2025-12-10, 11:26
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Jag har haft otur. Jag borde kanske kunna utveckla en strategi om jag hade lust för att göra det. Men det har jag inte. Jag tror att antingen så träffar man rätt eller inte.

Okej... ja vi gör alla våra val... Själv skulle jag aldrig lämna över mitt liv till "turen" eller "ödet". För mig vore det att ge upp men fegt inte erkänna det för mig själv att jag gör det utan göra en omskrivning och skylla på externa faktorer och därmed slippa ta egenansvar... För din skull hoppas jag att du vaknar upp men om inte, absolut, jag dömer dig inte men vi är helt olika där.

// CC
Citera
2025-12-10, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Okej... ja vi gör alla våra val... Själv skulle jag aldrig lämna över mitt liv till "turen" eller "ödet". För mig vore det att ge upp men fegt inte erkänna det för mig själv att jag gör det utan göra en omskrivning och skylla på externa faktorer och därmed slippa ta egenansvar... För din skull hoppas jag att du vaknar upp men om inte, absolut, jag dömer dig inte men vi är helt olika där.

// CC

Jag vaknade upp för längesen. I min ålder så inser man vissa saker. Att vissa har tur, andra har otur. Att man är otillräcklig insåg jag för många år sen. Jag var inte tillräcklig ens när jag var ung och i min prime. Mina chanser att träffa en kvinna nu är ännu mindre.
Citera
2025-12-10, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Det tror jag faktisk inte är en så bra idé. Det kan missupfattas idag om en kvinna frågar om hjälp. Det är bättre och smartare att en man frågar om hjälp (precis som Ted Bundy gjorde med sina offers).

Det ligger mycket mer i kvinnors DNA att vara omhändertagande, och en smart man vet precis hur han kan utnyttja det.

Det är bra att vara lite paranoid som kvinna och inte vara för naiv.
Faktum kvarstår, väldigt många män blir glada av att få hjälpa till. Vill man göra en man glad är det alltså ett bra sätt att be honom om hjälp. Är man paranoid och rädd för att man ska missförstås och råka illa ut kan man ju nöja sig med att glädja män man känner och litar på. Om man vill glädja mannen alltså, annars är det fritt fram att låta bli.
Citera
2025-12-10, 12:28
Medlem
Citat:
Jag är en gentleman. Blir inga ligg ändå.
Kvinnor tycker att jag är för tam och passiv. Kvinnor vill bli tagna med storm. Men jag kan bara vara mig själv. Tänker inte låtsas vara nån jag inte är.
Runka har funkat genom åren. Då riskerar man inte att göra en kvinna besviken, jag behöver inte känna mig otillräcklig. Eller ja, det gör jag redan, men jag känner mig mer otillräcklig om jag inte kan leverera det som hon vill ha, som hon fått av andra män tidigare.

Tror nog dom flesta får uppleva hjärnspöken då och då “tänk om jag inte levererar det personen fått uppleva som bra tidigare, eller förväntar sig”.
Spelar ingen roll om man är kvinna eller man.

Ja tänk om?
Men grejen är att hade man värderat en så liten detalj i det stora hela för relationen, att det ses som ett problem om man blir utan det.
Hos vem ligger då det egentliga problemet.
Citera
2025-12-10, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gfys
Tror nog dom flesta får uppleva hjärnspöken då och då “tänk om jag inte levererar det personen fått uppleva som bra tidigare, eller förväntar sig”.
Spelar ingen roll om man är kvinna eller man.

Ja tänk om?
Men grejen är att hade man värderat en så liten detalj i det stora hela för relationen, att det ses som ett problem om man blir utan det.
Hos vem ligger då det egentliga problemet.

Min erfarenhet är i alla fall att kvinnor letar fel på mannen och gärna talar om för honom att han är fel.
Jag var i min prime som yngre men hade ändå inte en tillräcklig kropp för kvinnor.
Citera
2025-12-10, 12:35
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misssie
Männen kan ju inte uppföra sig. Dom betalar inte på första dejten. Det handlar inte om pengarna men att mannen ska visa att han är en gentleman. Dom gör slut förrän det hinner bli till nåt för att dom vill inte binda sig. Det finns inga snälla eller normala killar. Alla killar är sexgalna som inte har något innanför huvudet. Hur kommer det sig att männen är så värdelösa?
Det beror på att varken kvinnor eller samhället uppfostrar män till gentlemän idag.

Vänsterfeminismen vill vara jämlika och utrota skillnaderna mellan könen, vilket förstås inte går. Sen kommer andra kvinnor och säger att vi vill att män ska vara som män.

Då är det idioterna inom vänsterfeminismen ni ska angripa, inte männen. Ni själva lyder under dem. De bestämmer vad ni ska tycka och anse och ni följer det som slavar, sen klagar ni över resultatet. Vilket jag anser är ynkligt.
Citera
2025-12-10, 12:45
Medlem
Citat:
Klart jag kan. Det har jag gjort på alla dejter. Bara för att vi har trevligt så betyder det inte att hon vill ligga.

Det är samma för män.
Träffade någon där jag råkade haspla ur efter... “och jag var inte ens sugen” varpå han säger “nä det var inte jag heller” haha?
Eftersom han varit tydlig med att han bara var ute efter sex så undra jag varför vi sågs.
Tänkte att han nog bara sökte bekräftelse eller ville fly verkligheten en stund.
En sån får inte komplimanger eller uppmärksamhet ifrån mig.
Han får lösa sina problem själv om han har några.
Citera
2025-12-10, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Det tror jag faktisk inte är en så bra idé. Det kan missupfattas idag om en kvinna frågar om hjälp. Det är bättre och smartare att en man frågar om hjälp (precis som Ted Bundy gjorde med sina offers).

Det ligger mycket mer i kvinnors DNA att vara omhändertagande, och en smart man vet precis hur han kan utnyttja det.

Det är bra att vara lite paranoid som kvinna och inte vara för naiv.

Det ligger nog något i det du skriver.

Jag gillar att hjälpa till, om jag kan.
Hade ett ex som utnyttjade det till överdrift.
Fick bara problem tillbaka från honom.

Kan periodvis tycka att det är svårt att be om hjälp ifrån män, och särskilt på jobb.
Det känns som att jag är “skyldig” något tillbaka.
Har erfarenhet av män som trott att vi har “en grej” för att han hjälpt mig med något.
Det blir då svårt att avgöra, vad får jag be om hjälp med och när? Utan att jag ska behöva känna mig “skyldig” honom något tillbaka.
Om jag hjälper någon så har jag glömt bort att jag hjälpt till fem min efter momentet är klart.
Män verkar lägga antal “hjälp” på minnet mycket mer.

Överlag upplever jag annars att män gärna vill hjälpa till.
Men ibland vill dom bara hjälpa till för att dom har en dold agenda.
Den är lurig och det är ibland svårt att avgöra om han verkligen bara är en normal person som vill vara hjälpsam eller om han har tankar på att försöka sätta mig
Citera
2025-12-10, 13:14
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Kvinnor tycker att jag är passiv när jag inte vågar göra ett närmande på dejten. Jag tycker själv att jag är en gentleman som inte kastar mig över henne bara för att jag inte fått se tuttar på flera år.
Det är inte att vara en gentleman. Du har missuppfattat alltihopa och blivit en simp.
Citera
2025-12-10, 13:23
Medlem
Citat:
Min erfarenhet är i alla fall att kvinnor letar fel på mannen och gärna talar om för honom att han är fel.
Jag var i min prime som yngre men hade ändå inte en tillräcklig kropp för kvinnor.

Tror att både kvinnor och män kan få för sig att påpeka yttre “fel” hos den andre.
Alla mina ex har uttryckt någon “fel” på min kropp eller ansikte vid något tillfälle.
Det bästa man kan göra är att inse att personen bara lider av självhat som den tar ut på sin partner.
Oavsett bör man undvika sådana osäkra människor.
Och det spelar ingen roll hur “rätt” man är till utseendet. Vissa människor hittar fel på en ändå.
Bara att ignorera eller skratta bort.
Problemet ligger hos dom själva.
Citera
2025-12-10, 13:42
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
En större anledning om gentlemän har minskat i antal tror jag mobiltelefonen är. Många av båda könen har näsan i en mobil och då minskar interaktioner mellan människor överlag.

För att få mer info om de fall du beskrev så frågade jag ChatGPT om dem, och det jag fick tillbaks var flera motiveringar till varför det inte var trovärdigt att det ens hänt utan troligare är rykteshistorier och urban legends.

Gällande heimlich delen skrev ChatGPT bl.a.:
”Det finns inget känt fall där Heimlich-manöver + efterföljande sexanklagelse dokumenterats — det borde, med tanke på dess känslomässiga & juridiska laddning, ha synts i media om det var sant.”

När det gäller mannen i USA som skulle ha blivit anklagad efter att ha räddat en kvinna från att bli överkörd så klassas den historien efter att ha granskats av Lead stories som falsk.

När det gäller att du blivit utskälld för att ha hållit upp dörren, hur har såna utskällningar sett ut?

En stor majoritet av alla kvinnor skulle inte starta bråk med en främmande man på ett sånt sätt, av tre olika anledningar. Dels för att de inte tar illa upp av en hjälpsam gest, dels för att de inte vill dra uppmärksamheten till sig för en sån sak, och dels av ren självbevarelsedrift då kvinnor vet att män är större och starkare och man inte vet hur de man möter är funtade i huvudet.

Så frågan är hur stor andel hjälpsamma män som på riktigt blivit illa bemötta av det, och i hur stor andel av fallen de varit hjälpsamma som de blivit illa bemötta?

Personligen har jag aldrig sett en man få en utskällning av en främmande kvinna för att han varit hjälpsam. Det värsta jag sett i den vägen är att kvinnan inte tackat, och det har hänt även när jag har hållit upp dörrar för både kvinnor och män.

Du anser alltså att jag som kvinna ska ”attackera och skämma ut” andra människor, men det är ju också ett svinaktig beteende. Däremot har jag sagt till vuxna som betett sig dåligt mot barn för att barn behöver skyddas, men jag skulle aldrig använda metoden att ”attackera och skämma ut”.

Enligt mig bör man bete sig på ett sätt som följer ens egna värderingar om det inte skadar någon annan, oavsett om man någon enstaka gång får något negativt av det. Om ens värderingar säger att man ska vara hjälpsam så slutar man inte med det för att någon är otacksam, det finns så enormt många fler som verkligen är tacksamma. Men är det så att man inför varje hjälpsam gest frågar sig om det är värt det, då är det inte ens grundvärderingar som säger att man ska vara hjälpsam utan ett mer egoistiskt motiv.

På vilket sätt anser du att hela samhällsapparaten står bakom rabiata kvinnor?

Hej Neverhesitate

Gjorde nu en djupare granskning av mina exempel och jag inser att jag har "gått på det"... Jag brukar vara kritiskt men denna gång föll jag... Historien om killen som räddade en kvinna från att bli påkörd är tydligen påhittad enligt vissa källor...

https://www.youtube.com/shorts/tlj-XNdNet0

Vad gäller historien om studenten som räddade en kvinnlig klasskamrat från att kvävas och där hon sedan fick honom reglerad från skolan, där hittar jag idag ingen information om det så inte otroligt att även den storyn var falsk... Falsk eller inte, sådana här klipp spär på mäns dåliga uppfattning av kvinnor men skulden för det ska inte läggas på kvinnokollektivet. Frågan man får ställa sig av vem och varför sådana här storys skapas...

Fem ggr har jag dock personligen fått skit för att ha hållit upp dörren för kvinnor. En gång en regelrätt utskällning där kvinnan stannade upp och skrek att hon som kvinna klarade av att öppna sina dörrar själv och att jag som man inte skulle ha en sådan överlägsen attityd mot kvinnor. Hade aldrig träffat henne innan. Aldrig träffat henne efteråt. Övriga 4 i form av snorkiga kommentarer. Dock har jag hållit upp dörren för kvinnor (och män) mångdubbelt fler ggr utan att ha fått skit för det. Dock är jag idag betydligt mer nonchalant i mitt sätt att hålla upp dörren såvida det inte är någon jag känner.

Jag medger att det är mångdubbelt fler fall där män blivit positivt bemötta när de är vänliga. Problemet är Neverhesitate, att det är minoritetens agerande som styr. Det är deras agerande som formar utvecklingen i samhället då vi människor värderar samt tror på negativa saker i högre grad än positiva.

Om vi ska få bukt med det manshat som idag finns behöver fler kvinnor stå upp för män. Det kan inte komma som en nyhet för dig Neverhesitate att kvinnor har ett betydligt högre förtroendekapital än män. Se bara alla de män som döms oskyldigt för sexövergrepp. Eller döms när det bara är ord mot ord. Nu har dock många kvinnor (mammor till pojkar / män som dömts) börjat protestera mot nuvarande lagstiftning. Det var bl.a. uppmärksammat i Riksdagen för cirka två veckor sedan. En del kvinnor beter sig fruktansvärt illa mot män men män har svårt att försvara sig mot det. En man kommer alltid att förlora mot en kvinna i en diskussion eller om det är bråk. Polisen griper nästan alltid mannen såvida det inte finns tydliga bevis mot kvinnan. Utgångspunkten från samhället idag är att det är mannen som är skyldig. Kvinnan ett oskyldigt offer.

// CC
Citera
2025-12-10, 13:47
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Jag vaknade upp för längesen. I min ålder så inser man vissa saker. Att vissa har tur, andra har otur. Att man är otillräcklig insåg jag för många år sen. Jag var inte tillräcklig ens när jag var ung och i min prime. Mina chanser att träffa en kvinna nu är ännu mindre.

BS rakt av scaryfoot. Jag är äldre än dig och har gjort den resan som du skulle vilja göra. Skillnaden är att jag gjorde något åt det. Jag tog egenansvar och har idag ett helt annat liv pga det. För att referera till Stenmark när en journalist ville påskina att han hade en hel del tur - "Ja men det lustiga är att desto mer jag tränar, desto mer tur har jag".

// CC
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in