2025-12-11, 15:54
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirugumi
Senast i förrgår satt han på TikTok, drängfull och skrek att han inte är rädd för polisen.
Vilken svärmorsdröm. Becknar han fortfarande från pojkrummet?

Citat:
Ursprungligen postat av bubbloriluften
Kan man inte vara över 18 och ha TikTok menar du?
Tänkte mer på det faktum att du verkar ignorera en dom som gått både genom tings och hovrätten. Men du har väl kanske fått din info från Anjo?
Citera
2025-12-11, 15:55
Medlem
HeligaBrittas avatar
Synd att ortenungarna inte har fått i uppdrag att avrätta Jockiboi likt han Nils Einar.
Einar förtjänade att leva.. ombytta roller tack. Det är en enorm sorg att Einar inte finns längre.
Annika och Chrippa borde beställa avrättning från ortenungarna så detta helvete tar slut för dom. Skämt o sido stackars människor som blir utsatta av detta monster. Det är djupt tragiskt det dom stackarna blir utsatta för.
Citera
2025-12-11, 16:01
Medlem
bubbloriluftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Tänkte mer på det faktum att du verkar ignorera en dom som gått både genom tings och hovrätten. Men du har väl kanske fått din info från Anjo?
Ne jag följer inte Anjo, ingen jag tycker har betett sig bra alls.
Citera
2025-12-11, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Ja och det är ju inte så konstigt.
Tvärtom.

Jag skulle nog nästan våga påstå att de flesta av de barn/fosterbarn som utsatts för denna typ av "komplikationer" och "störningsmoment" i barndomen, som jag redan beskrivit, även får en tendens att utvecklas långsammare emotionellt.

De som haft svåra trauman har NOG med att bara "överleva", så att säga.
Och faktiskt även NOG med att "förbereda sig" för nya slag (bräckligheten som uppstår som jag skrev om).
Tid tappas därmed på annat.
Tid som normalt skulle gå till en normal emotionell utveckling, för sin åldergrupp.
Om man hade varit trygg, älskad-mätt och belåten. Och lugn.

Jag tolkade dock skribentens text som en mer allmän bedömning av intelligensen.
Kanske även som att han raljerade över någon annans (Jockes) trauma. Förminskande.
Kanske hade jag fel. My bad, i så fall.

Jag måste säga att du har en förmåga att fastna på detaljer istället för att se all annan relevant fakta.

Min poäng är att om han var åtta år när han först träffade fosterfamiljen, alltså i 1–2:e klass och fortfarande inte kunde vissa grundläggande praktiska färdigheter som att klä på sig själv, så är det lite konstigt. Skolor och förskolor syftar till att barnet ska utveckla självständighet och om man inte klarar dessa färdigheter vid den åldern ligger man efter i utvecklingen. Detta har inte nödvändigtvis något att göra med intelligens, vilket jag aldrig har påstått.

Att han fortfarande hade napp vid den åldern handlar däremot mer om emotionell mognad än praktiska färdigheter. Jag upplever att man beskriver honom som efter på alla plan, napp, att klä på sig själv, emotionella utbrott, allt man kan tänka sig.

Om man dessutom inte har lärt sig saker som att äta med kniv och gaffel efter flera hundratals måltider i skolan, kan det tillsammans med andra brister indikera på att barnet ligger något efter i sin mentala utveckling och inte bara praktiska.
Citera
2025-12-11, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pommier
Fostermamman bekräftar ju egentligen mammans bild av hur Joakim varit som barn, bara det att hon gör en egen analys av vad det ”måste bero på”. Hon verkar ju också ha trott på saker han sagt om mamman redan som liten, men när han var liten framkom det inga historier om något monsterblod och lampsocklar - då var det kommentarer som ”mamma säger att du bakar äckliga kakor” som fostermamman berättar i TV4-dokumentären att Joakim berättade för henne när han var liten.

Joakim har aldrig heller hävdat att anledningen till att han inte sagt något om tortyrmisshandeln tidigare varit för att han vill skydda mamman, att han skämdes över vad han varit med om eller att han försökte intala sig själv att det nog inte var så farligt - allt sånt som skulle vara logiska förklaringar till att han inte sagt något. Istället hävdar han att han hade inget minne alls av det hela - tills dess att han fick ut sina socpapper och med dem kom allt tillbaka för allt som hänt honom fanns ju dokumenterat. Men nu när det visar sig att det inte stämmer, man behöver inte ens snurra in sig i begreppen ”bevis” vs ”stöd” som Joakim håller på med nu (trots att han flera gånger faktiskt har använt just begreppet BEVIS) för det finns inte ens något stöd för eller något i dokumenten som hintar om att de här sakerna har hänt. Så frågan man behöver ställa sig då är ju: Hur kunde alla dessa målande berättelser om tortyrmisshandel som beskrivs i boken Monster ta form i Joakims huvud?

Rätta mig om jag har fel, men tidslinjen här är väl ungefär ett år? Kanske 14 månader? Från att Joakim fått ut sina papper till dess att boken ges ut alltså. Så på den tiden har han läst igenom 6000 sidor noggrant, reflekterat djupt över varje period i sitt liv, kunnat koppla dessa ”nya minnen” till anteckningar i dokumenten samt - antar jag då för att bringa klarhet i det hela - gått i terapi för att reda i vad som är vad och om minnena som kommer upp ter sig rimligt gentemot vad han läser och så klart rett i hur det kunde vara möjligt för mamman att infiltrera hans hjärna så pass att falska minnen skapades av att fosterfamiljen var dumma och han blev knuffad nedför trappan av sin fosterpappa osv osv. SAMTIDIGT som detta högst omfattande inre arbete pågår så ska historien berättas för två författare, de ska sätta allting på pränt och bokmanuset ska korrläsas och redigeras fram och tillbaka.

Allt detta skedde inom loppet av ett drygt år? Eller är det mer troligt att han hittade på historierna på grund av sitt agg mot mamman och för att tvätta bort Jockiboi-smutset?

Så är det med största sannolikhet och pengar!
Ingen trevlig typ men saknar man samvete och känner sig dåligt behandlad så gör man man om det i sin hjärna.

Ps nån fler än jag som börjar bli så jävla less på allt snack om diagnoser hit o dit.
Med eller utan diagnoser är du väl en människa med brister o förjänster.jockiboi o hela hans gäng verkar helt sakna moralisk ryggrad.
Även förlaget som get ut boken förtjänar att piskas offentligt oavsett sanninghalt.
Puh.
Citera
2025-12-11, 16:25
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Om vem jag är? Vi tycker olika, för mig är det självklart att folk anmäler för att hålla på.
Haha, ja är det inte sånt hela det här följet till skvallertanterna Jocke, Anjo, Chrippa och allt vad de heter lever på? Drama, förakt och missunnsamhet.
Citera
2025-12-11, 16:26
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pommier
Fostermamman bekräftar ju egentligen mammans bild av hur Joakim varit som barn, bara det att hon gör en egen analys av vad det ”måste bero på”. Hon verkar ju också ha trott på saker han sagt om mamman redan som liten, men när han var liten framkom det inga historier om något monsterblod och lampsocklar - då var det kommentarer som ”mamma säger att du bakar äckliga kakor” som fostermamman berättar i TV4-dokumentären att Joakim berättade för henne när han var liten.

Han var duktig på att spela ut människor mot varandra redan då.
Citera
2025-12-11, 16:43
Medlem
Hastighet nedklottrade anteckningar om Jockes och Jonnas podd - reaktion på Hatet del två:

I poddavsnittet framhåller Joakim och Jonna Lundell att Linneas familj utsatts för omfattande hat och att personer utan offentlig plattform inte bör drabbas av den typen av exponering. Joakim markerar även att han alltid varit skeptisk till sektryktet som cirkulerat kring Linneas familj.
En central del av samtalet handlar om uppgifter som framkommit i polisförhör i samband med den tidigare misshandelsutredningen. Där är det Linnea som uppmärksammar polisen på möjliga ekobrott, och en socialanmälan rörande Julias barn upprättas av polisen. Podden återger också händelseförloppet efter att Chrippa frigavs, inklusive hans frieri till Julia och en efterföljande resa tillsammans med Linnea.
Joakim presenterar därefter en rad uppgifter om vad han menar är allvarliga handlingar av Linnea och framhåller att SVT utelämnat dessa i dokumentären. I hans tolkning är denna påstådda utelämning en central förklaring till det hat som riktats mot Linneas familj. Narrativet inkluderar bland annat anklagelser om att Linneas syster ska ha varit delaktig i anmälan och påståenden om att blåmärken skulle ha sminkats fram.
Det är den oklart vad Joakim menar att SVT skulle ha undvikit att redovisa, och hur dessa uppgifter i så fall skulle förändra dokumentärens centrala budskap. Påståendet att en anhörigs roll i en anmälan skulle indikera att “ingenting hänt” saknar tydlig logik, särskilt eftersom detta är vanligt i utredningar om relationsvåld. Även den linje Joakim driver – att hatet mot familjen inte grundas i sektanklagelser utan i Linneas egna handlingar – lämnar obesvarat varför hela familjen drabbats, då liknande situationer (relationsvåld och skattebrott) sällan leder till kollektiv skuldbeläggning.
Podden återkommer också till ytterligare anklagelser riktade mot Linnea och Chrippa, bland annat att deras filmade “fakespelande” skulle ha bidragit till andras spelmissbruk.
Joakim hävdar vidare att dokumentären inte hade kunnat sändas om någon av de inblandade blivit fälld i den pågående rättegången vilket inte stämmer överens med praxis; dokumentärer publiceras regelbundet även när rättsliga processer pågår. Han diskuterar också när i tidslinjen klippningen av avsnitten skett och antyder att eventuella ändringar skulle vara problematiska. Detta är dock en vanlig del av dokumentär produktion, där redigering ofta anpassas efter ny information eller publikreaktioner.
I slutet av podden läser Joakim upp privata SMS från Linneas pappa, trots att han tidigare markerat att man inte bör angripa familjemedlemmar. Det skapar en tydlig motsägelse: genom att själv offentliggöra sådan kommunikation etablerar han en norm som gör det legitimt för andra att göra likadant.
Poddens avslutande del fokuserar på hård kritik mot Linneas pappas sms.

-De använder återkommande resonemang som går ut på att det är synd om barnen, för att verkligen greppa lyssnarnas hjärtan och väcka ilska. (Självklart är det skillnad på barn och barn.)

-Skrattade rakt ut när Jonna använde ordet lovordat på samma sätt som Mackan med dagbädden i de tidigare avsnitten av Flashback Forever.

-De verkar helt ha missat vad dokumentären handlar om samt avsnittets övergripande poäng. För deras skull hoppas jag att de inte är fullt så dumm, utan bara utgår från att deras följare är det

-För mig låter allt som någon som vägrar lämna efterfesten: halvtrasig, fast i ett familjedrama som han gjort till sin livsuppgift. Han scannar konstant rummet efter någon ny att dra in i historien. Han är övertygad om att om folk bara förstod den där gången han sa…trots att alla redan hunnit säga det uppenbara. Men han kan inte släppa det, för utan bråket skulle det bli pinsamt tyst i hans liv och det han offrar skulle vara förlorat.
Citera
2025-12-11, 16:48
Avstängd
PeterJihadis avatar
Citat:
Som jag har sett har Antionio bättrat upp sig och ser ofta att han har lives på TikTok, han verkar som vem som helst. Jag tror inte han är intresserad av något barn. Men nej det är inte direkt vardag i min familj.

Antonio, som vem som helst?

Ditt omdöme är riktigt jävla kasst - TikTok har förstört din medvetenhet.
Senast redigerad av PeterJihadi 2025-12-11 kl. 17:12.
Citera
2025-12-11, 16:50
Medlem
Det finns en del suspekta händelser som man nu(efter att ha sett Hatet och förstått att J är en mytoman/psykopat/narcissist) undrar om det är sant eller om J hat hittat på de händelserna också! Någon som har mer information om detta?

J påstod att han fått en suddig bild i sin brevlåda av dottern Lunabelle, tagen när hon är i skolan. Polisanmälan gjord, men nerlagd. J vägrar visa bilden för någon.
Om de går kvar på samma skola så finns det kameror överallt, så inte troligt att ingen verkar ha sett något, inte ens en kamera.

När yngsta dottern föddes påstod J att han fått dödshot mot henne på sin instagram. Meddelandet var väldigt grovt med våldtäkt, styckning osv. Han bad sina följare om räd och de kom på vem det var. Polisammälan gjord men inget skrevs i tidningarna, ingen dömdes? Med ett så grovt hot, att våldta ett spädbarn, borde personen ha dömts. Om det fanns en person? Eller det kanske inte fanns någon person? Kanske var det J som skrivit och hittat på det själv och isåfall är det riktigt vidrigt gjort.

Sedan har han påstått att folk har kastat sten på hans hus, också det polisanmält. Det kan ju iofs vara sant men med tanke på allt annat han ljugit om…nja…

I hans värld är alla andra psykiskt sjuka och vill familjen illa. De är utsatta, hatade. I själva verket rör de sig väldigt fritt i stan. Jag har tex sett J själv gå och handla på ICA och han såg inte ett dugg rädd ut.

Grattis, svenska folket, ett riktig stor mytoman har fått härja runt lite som han vill. Han ljuger om allt. Kryddar historier. Överdriver. Lite beroende på dagsform.
Citera
2025-12-11, 17:15
Medlem
Citat:
Som jag har sett har Antionio bättrat upp sig och ser ofta att han har lives på TikTok, han verkar som vem som helst. Jag tror inte han är intresserad av något barn. Men nej det är inte direkt vardag i min familj.

Bättrat sig? Senaste dagarna har han betett sig som en galning i sina lives där han är tydligt påverkad och han har även snackat om att han är "skyldig några grabbar pengar". Senast i tisdag satt han runt 11-12 på dagen och shottade starksprit i mängder, i samma soffa som Anna Book kvällen innan gjort videos med Jocke och Jonnas son.

Förstår att människor anmäler, det är inte en bra miljö för en bebis i ett hem med en så ostabil och påverkad människa.
Citera
2025-12-11, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxipower1
https://www.facebook.com/share/p/1Ce627QLzY/
Åh herregud
Jocke har lämnat rena uppslagsverket av motbelägg mot sig själv, genom hela sitt vuxna liv.
Senast redigerad av Valentin90 2025-12-11 kl. 17:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in