Citat:
Ursprungligen postat av
Lostinlines
Vilken rysare.
Att inte länsstyrelsen sätter förbud. Varför finns den myndigheten ens?
Förbud brukar komma efter ett omhändertagande eller fler förelägganden.
Jag tänker rent ekonomiskt och djurens välfärd är det bättre att ge gården chans att avveckla djuren själva . Det är mindre resurser än dra igång ett omhändertagande med polishandräckning, de krävs då djurtransporter, uppstallningshem, veterinärbesiktningar, polisens handräckning, länsstyrelsen personal, och allt slutar i höga fakturor för gården på miljonbelopp om inte mer och med tanke på en familjemedlems dödsfall nyligen ligger det nog press på de att omorganisera och de har ju saknat vettig personal, lätt googling så ser man alla annonser efter djurskötare de lagt ut genom flera månader.
Om de själva får avveckla så fort som möjligt, chansen att sälja djuren, kunna ta allt annat ekonomiskt, kanske omorganisera allt och kanske minska risken att gå i konkurs och då ha hälsan i behåll på resterande familj blir mindre skada. Sedan får man ha åsikter om hur djuren haft det men människor är bara människor och jag tror iaf att det är bättre utan myndigheterna om de görs på det, troligtvis kommer Ls eller barn gjort skriva förelägganden som ska följas och även vid beslut om djurförbud får man en tidsperiod att avveckla alla djur inom. Med tanke på antalet djur så vore de bästa men det är bara så jag tänker.