2025-12-10, 16:34
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eorga
Fast i det här fallet bor det inte ungdomar där. Förutom en 26-årig tjej som troligen är bostadsinnehavarens barn. Enligt söktjänsten bor där Jeanette, 49, som väl har hyreskontraktet och sedan John, 47, Andreas, 50 och Tom 54 år.

Men var kanske dumt av J att ”annonsera” öppet, men är nog svårt få boenden annars. Sedan skulle ju iofs enbart två vuxna kunna klara en hyra på 15 000. Relativt billigt för sju rum antar jag.

Var det etagelägenhet?
Ja det kanske var fel beskrivet av mig
Jag kanske borde uttryckt mig om att människor i alla åldrar drabbas av bostadsbristen.

Men i respekt för de yngre så kanske man bör utlokalisera gamlingar först och låta de yngre få tillträde först.
Citera
2025-12-10, 17:05
Avstängd
Får dåliga vibbar? Varför vill man bo så, ändå ganska dyrt. Vad har hon gjort med sina tidigare inneboende ? Kanske murat in i betong för att komma över deras pension. Finns en del liknande fall.
Citera
2025-12-10, 17:16
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
6 vuxna personer i den lägenheten är ofräscht. Troligtvis kommer inte ventilationen räcka till och det kommer börja mögla av all fukt! + en hund det blir som 7 st.
6 vuxna män i varierande ålder som lämnar doften av sina dusch- och tvålschampon och blöta handdukar i badrummet.

Det är inte en hund utan två.

Berner sennenhund och Petit Brabancon

Bild på hundarna när de ligger på vardgagsrumsgolvet
https://scontent.fbma5-1.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/515797021_10165477531487119_7328803742711882427_n. jpg?stp=dst-jpg_s590x590_tt6&_nc_cat=109&ccb=1-7&_nc_sid=aa7b47&_nc_ohc=68dcG7HhlhoQ7kNvwERRUxC&_ nc_oc=AdmR8b1MI7sWXfet1KlO9m1pwUURc2-FpOTdwRuNZhVuZ_nSg6R0fWSTXdh8gl8eSSugthxmGDmMwJUN-AppXE2w&_nc_zt=23&_nc_ht=scontent.fbma5-1.fna&_nc_gid=mriIQbABDMP9QGFrbukZQw&oh=00_AfnJgvr iUImaVbVBverl_KUg5IIhgDFL_ShMbMbsEB_oaA&oe=693F59C B
Citera
2025-12-10, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av murder4hire
"rum" för "2500 kr", medan käk ska kosta 5 jävla lax? ocker.

jag är rätt genomsnittlig, 190 cm, runt 80 pannor, o jag fixar kosten LÄTT på 2500 pix i månaden.

jag hade också blivit sur. det här är vinstdrivande verksamhet, inte någon övertygad bohem som gör det för att vara snäll. stäng ned tramset.

Vad äter du för typ av mat/maträtter när du kommer undan så billigt? 😮 Hm, får nog se över varför vi har rätt dyra matkostnader och se om det kan bli skärpning…

Som flera skrivit kan det bli billigare när man gör storkok till flera personer. De hade visst ett matlag i hennes lägenhet och turades om att laga mat. Dock kräver det väl att alla kan äta allt, nu för tiden är det så mycket gluten- och laktosallergier. Eller att folk äter enbart vegetariskt eller kost med lite kolhydrater.
Citera
2025-12-10, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Får dåliga vibbar? Varför vill man bo så, ändå ganska dyrt. Vad har hon gjort med sina tidigare inneboende ? Kanske murat in i betong för att komma över deras pension. Finns en del liknande fall.

Om du kollar de inneboendes Facebook-profiler ser du att det handlar om män som är lite eljest.
Citera
2025-12-10, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hieroboam
Menar att hyresnämnden knappast kommer köpa det resonomanget, eller? Annars blir det ju väldigt enkelt att ta överhyra. "Nej nej dom bor gratis men betalar 10000kr/månaden i tv-avgift"

Aha, tack för förtydligandet, nu förstår jag vad du menade. Ja, det blir ju tokigt!
Citera
2025-12-10, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Ja det kanske var fel beskrivet av mig
Jag kanske borde uttryckt mig om att människor i alla åldrar drabbas av bostadsbristen.

Men i respekt för de yngre så kanske man bör utlokalisera gamlingar först och låta de yngre få tillträde först.

Är väl de äldre man ska värna om?

Sedan är det kanske lite tråkigt att det nog kan vara svårt att få till kollektiva lösningar för de som uppskattar sånt. Finns dock en del kollektivhus där folk bor i egna lägenheter och sedan finns det gemensamma utrymmen. Kanske var det nåt liknande den här kvinnan ville återskapa men i en och samma lägenhet.
Citera
2025-12-10, 17:59
Medlem
exoticspices avatar
Är det ett oroligt bostadsområde med inbrott m.m. kan det vara ett sätt för henne att känna sig trygg i sin bostad att ha flera män som skyddar henne.
Citera
2025-12-10, 18:00
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Men det stämmer inte enligt Jeanette ”Pingvin” Eriksson. Hon har skickat in hyresavtal till hyresnämnden som visar att de inneboende betalar 2 500 kronor i hyra för rummet. Utöver det betalar de 5 000 kronor för mat och allt annat som ingår.
Det enda som kan rädda henne här är om de inneboende kan tacka nej till "allt som ingår" och därmed få bo kvar och enbart betala de där 2500 kronorna.
Citera
2025-12-10, 18:04
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Är väl de äldre man ska värna om?

Sedan är det kanske lite tråkigt att det nog kan vara svårt att få till kollektiva lösningar för de som uppskattar sånt. Finns dock en del kollektivhus där folk bor i egna lägenheter och sedan finns det gemensamma utrymmen. Kanske var det nåt liknande den här kvinnan ville återskapa men i en och samma lägenhet.
Varför
Är det inte storstäderna dit alla stora företag flyttat sin kompetens behöver påfyllning.
Ska man fylla hela staden med pensionärer som bor ensamma i sjurummare.
Citera
2025-12-10, 18:25
Medlem
Trams från henne sida att dela upp hyran på det sättet. Så länge som hennes hyresgäster måste betala 7500 så är det 7500 som är hyra oavsett vad som ingår. Misstänker att det är för att gå runt regler om skatt och moms på hyresintäkter.

Sedan misstänker jag även folkbokföringsbrott samt eventuellt bidragsbrott för dottern. Om dottern bara bor där ibland som hon påstår ska hon inte vara skriven där utan på sitt huvudsakliga boende. Om jag hittat rätt facebookprofilens för dottern så är den är iofs inte uppdaterad sedan 2021 men då skrev hon Skogås som hemvist och inte Tyresö. Gissningsvis bor dottern hos sin partner och denna är ännu under 29 år och kan få bostadsbidrag, ifall dottern skrev sig där så skulle de troligtvis hamna ovanför gränsen för bostadsbidrag.
Senast redigerad av pajas357 2025-12-10 kl. 18:38.
Citera
2025-12-10, 18:42
Avslutad
Så länge ingen och inget skadas, fan e problemet ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in