2025-12-10, 14:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av t3000
Tittade på kommunens livesända presskonferens precis. Det var inte mycket av substans som framkom, mer än att kommunanställda känner sig ledsna. Lite osäker på varför de ens drog ihop till en presskonferens när det fanns absolut noll att säga.

Du hittar desto mer i grupper om Hörby på Facebook...
Citera
2025-12-10, 14:29
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Othello‑syndrom är en extrem och ovanlig form av sjuklig svartsjuka där personen har en fast, vanföreställningspräglad övertygelse om att partnern är otrogen, trots att det inte finns hållbara bevis. Det räknas som en psykotisk störning eller del av annan psykosjukdom, inte som ”vanlig” stark svartsjuka.
https://ki.se/forskning/popularvetenskap-och-dialog/popularvetenskapliga-teman/tema-relationer-identitet-och-sexualitet/det-svartsjuka-halet-i-forskningen

Trist diagnos. Inget man skriver på CV:t direkt.
Citera
2025-12-10, 14:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bruno Grön
Tänker att kronofogden hunnit ifatt mannen, så då vill han kanske först pröva rädda bilen från utmätning och ”separera”, kvinnan blir varse om alla skulder och vill separera på riktigt för att inte förlora huset eller bli indragen i utmätning.. Grälen kring detta urartar och eskalerar under en veckas tid och det slutar då i tragedin… tragiskt och trist

Det är en hyresrätt..
Dessutom är bilarna inte något som kronofogden utmäter som står på adressen..
Dessutom ett barn i hemmet, då bil ska finnas inom rimlig norm..
Kvinnan visste absolut om skulden...
Citera
2025-12-10, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Jag reagerar på detta citat från Expressen: "Larmet till polisen kom efter att skolpersonal slagit larm om att barnet uteblivit".

Normala rutiner på en skola är att skolans personal söker vårdnadshavarna om en elev inte dyker upp. Skulle man inte få tag på vårdnadshavarna direkt så fortsätter man söka dessa, men man larmar normalt inte polisen. Då skulle det ju rycka ut poliser till de flesta av Sveriges kommuner dagligen! Och det finns oftast en naturlig förklaring till att skolan inte får tag i vårdnadshavarna vid det första försöket.

Detta får mig att tro att det fanns en oro hos skolan sedan tidigare runt det aktuella barnet!

Polisen tillkallas också om du inte kommer till jobbet och inte sjukanmält dig och ingen får tag på dig
Citera
2025-12-10, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostman666
Du hittar desto mer i grupper om Hörby på Facebook...

Vad har där egentligen framkommit?
Två döda, en kvinna och barn, mannen i familjen anhållen som misstänkt GM.
Mer än så finns varken här i tråden eller FB.. eller?
Citera
2025-12-10, 14:48
Medlem
axiomekvivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitholecitizen
Hon orkade väl inte försörja araben längre, och det är dåligt för hedern att tjejen och ungen lämnar och att han hamnar på gatan. Osv. osv.

Låter troligt, då han tjänar 50 000 kr i månaden.
Läs tidigare inlägg innan du behagar att kommentera, det är inte särskilt många sidor - även för folk med funktionsnedsättningar.
Citera
2025-12-10, 15:00
Medlem
axiomekvivalents avatar
Citat:
Mamman jobbade på Avarn security Sverige, så då är hon definitivt inte dum som du påstår...

Just därför finns det en risk för att hon arbetade som väktare, vilket per definition gör henne så dum som en människa som inte klarat av universitetet kan bli
Citera
2025-12-10, 15:07
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Verkar som han jobbar på Volvo i både Olofström och Göteborg inom kontorsarbete..

Citat:
Ursprungligen postat av PIL
Kollar du inte fel h.h nu? Finns en med liknande namn som jobbar där enligt linkedin, men namnet är inte exakt lika.

Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Är det en trådsanning att han jobbade på Volvo?
Ja endast en "trådsanning" då det ska vara en annan person.
Citera
2025-12-10, 15:07
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltmamma26
Polisen tillkallas också om du inte kommer till jobbet och inte sjukanmält dig och ingen får tag på dig

Ha ha ha, nu var du riktigt rolig! Det du skriver har nämligen hänt mig flera gånger. Två av gångerna så ringde jag till jobbet, men fick inget svar. En tredje gång sov jag alldeles för länge och vaknade vid lunchtid. Inte vid något av tillfällena knackade polisen på dörren.

Oavsett om du trollar eller är allvarlig så tackar jag för ett gott skratt!
Citera
2025-12-10, 15:11
Avslutad
– Hans inställning är att han förnekar brott, säger åklagare Hans Harding, som leder förundersökningen.

https://www.gp.se/nyheter/sverige/misstankta-dubbelmordet-i-horby-drabbat-oss-alla.07b83af0-f9dd-5c41-b540-79c08482760c

På onsdagen meddelar tillfälliga åklagaren Hans Harding att misstanken kvarstår. Senast på fredag klockan tolv måste åklagare fatta beslut om att släppa den misstänkte på fri fot eller begära honom häktad.
Senast redigerad av T.Ramses 2025-12-10 kl. 15:25.
Citera
2025-12-10, 15:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Ja endast en "trådsanning" då det ska vara en annan person.

Går att kolla upp lätt..
Men vissa förlitar sig på att allt står på nätet....
Men jag låter de hålla på för, då det är inte det tråden handlar om överhuvudtaget...
Citera
2025-12-10, 15:19
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Ha ha ha, nu var du riktigt rolig! Det du skriver har nämligen hänt mig flera gånger. Två av gångerna så ringde jag till jobbet, men fick inget svar. En tredje gång sov jag alldeles för länge och vaknade vid lunchtid. Inte vid något av tillfällena knackade polisen på dörren.

Oavsett om du trollar eller är allvarlig så tackar jag för ett gott skratt!
Uppenbart för att de vet att du inte tar dina arbetstider seriöst och brukar försova dig.

Om en kollega som oftast är i tid till jobbet och anmäler frånvaro i tid, inte dyker upp på jobbet och ingen svarar när man kontaktar kollegan, så är det nog mer troligt att man kontaktar polisen om man inte får tag i personen.

I mina barns låg och mellanstadieskola ringde personalen om man inte frånvaroanmält efter 1 timme.

Kanske barnet var borta även på måndagen och de försökt ringa x antal ggr, då är det inte konstigt att de ringer polisen dag 2 när fortfarande ingen svarar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in