2025-12-09, 16:57
Medlem
Kleo95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Mamman har praktiklön, och hennes man är arbetssökande. De fått ett beviljat försörjningsstöd för en ökad hyreskostnad på 11 690 kronor.

"Vi är en stor familj med jättemycket grejer" och hon visar deras fullproppade skåp. Hur har de haft råd med detta?
De får ju ekonomiskt bistånd för 2 vuxna och 5 barn samt 11 690 KR FÖR HYRA om de får större HR
Citera
2025-12-09, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
jag tycker att svt och annan media som lyfter fram såna har snyfhistorier är ansvariga för den rasism som vi har i sverige då dessa fall är undantagen men mindre intelligenta människor på flashback tolkar det som att "såna är dom" invandrarna.

i själva verket ar det så att dom allra, allra, flesta invandrare aldrig snyftat eller krävt något av detta slag.

Full circle.

SVT anstränger sig å det grövsta att skönmåla sanningen år ut och år in - aldrig någonsin har dom berättat sanningen för folket. Ibland dock, i deras giriga iver att skapa vurm för sina favoriter, slår det dock fel och sanningen lyser igenom för en kort sekund om vad det är staten sysslar med egentligen - för vanliga hederligas pengar.

Och då kan man alltid attackera SVT för att generalisera på undantagen.

Det är precis som du sa alltså, fast tvärtom.
Citera
2025-12-09, 17:02
Medlem
Farsan bodde i en tvåa med fem småsyskon när han växte upp. Själv bor vi fyra (två vuxna, två barn) i en tvåa. Deal with it som man säger
Citera
2025-12-09, 17:02
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BananKlase
Och om vi inte hade öppnat våra gränser för dessa vidriga människor från stenåldersländer som Somalia,Afghanistan, Syrien, Irak m.m. Vad hade vi kunnat undvika då.
Sprängningar, skjutningar, gängkriminalitet, gruppvåldtäkter, sexuella övergrepp mot barn som äldre, förnedringsrån, m.m. Ja listan kan göras lång. "Sverigevänner" vill inte ha misär, men vi har fått det påtvingat åt oss, av våra politiker och de dårar som röstar för det.

"Om vi inte hade"-leken är inte konstruktiv, eftersom vi inte kan gå tillbaka. Vi kan bara göra det bästa av situationen som den är. Tyvärr gör "vi" inte det och står därför på randen till en samhällskollaps. Jag förstår att du vill ha apartheid, men det kommer inte hända och det är din inställning som måste ändras.
Citera
2025-12-09, 17:07
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Jag är säker på att det finns massor av skattebetalande svenskar som vill ha en gratis femma, men jag vill inte betala det heller.
Denna familj lever på bidrag som vi betalar, deras väg framåt är antingen att bli självförsörjande eller åka hem.
Och se till att hålla sina ungar utanför kriminalitet under tiden.

Som civiliserade människor gör.

Inte att få ännu mer bidrag. Om nu inte du vill sköta deras försörjning.

Om vi vill att de ska bli självförsörjande, är det upp dig och dina jämlikar att släppa in dem i samhället. Så länge SD är ett 20% parti så är risken stor att även arbetsgivare sympatiserar med dem och anser att de inte borde vara i landet istället för att ge dem en chans och ett jobb, och då får du fortsätta försörja dem. Integration är alltså lösningen - inte apartheid.

Men nu handlade det om att ungar ska få växa upp med en dräglig levnadsstandard, eftersom det är en grundläggande förutsättning för att ta sig vidare i livet och inte dras med i den misär som hatarna har skapat. Du kan antingen vara en del av lösningen eller problemet.
Citera
2025-12-09, 17:07
Medlem
Charlie-Whites avatar
En koja i valfri skog, då kan dom till och med få en 10rummare. Det är ju bättre standard än vad dom är vana vid.
Citera
2025-12-09, 17:11
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noden
I allmännyttan i Göteborg finns det tydliga regler för hur många som får bo i en lägenhet. Max 6 personer i en trea. Max tre personer i en etta. Sen hur ofta det bryts mot dessa regler vet jag inte. Men det blir ju väldigt mycket större vattenförbrukning och slitage på lägenheten om det bor en massa folk i dem. Så det blir en ren förlustaffär för bostadsbolagen.

Riktlinjerna är juridisk praxis och gäller hela Sverige.
Sett till hur det ser ut idag med trångboddhet för den alla stora invandrarfamiljer så kan det bli kaos om de alla börjar ansöka om högre hyreskostnader för större bostäder - och överklagar om de får avslag.

Jag hoppas att informationen når dem så praxis utmanas.
Citera
2025-12-09, 17:11
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Om vi vill att de ska bli självförsörjande, är det upp dig och dina jämlikar att släppa in dem i samhället. Så länge SD är ett 20% parti så är risken stor att även arbetsgivare sympatiserar med dem och anser att de inte borde vara i landet istället för att ge dem en chans och ett jobb, och då får du fortsätta försörja dem. Integration är alltså lösningen - inte apartheid.

Men nu handlade det om att ungar ska få växa upp med en dräglig levnadsstandard, eftersom det är en grundläggande förutsättning för att ta sig vidare i livet och inte dras med i den misär som hatarna har skapat. Du kan antingen vara en del av lösningen eller problemet.
En del av lösningen är att skicka hem dem, eftersom de uppenbarligen efter flera år inte kan försörja sig.
Deras oförmåga ger inte mig skyldighet att betala.
Hur är vara de som kan försörja sig välkomna. Vi är ingen socialbyrå för tredje världen.
Citera
2025-12-09, 17:12
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Dom är inte etablerade i sverige. Dom har ingen inkomst.
Deras skyddsskäl har upphört och det är dags att återvända till Syrien eller Irak och bygga upp sitt
land.

Hur svårt kan det vara ? Tack för den tid som varit. Adjöken adjö

"De" - inte "dom", tack.

Vi kommer behöva varenda resurs med två armar och två ben i det här landet när vi fått regeringsskifte och kan påbörja reparationen av samhället.
Citera
2025-12-09, 17:13
Medlem
Kleo95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
Låt oss slänga in en liten fakta-ruta här innan förumets fördomsfulla RASISTER går loss alldeles:

Invandring till sverige 2024:

År Kvinnor Män Totalt
2024 60 090 56 107 116 197

Utvandring från Sverige senaste året
År Kvinnor Män Totalt
2024 37 895 48 554 86 449

Vi har alltså en UTVANDRING från sverige 2024 på 86 449 personer! Lustigt att ingen på Flashback pratar om detta?

Och låt oss titta på vilka invandrargrupper som kommer till Sverige:

Ukraina, Indien, Tyskland och Kina toppar!

Ar det dessa invandrare ni pratar om som inte jobbar? som ar muslimer? som går på bidrag?

Ar det alla dessa tusentals tyskar som ni vill SKICKA HEM?

fakta invandring:

https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/invandring-till-sverige/#Key-figure

fakta utvandring:

https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/utvandring-fran-sverige/
Att få förstahandskontrakt utan inkomst kan bara flyktingar och de med UT av sk flyktingliknande skäl.
De är dem som kommuner måste ombesörja med bostäder.
Blanda inte äpplen och päron
Citera
2025-12-09, 17:19
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
"Om vi inte hade"-leken är inte konstruktiv, eftersom vi inte kan gå tillbaka. Vi kan bara göra det bästa av situationen som den är. Tyvärr gör "vi" inte det och står därför på randen till en samhällskollaps. Jag förstår att du vill ha apartheid, men det kommer inte hända och det är din inställning som måste ändras.
Det är väl så du vill ha det. Alla som inte tycker som du, måste ändra sin inställning. Konstruktivt?
Du behöver inte ge nåt icke svar. Du är ju inne på alla trådar som tar upp effekterna av invandringen och härjar med dina sinnessjuka påståenden.
Du kanske borde skaffa dig en sysselsättning själv.
Citera
2025-12-09, 17:20
Medlem
Sunimods avatar
Det borde vara en stor motivation att se till att både mannen och hustrun fixar sig jobb så de kan skaffa en 5-rummare och försörja sig själva.

Blir så jävla trött på alla bidragstagare oavsett om de är svenskar eller kommer från annat land.

Både Foodora och Wolt söker folk och ingen formell utbildning krävs. Sänk bidragen och se till att folk skaffar något av de jobb som finns.

När jag var liten bodde vi i en liten 2-rum och kök hyreslägenhet och mor och far sov i en bäddsoffa och jag och min syster delade enda sovrummet och det hjälpte inte att gnälla.
Gillar man inte läget så gör man något åt det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in