre exempel.
Citera
2025-12-11, 19:58
Medlem
Citat:
Jag behöver flytta och då till en hyresrätt. Har alltid bott i bostadsrätt tidigare men nu har jag inte råd med det.

Det jag hittat hittils är "Bodirekt" som är först till kvarn i Bollnäs dit jag har en liten koppling så därför jag kollat där.. Det skulle kanske vara ett alternativ. Vet att man ska undvika Gärdet där. Men finns lediga lägenheter i Blomkransen och Bonden. Hur är de områdena?

Skulle annars hellre flytta mer söderut men svårt att hitta var. Vill som alla andra såklart undvika kaosblattar och otrygga ställen.

I stort sett hela Sverige från Skåne till södra Norrland (som Bollnäs då) är intressant.

Södra Dalarna.
Fin natur.
Citera
2025-12-12, 00:50
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Dalsland är inget län utan en del av Västra Götalands län, för kännedom.

Sen är det ett av dom minsta landskapen såväl till areal och befolkning. Så utbudet är minimalt ändå. Finns nog bättre exempel.

Ah, just det. Tänkte landskap.

Tack för att du redde ut det hela.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här