Citat:
Ursprungligen postat av
scaryfoot
Jag vet inte.
Men jag har läst om kvinnor som även dejtat kvinnor. Det är ingen picknick, sa de.
Det är dock ok för kvinnor att säga nåt negativt om kvinnor. Män får inte göra det.
Av alla parrelationer man-kvinna, man-man, kvinna-kvinna är den sista den som statistiskt är den som är mest toxisk, mest drama, mest förekomst av både psykiskt och fysiskt våld.
Till ovan kan även läggas hur "välfungerande" arbetsplatser med bara kvinnor är... (dvs inte alls). Det är dock OT för tråden.
Nej, vad världen behöver är fler män som tar tag i sig själva, som hittar sin väg framåt, som struntar i feminismens hat mot män. Män som hittar sin egna mening med livet, som är starka och som går sin egen väg, som står upp för sina åsikter. Män som tar ansvar för sig själva och sina beslut och konsekvenserna därav. Män som inte ber om ursäkt för att de är "män" men samtidigt agerar respektfullt mot sin omgivning.
Dessvärre har många kvinnor idag en uppfattning att en "gentleman" är en simp som kryper för dem och så är verkligen inte fallet. En riktig gentleman kryper inte för någon, man eller kvinna. Jag tror dock att många män skulle vilja bete sig bättre om det uppskattades men det gör det inte, det "förväntas" och då blir det inte lika roligt längre. Särskilt inte om personen man beter sig bra mot är en "trash" och många kvinnor är trash i sitt beteende.
// CC