2025-12-11, 16:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av murare
Dom sa på nyheterna att hon jobbade på komunen

Japp, igår under dagen igår eftermiddag..
Men när jag lade in inlägget så var klockan 04.30 på morgonen igår, och då fanns det inte några uppgifter här överhuvudtaget..

Men det fanns på facebook innan lunch att hon medverkade inom kommunhuset..
Vad de menar med detta vet jag inte...
Har kommit ovaga uppgifter om det också, kör inte vidare med sådana uppgifter som inte är bekräftat..

Det gäller att hänga med i sådana här förfärliga händelser..😥
Bara att jag sover under nätterna så haglar det in inlägg...
Läsa allt och svara tar tid...
Samtidigt det kommer in nya citeringar hela tiden.
Men svarar inte på allt..

Ha en bra kväll
Citera
2025-12-11, 16:44
Medlem
Var mannen den biologiska fadern till barnet eller bara styvfar?

Har vi namn och bild på MGM/kvinnan?
Citera
2025-12-11, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Alla grannar och bekanta som beskrev kvinnan som så snäll och glad och att hon inte skulle kunna skada sonen måste vara rejält chockade nu.

Ja verkligen! Många som lovordade henne och några som var rädda att gå ut. Men hon kan säkert varit en fin o snäll människa trots att hon mördade sitt barn. Oväntad vändning dock.
Citera
2025-12-11, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattgroda
Vad skumt, undra varför?
Förnya försäkringen med billigare ägare?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attansfan
Kollade upp detta. Bilen är ej inköpt av HH nu utan redan 2024-10-06. Flyttat över bilen på S*fia 2025-12-01 och sedan tillbaka till HH 2025-12-03. Alltså endast efter 2 dagar.

Är brotsplatsen U*gårdsgatan 30B?

1/12 är en måndag. Tenkt scenario kan vara att något har hänt under helgen eller tidigare och HH bestämmer sig för att flytta ut. Orsaken kan vara SPs eller egen psykisk ohelsa, han behöver en paus, han har hittat någon ny...

Han flyttar över bilen på SP den 1/12.

Kanske var det en kommande vårdnadstvist; pappa hotar med att han av olika skäl vill kräva ensam vårdnad?

3/12 flyttar SP bilen tillbaka till HH som ägare. (Går ut i från att bara den som äger bilen kan flytta ägarskapet?)
Varför? HH har redan en bil? Kan det tyda på att SP hade en plan redan den 3/12 (om SP är GM?)

Har det framkommit vilken dag mordet skedde? Som jag har forstått blev SP och sonen hittad den 9/12, men mordet kan ha skett några dagar innan?
Citera
Bannlyst
Jag utgick ifrån början att mannen var g.m, sedan skrev jag här efter eftertanke att det kanske inte var så..
Då jag tyckte att det var skumt att gå till jobbet utan problem..

Varför jag kom på eftertanke var att jag tänkte på det som hände i en by i Skåne som heter Tollarp förra året..

En etnisk svensk man tog livet av ena barnet och tog livet av sig själv efteråt 😥
Detta grundades att morsan flyttade omkring hela tiden, då det verkade som mannen hade stort kontrollbehov på sin exfru..

Är det något liknande som har hänt här att mannen dragit iväg till någon annan senaste tiden..
Så har kvinnan flippat ut totalt..

Sån tragedi att en så ung kvinna tar livet av ett litet barn och sen sig själv 😥
Hur kan en mamma göra så😡

Jag själv borde skämmas som dömde mannen ifrån början 😡

Fick reda på ifrån Skåne i eftermiddag att avspärrningarna var borta, men mycket blommor och ljus utanför 😥
Citera
2025-12-11, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Om man läser i artikeln om gripandet säger man att det är praxis att man griper mannen.
Jag hoppas mannen inte läser allt här på fb för han har nog redan börjat tappa tron på människan.

Rasister och hatare är redan förstörda egocentrisk pinsamma luffare som vill projecseta sin egna ångest och dåliga självbild på andra.

Tror inte att de flesta inte är rashatare som skriver tydligt vad de tror..
Jag själv dömde mannen ifrån början när informationen var väldigt vag..
Men när jag började fundera på olika omständigheter ihop med andra plattformar, så började jag fundera mer över vad som kan hänt..

Dock trodde jag aldrig på hedersvåld, då de varit ett par i många år..

Tror att mannen läser här och anhöriga 😥
Citera
2025-12-11, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trams82
Det låter ju mest rimligt att det hände på tisdag morgon/fm. Att pojken var i skolan på måndagen eller borta av annan anledning och att det med att det var fördraget bara var en slump.

Hur är det när GM är död, det blir inget FUP då va?

Angående FUP så har jag ingen aning.
Citera
2025-12-11, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Angående FUP så har jag ingen aning.

Det blir inget FUP när MGM är död.
Senast redigerad av Carezza 2025-12-11 kl. 17:02.
Citera
2025-12-11, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Ja verkligen! Många som lovordade henne och några som var rädda att gå ut. Men hon kan säkert varit en fin o snäll människa trots att hon mördade sitt barn. Oväntad vändning dock.

Fin och snäll människa? Hade du sagt likadant om mördaren varit en man?
Citera
2025-12-11, 17:06
Medlem
Nu var jag rätt säker på att pappan bragt dem om livet pga separation.

Men tidigare fall där kvinnor gör så här så är det ett hot om att ta barnen ifrån dem vid separation eller andra skäl, alt sjukdom på barnen. Dvs en kvinna som inte ser någon annan utväg för hon är starkt övertygad om att barnen får det bättre på det här viset. Kvinnor är oftast fokuserade på barnens mående.
Citera
2025-12-11, 17:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Det var ju utgånshypotesen från polisen så inte jättekonstigt.

Instämmer helt och hållet..
Med att polisen inte yppade något om detta så var det väldigt vaga uppgifter..
Det mesta av informationen kom ifrån folket i samhället...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in