2025-12-11, 14:25
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Tänkte sammanfatta det ai grävt fram från domstolsdokument, rättegångar och artiklar – olåsta filer och läckta mejl.

Fokus på svenska kvinnorna som fixade unga tjejer till den pedofilen. Börjar med Maxwell (hjärnan bakom), sen Ehnbom.

Ghislaine Maxwells svenska tentacles
Maxwell var ju Epsteins högra hand – den som lockade dit minderåriga med löften om massage och modelljobb, sen människohandel till honom och hans polare. Maxwell hade svenska kopplingar via eliten:

2009 snor hon passet från en 15-årig svensk tjej som precis kommit hem skakad från Epsteins pedo-ö Little St. James. Tjejen hamnar i New York hos Epsteins ex Eva Andersson-Dubin (svenskfödd Miss Sweden 1980), sen flygs hon hem med Dubins privata jet. Det här kom upp i Maxwells trafficking-rättegång 2021 via vittnesmål från Dubins housekeeper. Maxwell satt 20 år för det här skitsnacket.

Eva Andersson-Dubin
Svensk läkare i NY, dejtade Epstein på 80-talet, hängde med honom och Maxwell efter 2008-domen. Hon lät Epstein hänga med familjen (med barn runt!), och fixade skydd/flyg för 15-åringen. Vittnade för Maxwell 2021, förnekade brott men sa att hon var komfortabel med Epstein runt barn. Hennes man Glenn stämdes av offer för abuse via Epstein. Eva fanns i Epsteins svarta bok och flygloggar.

Barbro Ehnbom – den svenska pipelinen
Här blir det riktigt läskigt. Barbro Christina Ehnbom, svensk-amerikansk finansbabe och filantrop, var Epsteins svenska scout. Hon mejlade honom 2005 och pushade unga svenska tjejer som "nätverksmöjligheter" – som slutade i hans massage-rum. Hon grundade Barbro’s Best & Brightest (BBB), stipendier för tjejer via Handelshögskolan i Stockholm (SSE).

2012–2014 bjöd hon in minst 14 unga stipendiater (20–25 år) till "nätverksmiddagar" i Epsteins NY-palats. Krav: "bara ben, plus turer i hans spa och massagerum – där offer vittnat om abuse. En tjej skämtade senare: "Besökte en dömd pedofil, haha...". Ehnbom introducerade också då 20-åriga Sofia Hellqvist (nu prinsessa) till Epstein 2005 – kallade henne "väldigt trevlig ung flicka" för modell/sociala grejer på hans ställen. SSE dumpade henne 2020 pga etik. Inga åtal, men hon är i Epsteins mejl och loggar som facilitator.

Sofia och de nya läckorna (10–11 dec 2025)
Nu till det färska: DN släppte e-postläckor 9 dec, och hovet bekräftar. Epstein bjöd Sofia till Karibien 2005 via Ehnbom – hon tackade nej, men det är ändå sjukt. Sofia skippar Nobel, kanske pga det här? Här är grejerna från igår och idag:

Ehnbom mejlade Epstein dec 2005 med Sofias foto: "Det här är Sofia, blivande skådespelerska i NY. Den tjej jag nämnde innan jag åkte – tänkte du kanske vill träffa henne?" Hovet: Ja, de träffades flera gånger 2005, men ytligt och proffsigt.
https://www.dn.se/artiklar/epstein-sofia-ehnbom/

Bekräftar möten via Ehnbom, fokus på hur hon pushade unga tjejer till Epsteins hem.
https://nordictimes.com/kungahuset-epstein/

Hovet: "Sofia träffade Epstein runt 2005, innan domen 2008. Ehnbom skickade foto: 'Kanske vi kan ses innan semestern?' Epstein: 'Jag är på Karibien – vill hon komma några dagar? Skickar biljett.' Hon sa nej, senare visumproblem för acting-skola.
https://people.com/princess-sofia-epstein-emails/
Epstein bjöd in till Little St. James via Ehnbom: "Den lilla vackra mörkhåriga flickan." Hovet: Få möten, nej till resan.
https://nypost.com/2025/12/11/epstein-invites-sofia-island/

Ehnboms intros av unga kvinnor, inkl Sofia. Hovet svarar kort. https://www.gbnews.com/royal/epstein-sofia-leak

Epstein använde svenska eliten (SSE, kungligt) för människohandel med unga ambitiösa tjejer. Sofia säger det var kort och proffsigt, men – vem hänger med Epstein?

Ehnbom? Fortfarande fri som luft.
Blivande skådespelerska!

Hur många unga tjejer kommer inte till USA i förhoppningen om att slå igenom stort och bli en ny Julia Roberts? Och hur många lyckas?

Sofia har väl absolut ingenting som skulle henne några fördelar i den stenhårda konkurrensen.

Men Barbro Ehnbom...någonstans ringer en klocka. Jag läste någonstans om kungens ungdomssvärmerier och kvinnor han sågs med före Silvia, och jag undrar om inte "fotomodellen Barbro Ehnbom" var en av dem? Hon rörde sig väl i de kretsarna.
Citera
2025-12-11, 14:30
Medlem
beckos avatar
Om nästa del av Epstein-handlingarna innehåller det minsta som berör europeiska eliten, så kommer han att utnyttja det maximalt.

Trovärdigheten rämnar när frågorna haglar. Skadan har redan skett.

Utökade rese- och kontaktloggar: Trump släpper nya detaljer om flyglistor, möten och samtal och binder makthavare till Epstein och i Sverige HHS och Barbro, omöjligt att förneka.

Vittnesmål och depositioner: Tidigare hemligstämplade uppgifter kommer visa den smutsiga strukturen och rekryteringsmetoderna här, Trump kommer klä av vår elit deras sista moraliska högmark.

Finansiella avslöjanden: Transaktioner kommer blottlägga direkta pengaflödena, vilket skiftar fokus från "dåligt omdöme" till konkreta pengar.
Citera
2025-12-11, 14:34
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessAnne
Blivande skådespelerska!

Hur många unga tjejer kommer inte till USA i förhoppningen om att slå igenom stort och bli en ny Julia Roberts? Och hur många lyckas?

Sofia har väl absolut ingenting som skulle henne några fördelar i den stenhårda konkurrensen.

Men Barbro Ehnbom...någonstans ringer en klocka. Jag läste någonstans om kungens ungdomssvärmerier och kvinnor han sågs med före Silvia, och jag undrar om inte "fotomodellen Barbro Ehnbom" var en av dem? Hon rörde sig väl i de kretsarna.
Tydligen minst två dejter med Epstein, en restaurang- och biodejt med Epstein, WTF har hovet skrivit fel ???
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1432364
”Sofia minns är att hon mötte Epstein ett fåtal gånger för cirka 20 år sedan. Vi vill förtydliga och klargöra att det skedde i sociala sammanhang, som på en restaurang och en filmpremiär"
Barbro lurade alltså Sofia att dejta Epstein minst två gånger? Vem fan dejtar den kufen?
Senast redigerad av becko 2025-12-11 kl. 14:44.
Citera
2025-12-11, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending
Det är mer än ett rykte, det tas upp till och med av underdåniga Johan Lindwall.

https://alltomkungligt.se/madeleines-iskalla-storbrak-med-sofia-framfor-kungaparet/

Men det är ju egentligen inte bara Madeleine, utan varken Victoria eller drottningen verkar närmare vän med Sofia.

Jag märkte att både Madeleine och Victoria såg avslappnade och tillfreds ut igår utan Sofia i närheten.

Jag har också noterat att Sofia nästan alltid bär tiaran hon fick i bröllopsgåva när hon representerar på nobelmiddagen. Av vilken anledning det än vara månde brukar de inte låna ut något annat till henne. Det säger också något om avståndet till den ingifta.

Nja, hon bör ju använda sitt eget diadem som var en gåva från kungen och drottningen. Det är väl därför hon har fått flera set med olika ädelstenar att styla tiaran med, så att hon kan variera och matcha med sin klädsel. Sibylla hade ju sitt diadem, liksom Lilian. Hagaprinsessorna hade sina egna. Mest kommer jag väl ihåg Margaretas kokoschnik-liknande tiara som hon brukade bära samt Christinas som blev stulen och dumpat i Strömmen (om det nu stämmer).

Dock verkar de 'äkta' prinsessorna få tillgång till andra tiaror, då Madeleine bar Margaretas tiara igår.
F. ö. är det väl bara drottningen som bär de större tiarorna. De andra ska tydligen bära mindre, av respekt till drottningen.
Citera
2025-12-11, 14:46
Medlem
Hovet gör nytt uttalande om
prinsessan Sofia och Epstein
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/hovet-gor-nytt-uttalande-om-prinsessan-sofia-och-epstein
Citera
2025-12-11, 14:51
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Tydligen minst två dejter med Epstein, en restaurang- och biodejt med Epstein, WTF har hovet skrivit fel ???
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1432364
”Sofia minns är att hon mötte Epstein ett fåtal gånger för cirka 20 år sedan. Vi vill förtydliga och klargöra att det skedde i sociala sammanhang, som på en restaurang och en filmpremiär"
Barbro lurade alltså Sofia att dejta Epstein minst två gånger? Vem fan dejtar den kufen?

Ungefär lika trovärdigt som Patrick Sommerlaths förklaringar.

De kommande veckorna får vi väl se om det finns någon media som vågar utmana familjen Bernadotte på riktigt.
Citera
2025-12-11, 14:52
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/hovet-gor-nytt-uttalande-om-prinsessan-sofia-och-epstein
Ja hovet har väl fått veta i förhand att Trump kommer med en andra mega dump, som hänger ut EU och Sverige speciellt.
Citera
2025-12-11, 14:57
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ungefär lika trovärdigt som Patrick Sommerlaths förklaringar.

De kommande veckorna får vi väl se om det finns någon media som vågar utmana familjen Bernadotte på riktigt.
Ja fin-Barbro ljög ju först och sa till DN att det inte stämmer att hon förmedlade kontakt mellan Epstein och prinsessan Sofia.

Jag svär på att hon hade både svenska handelsstudenter och doktorander i sin människohandel, och att noppes var en knutpunkt.
Citera
2025-12-11, 15:05
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessAnne
I början jämfördes Daniel också med Chris till sin nackdel; det hette att Chris minsann var välutbildad och hade en mer passande bakgrund, men Daniel har klarat uppgiften som heltidsarbetande medlem av kungahuset med bravur medan Chris inte ens verkar bekväm de få gånger han syns i offentligheten. Det är som att han inte ens anstränger sig. Jag undrar ofta hur lyckligt det äktenskapet egentligen är.

Fast nu tackade ju Chris nej till en titel. Det hör inte till hans jobb att representera Sverige, så jag vet inte hur rättvist det är att jämföra honom med Daniel till att börja med, när han bara är där för Madeleines skull.

Det är nog Sofia och CPs äktenskap som är det lyckligaste. De har båda fått exakt det de ville.
Citera
2025-12-11, 15:07
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006

De ljuger rakt av om att S och E bara skulle ha setts socialt på någon restaurang och någon biopremiär. Speciellt som mailen antyder något helt annat. Det här undergräver ju hela hovets trovärdighet. Man kommer aldrig mer att kunna lita på något dom säger.
Citera
2025-12-11, 15:10
Medlem
Hur många tror att inte prinsens buksvåger är död. ? Väldigt få
Citera
2025-12-11, 15:17
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Fast nu tackade ju Chris nej till en titel. Det hör inte till hans jobb att representera Sverige, så jag vet inte hur rättvist det är att jämföra honom med Daniel till att börja med, när han bara är där för Madeleines skull.

Det är nog Sofia och CPs äktenskap som är det lyckligaste. De har båda fått exakt det de ville.
Jag jämför dem inte, jag säger att Chris internationella överklassbakgrund och utbildning vid fina internatskolor och prestigefyllda universitet jämfördes med Daniels enklare bakgrund och utbildningsnivå till Daniels nackdel, men han har klarat det kungliga livet bättre än Chris någonsin skulle ha gjort. Han var smart som tackade nej för det är inte hans grej. Men det visar bara att bakgrund och utbildning inte är allt. Personlighet och läggning gör sitt till, och sedan skulle väl Chris aldrig kunna gå ett steg bakom sin fru som Daniel gör. Det klarar nog bara en man uppvuxen i Norden.
Senast redigerad av PrincessAnne 2025-12-11 kl. 15:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in