Citat:
Ursprungligen postat av
Abelssun
Har Annika Berg förbjudit den biologiska pappan att träffa Jocke? Sant eller falskt?
Biologiska pappan (Tom*s A*rö) emigrerade till Australien direkt efter Joakims födsel. Han och mamman skrev över vårdnaden för Joakim på enbart mamman, som var vårdnadshavare i knappt 2 år innan mamman träffade sin nuvarande (som är pappa till Chrippa, Jakob, och systern). Nuvarande 'plastpappan' till Joakim heter också Tomas.
A*rö hade såvitt jag förstår barn både innan Jocke, och fick fler barn efter jocke.
A*rö befann sig i Australien i många år, innan han till slut dök upp i Sverige igen. Jag själv har inte hört något om att A*rö har ens sökt kontakt med Annika eller Joakim. Han bjuds in till Jocke o Jonnas bröllop, och håller där ett tal kort tal. Vid den tidpunkten har Jocke sagt att han endast träffat sin biolgoliska pappa och sagt hej för första gången typ i entrén i huset där bröllopet hölls, hälsat väldigt kort bara typ.
Joakim har YT filmer ute där han och A*rö har träffats någon enstaka gång. I en av dessa videos träffas Jocke, Jonna, jockes fosterföräldrar och A*rö på middag hemma hos Jocke. Dom har en distansierad nästan avståndstagande typ av kommunikation sinsemellan under den middagen.
Fostermamman frågar då A*rö om huruvida hans andra barn är har relationer, är gifta, och har barn eller så? A*rö skakar förstrött på huvet och säger
"jag har ingen aaaning". Så sannolikheten är hög att A*rö inte har kontakt med en del av sina andra biologiska barn överhuvudtaget, och därför kanske inte sökt kontakt med Jocke ifrån Australien heller.
Skulle A*rö sökt kontakt med sonen från Australien, typ via telefon, eller på något annat sätt, så är det heller inte så konstigt ifall biologiska mamman Annika känner att det kanske inte är en bra ide. Han är ju inte längre vårdnadshavare ens, och jockes upplevda pappa borde ju ha varit nya Tomas Berg.
Jocke säger själv han träffar sin pappa A*rö för första gången 2016, dvs när Jocke är 31 år gammal och lever med Jonna. Han har gjort video om det med. Jag har inte sett någon video alls från 2016 och tills idag, där Jocke ens nämner kontakt eller umgänge med pappan A*rö. Så mitt intryck är att det finns på sin höjd en sporadisk men troligtvis inte hjärtlig kontakt med pappan ens idag, fastän han bor i Lkpg.
A*rö måste garanterat märka av sin sons kändisskap, i e-postbrevlåda, SMS, snapchat och liknande, säkert varje vecka. Han markeras som "extremt eftersökt" på flera personinfo tjänster som ratsit och liknande.
Andra skribenter före mig här i tråden säger det fanns fåtalig kontakt mellan Jocke och A*rö redan innan 2016 (vilket jocke inte säger), när Jocke bodde hos fosterfamiljen:
(FB) Skvaller om Joakim "Jockiboi" Lundell (f.d. Berg) samt att A*rö ska ha visat tveksamt intresse för kontakt med Joakim och varit inkonsekvent i detta:
(FB) Skvaller om Joakim "Jockiboi" Lundell (f.d. Berg)
* = a