2025-12-10, 10:22
Medlem
Flaskpostenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Just nu pågår en insats på en stor bondgård i Kalmar län, enligt Aftonbladets uppgifter.
Flera myndigheter är på plats, bland annat polisen.

– Vi biträder en annan myndighet. Det är inte vårt ärende, säger Evelina Olsson från polisen i region Syd.
Aftonbladet har sökt Länsstyrelsen i Kalmar som säger att de ”inte brukar kommentera pågående insatser”.

Enligt källor ska insatsen ha koppling till ett avslöjande som TV4:s program ”Kalla Fakta” har gjort.

aftonbladet.se

Bra att de äntligen gör något. Det är väl polisen som backar länsstyrelsen i sitt arbete?
Citera
2025-12-10, 10:23
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScheriffenIRoma
Det där är jättevanligt misshandel av mjölkkor och djur som går till slakt (man blir nästan människohatare).
Vad bygger du det på? Min erfarenhet av bönder (och jag är uppväxt bland bönder och träffat många genom jobb) är att de genuint tycker om djur och är måna om deras hälsa.
Citera
2025-12-10, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Jag har redan svarat på det mesta av det du skriver i tråden.

Att ni utvecklar era resonemang till att gå ännu längre än jag någonsin sagt, och sedan förväntar er att jag skall försvara era extrapoleringar är inte vettigt.

Så ha en bra dag.

Jag har inte extrapolerat någonting. Men det är bra att du inser att du har valt en position som är omöjlig att försvara. Ett litet sundhetstecken, trots allt.

Du extrapolerar däremot när du inbillar dig att jag förväntar mig att du ska försvara dig. Det gör jag inte. Du agerar faktiskt exakt som jag förväntade mig.
Senast redigerad av Dum-snuten 2025-12-10 kl. 10:26.
Citera
2025-12-10, 10:26
Medlem
Piipiiis avatar
Har han tagit bort sin fb? E de någon som vet något? jag hittar inte honom, får inte ens upp någon med de namnet och länkar jag har hittat funkar inte tills hans fb. Kommer typ upp ett fel meddelande
Citera
2025-12-10, 10:41
Medlem
Dumdrygs avatar
Nu är karriären som mjölkboende slut:

"Just nu pågår en insats på en stor bondgård i Kalmar län, enligt Aftonbladets uppgifter."

– Vi biträder en annan myndighet. Det är inte vårt ärende, säger Evelina Olsson från polisen i region Syd.

Aftonbladet har sökt Länsstyrelsen i Kalmar som säger att de ”inte brukar kommentera pågående insatser”.

Enligt källor ska insatsen ha koppling till ett avslöjande som TV4:s program ”Kalla Fakta” har gjort.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1431956
Citera
2025-12-10, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piipiii
Har han tagit bort sin fb? E de någon som vet något? jag hittar inte honom, får inte ens upp någon med de namnet och länkar jag har hittat funkar inte tills hans fb. Kommer typ upp ett fel meddelande

Är väl denna profil?

https://www.facebook.com/b*nny.k.danielsson

*=e
Citera
2025-12-10, 10:51
Medlem
ScheriffenIRomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Vad bygger du det på? Min erfarenhet av bönder (och jag är uppväxt bland bönder och träffat många genom jobb) är att de genuint tycker om djur och är måna om deras hälsa.

Ja det finns bra bönder, men köttproduktion är ju också en business, så gårdens överlevnad och ekonomisk vinst kommer alltid gå före djurens välfärd.

Jag bygger min uppfattning från erfarenheter hos släkt och bekanta som är bönder. Gris, ko, och får.
En släkting som jobbat på slakteri i många år har berättat en del.
Djuren har det marginellt bättre i Sverige än på Irland, i Nederländerna och Danmark, men faktum är att för att palla att äta kött så behöver man titta bort eller intala sig att djuren har de bättre än vad de faktiskt har det.
Citera
2025-12-10, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonAfOsman
Det är just det som är problemet med svenne svensson

Ni är så jävla rädda för att få en prick i registret och hamna i domstol för då kommer ni inte kunna behålla ert löneslaveri-jobb och betala av ert bolån.

Inte ens om era barn råkade illa ut skulle ni våga jaga förövaren. Ni svenskar måste börja anamma djungelns lag och odla fram en kultur där en liten smäll på käften inte går hela vägen till domstol.

Eller så beror detta på att vi lever i en demokrati och med ett rättssystem som vi tror på. Om du hellre vill leva på något annat sätt finns det gott om platser i världen där demokrati och fungerande rättssystem saknas. Bye!
Citera
2025-12-10, 11:13
Avslutad
Jävla fanskap, han/hon förtjänar fängelse ett tag så denna kan reflektera över sina moraler.
Citera
2025-12-10, 11:16
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Är väl denna profil?

https://www.facebook.com/b*nny.k.danielsson

*=e

Ja, det är han.
Citera
2025-12-10, 11:27
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Nu börjar det hända saker.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1431956

Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Just nu pågår en insats på en stor bondgård i Kalmar län, enligt Aftonbladets uppgifter.

aftonbladet.se

Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Bra att de äntligen gör något. Det är väl polisen som backar länsstyrelsen i sitt arbete?

Djur har transporterats bort från gården, fler håller på att transporteras bort i detta nu och fler ska transporteras bort.
Citera
2025-12-10, 11:33
Medlem
2 polisbilar är på plats vid dom båda stallarna/ladugårdarna på gården.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in