2025-12-10, 14:58
Medlem
Ja var liten när kungens systrar växte upp men jag minns att 'Hagasessorna' var en förebild för många.

Önskar att prinsessorna idag skulle vara detsamma -- förebilder för andra unga kvinnor. Men det är väl egentligen bara Victoria som är det numera.

Att Sofia skulle vara en förebild för unga kvinnor som vill utbilda sig och leva ett liv som starka individer är noll.

Dags att lämna in alla medaljerna!
Citera
2025-12-10, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Anar att du inte varit inne på ett ställe som vi diskuterar här med ansiktsmasker och allt. Groteskt ful inredning är en annan sak, liksom dålig smak.

Den s.k. bunkerläkaren hade också liknande masker när han våldtog sitt offer.

Jorå fatta vad fula saker folk köpte förr på semestern.
Citera
2025-12-10, 15:12
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErlingBrautHaaland
Tyska Bild tar också upp att vi har en prostituerad i kungahuset

Källa

https://m.bild.de/unterhaltung/royals-adel/koenigshaus-gibt-zu-prinzessin-sofia-von-schweden-traf-epstein-mehrfach-69391397c3b4893a9e2b3e73

Själv har jag aldrig varit så intresserad av Epsteinfilerna, men nu blir man ändå lite nyfiken ändå. Självklart är nog dock de intressanta namnen bortplockade. Precis som att intresset för och avslöja vilka toppolitiker på 70 talet som knullade 14åriga prostituerade inte var så stort bland "eliten". Men kul och se hur kungahuset hanterar det om gruppsexorgier med Sofia inblandad dyker upp. Jag vill poängtera att jag inte hyser något som helst agg mot Sofia. Tvärtom känner jag faktiskt för henne, och hon mår nån ganska dåligt just nu. Det handlar mer om att jag aldrig gillat den så kallade "eliten" så när nån sexskandal dyker upp, eller nån statsminister har anlitat svart arbetskraft, nån annan politiker har roffat åt sig en lägenhet, och en tredje varit på strippklubb och låtit nån annan betala så njuter man ändå lite. De är så jävla skenheliga svinen, när de talar om för andra hur de ska leva sitt liv.
Citera
2025-12-10, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt

Semstern? Så folk skulle alltså ha åkt på semester på 90-talet och köpt med sig ett 25-tal groteska och skrämmande gummiliknande ansiktsmasker á la bunkerläkaren för att pryda sina hem med?
Senast redigerad av Detdundrar 2025-12-10 kl. 16:16.
Citera
2025-12-10, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Så du menar att föräldrarna i Älvdalen skulle ha låtit ett 'barn' åka till NYC?
Man är inte ett barn om man är 20 plus. Om du anser att du var ett barn vid denna ålder är du nog litet unik.

Man vet ingenting om världen när man är 20+. Bara för du visste allt så betyder det inte att folk visste allt och speciellt inte förr i tiden innan internet blev en daglig del av sitt liv. Det fanns inte ens smartphones när hon åkte till honom. Var ska hon få all den här erfarenheten som du påstår att man har vid 20+ om man inte får uppleva den vid flera gånger? Man lär sig oftast via erfarenheter eller man ser andra bli utsatta.
Även om jag hade varit över hela världen innan jag var 20 så var jag extremt naiv, att bli mindre naiv får alla fall jag av erfarenhet antingen andras erfarenhet eller min egen.
Som all den här scamming som folk blir blåsta på nätet och när man turista blir blåsta av, allt det där hade jag inte lärt mig om inte det vore för internet. Ex jetski och motorcykel uthyrning, guide och entreer klassiskt turist scams som folk blir blåsta på.
Citera
2025-12-10, 16:29
Medlem
larkascendings avatar
En ung kvinna med en årsinkomst motsvarande soc-bidrag utan vare sig arbetslivserfarenheter eller utbildning, reser till USA och öppnar och driver yogasalong på dyra Manhattan.

Och nu kanske vi får förklaringen till hur hon hade råd med det.

Jag har alltid sett hennes eventuella eskortverksamhet i New York som mer graverande för hennes karaktär än de lättklädda bilderna. Det senare kan eventuellt ursäktas med ungdomligt oförstånd -kanske? men att hora ut sig till rika män är bara kallt och opportunistiskt.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/l%C3%A4ckta-epstein-mejl-drar-in-prinsessan-sofia-barbro-ehnboms-roll-granskas/ar-AA1S3J0b?ocid=msedgntp&pc=LCTS&cvid=69398b518b5043 d5ac9f56c8c1f14668&ei=12
Citera
2025-12-10, 16:39
Medlem
Citat:
Man vet ingenting om världen när man är 20+. Bara för du visste allt så betyder det inte att folk visste allt och speciellt inte förr i tiden innan internet blev en daglig del av sitt liv. Det fanns inte ens smartphones när hon åkte till honom. Var ska hon få all den här erfarenheten som du påstår att man har vid 20+ om man inte får uppleva den vid flera gånger? Man lär sig oftast via erfarenheter eller man ser andra bli utsatta.
Även om jag hade varit över hela världen innan jag var 20 så var jag extremt naiv, att bli mindre naiv får alla fall jag av erfarenhet antingen andras erfarenhet eller min egen.
Som all den här scamming som folk blir blåsta på nätet och när man turista blir blåsta av, allt det där hade jag inte lärt mig om inte det vore för internet. Ex jetski och motorcykel uthyrning, guide och entreer klassiskt turist scams som folk blir blåsta på.

Men snälla du, jag skriver ju att när jag var ung så fanns inget internet eller smartphones. Det fanns inga mobiler o.h.t. och vanligtvis heller inte datorer ute på arbetsplatserna. När jag var 20 + gifte jag mig och flyttade till USA men inte fasiken var jag så naiv att jag inte visste vad jag gjorde. Då fick man helt enkelt lita på sitt eget sunda förnuft.

Naturligtvis spelar internet en stor roll i dagens läge som källa till nyheter och information. Men det är en helt annan sak.
Citera
2025-12-10, 16:45
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Ja, men fattar du inte relevansen av att det var just MASKER hos Epstein? Det handlade naturligtvis om rika, kända män, som inte ville att tjejerna skulle känna igen dem/komma ihåg deras ansikten.
Citera
2025-12-10, 16:53
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, men fattar du inte relevansen av att det var just MASKER hos Epstein? Det handlade naturligtvis om rika, kända män, som inte ville att tjejerna skulle känna igen dem/komma ihåg deras ansikten.

Så kan det ha varit, men det kan ju lika gärna varit så att de va nojiga för att fastna på bild, alternativ att de gick igång på "mystiken" att va maskerad
Citera
2025-12-10, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Så kan det ha varit, men det kan ju lika gärna varit så att de va nojiga för att fastna på bild, alternativ att de gick igång på "mystiken" att va maskerad

Ja där har vi två rimliga förklaringar. Naturligtvis. Jag tror på flera alternativ; att männen inte ville bli igenkända (som Merwinna skriver) eller fastna på bild samt att de helt enkelt gick igång på det. Det finns allt i vår herres hage.

Inte fasiken köpte Epstein hem dessa fasansfulla masker för att pryda sitt hem med.
Senast redigerad av Detdundrar 2025-12-10 kl. 17:03.
Citera
2025-12-10, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending
En ung kvinna med en årsinkomst motsvarande soc-bidrag utan vare sig arbetslivserfarenheter eller utbildning, reser till USA och öppnar och driver yogasalong på dyra Manhattan.

Jag har alltid sett hennes eventuella eskortverksamhet i New York som mer graverande för hennes karaktär än de lättklädda bilderna. Det senare kan eventuellt ursäktas med ungdomligt oförstånd -kanske? men att hora ut sig till rika män är bara kallt och opportunistiskt.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/l%C3%A4ckta-epstein-mejl-drar-in-prinsessan-sofia-barbro-ehnboms-roll-granskas/ar-AA1S3J0b?ocid=msedgntp&pc=LCTS&cvid=69398b518b5043 d5ac9f56c8c1f14668&ei=12

Hon kan inte ha haft arbetstillstånd heller. Hon hade möjligtvis studentvisum och då far man inte arbeta.
Citera
2025-12-10, 17:48
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending

hon var uppenbart prostituerad. det kan man tycka vad man vill om, men hur i hela friden kunde hovet tillåta att den efterblivne prinsen gifte sig med henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in