2025-12-10, 00:52
Medlem
Chrippa är åtalad för ekobrott nu. Dom kommer snart.
Är det Jocke som satt dit Chrippa för det, alltså tipsat polis och så?
Citera
2025-12-10, 01:00
Medlem
Pommiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valentin90

Funderade på det jag med, finns väl en video där Jocke hotar Chrippa över telefon med att han ska ringa Ekobrottsmyndigheten?
Citera
2025-12-10, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Blev han dömd för olaga hot? Vad blev påföljden?

Var och när har han sagt så om Linnea? Kan du styrka det? Alltså finns det nåt blogginlägg, poddavssnitt, intervju, videoklipp eller liknande där han säger så? Eller hur har du fått den informationen?
Ja. Eventuellt grovt olaga hot. Och två fall av föregivande av allmän ställning. Den fullständiga domen fanns på en video på Chrippas kanal, Joakim tog ner den med hjälp av hans nätverk Ninetone. Jag minns inte vad påföljden blev, fdärför gissar jag att det förmodligen blev villkorlig dom.

Han skrev det i den gruppchatt det har synts utdrag ur i dokumentären.
"Men låt mig föfan avrätta bitchen offentligt"
I den chatt där Lisen skrev att hon skulle se till att Linnea blev sönderslagen.
Jockes chatt har blivit en meme. Anjo läser upp konversationen och ursäktar Jockes uttalande med att han var jättejättejättearg.

Update: Anjo verkar ha klippt bort segmentet där man visar att Jocke skrev detta.
Jocke styr inget.

https://youtu.be/5Wlx5ckSCNY?si=qvZUFtJMxz935FCU
Senast redigerad av SLUTSPEL1 2025-12-10 kl. 02:13.
Citera
2025-12-10, 01:53
Medlem
Vad är det för jävla mongon som trakasserar familjemedlemmar helt utanför idioternas löjliga konflikt?? Den som slängde sten på hundvalpen borde få så jävla mycket stryk.
Citera
2025-12-10, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valentin90
När Jocke och Chrippa blev osams uppmanade han hans följare att anmäla, vid ett flertal tillfällen, efter att ha vetat om Chrippas brottslighet och agerat möjliggörare i fem år. Det råder delade meningar om utredningen var igång innan.

Jocke ringde Chrippa dagen innan häktningen 2023 (det finns med i förhören i handlingarna från häktningen). Jocke berättade att eko ringt honom och frågat ut honom en lång stund om Chrippas förehavanden. Jocke och Chrippa hade innan privat pratat om att Chrippa skulle lämna landet om det blev så och att enda sättet att få leva med sin dotter var att Julia åkte med honom. Jocke hade månaderna innan hjälpt Julia med visum för Dubai. Det var det som utlöste bråket som var startskottet för drevet, för Linnea visste ingenting om detta och helt plötsligt blev det verklighet för Chrippa.

Vad som är märkligt är att det i ekos utredning står att den påbörjades senvåren 2024. Det kan alltså vara regisserat av Jocke för att sära på Linnea och Chrippa, för samtidigt som detta samtal äger rum har kanalen raderats och Jocke "tar reda på" att det är Linnea som gjort det.

Det är absolut rätt att anmäla familj om man gör det av rätt anledningar, men det är aldrig rätt att anmäla familj bara för att hämnas. Det är något annat.
Senast redigerad av SLUTSPEL1 2025-12-10 kl. 02:12.
Citera
2025-12-10, 02:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Intressant frågeställning.

Patologiskt och tvångsmässigt ljugande dvs MYTOMANI är ingen sjukdom i sig utan ett symtom på sjukdom eller syndrom som kan ingå i diverse psykiatriska tillstånd tex:
personlighetsstörningar så som narcissism eller antisocial personlighetsstörning (psykopati).

Sedan finns det mer svåra ps sjukdomar där mytomani ingår tex schizofreni och bipolär sjukdom.
Lättare sjukdomsbilder som kan ha mytomani som symtom skulle kunna vara tvångssyndrom eller så kan ett överdrivet, sjukligt ljugande visa på låg självkänsla.

Enl AI så ses mytomani ofta i samband med psykopati men måste inte vara så.

Ja men då låter det som om familjen Lundell/Berg/Lundström är mytomaner hela högen eftersom att ALLA ljuger friskt.

Nu är det upp till alla oss flashbaxare att ge dem sina diagnoser…

Snean tycker jag gott kan få diagnosen: antisocial personlighetsstörning eller PSYKOPATI. Hon visar upp alla symtom på detta: ljuger, hittar på, utnyttjar andra till sin egen fördel och drar sig inte för att lagtrotsa eller göra andra människor illa, empatistörd och kan avsky ett litet barn som tar focus, hon bedrar och spelar för galleriet allt som det kommer henne själv till gagn.
Hon har virat lille C runt lillfingret, hon har sett till att han anmäls och blivit oskyldigt inlåst för misshandel, när hon blev putt så gola hon ner honom till Ekobrottsmyndigheten och sedan tar hon tillbaka honom, C kryper, krälar och ber om ursäkt, de gifter sig å nu detta; ”Dramat”.
Jag kan sätta en miljon på att hon har sparat och klippt ihop en massa skit om C som hon kan använda sig utav ifall han skulle mopsa sig mot henne för då kommer hon att drämma till som fan med det ena beviset efter det andra.

Snean är den riktigt farliga pjäsen här, C är bara ovanligt korkad, naiv och drogskadad möjligen har har någon mer diagnos som ADHD eller BDIH (=bara dum i huvudet).

Allt är en psykopats sjuka spel och jag ser att hennes beteende liknar precis Johanna Möller (Arbogakvinnan), detta totalt skrupellösa, egocentriska och hitte-på-storys som hela hennes patetiska liv handlar om.

Nå, vilken diagnos kan Jocke ha tro?

Den där Joakim Lundell lär ju vara värst av alla. Inte bara att han har kluddrat kroppen full med tatueringar, betett sig som ett psykfall i tv (vad det nu än var för dokusåpa), bajsrunkat och allt vad det nu är. Den där människan saknar allt vad spärrar heter. Oavsett ålder och tidsepok, det är inget sedvanligt ”att vara omogen och ha dålig uppväxt”
Om den där luffaren.
Jag vet inte vad jag skulle sätta för diagnoser, men det finns nog ingen som skulle få mig att höja på ögonbrynen iaf.
Citera
2025-12-10, 02:37
Medlem
Skulle verkligen rekommendera alla att titta på Cluee News reaktioner på avsnitt 1 och 2.

Han fyller i så grymt mycket. Och det är inte konstigt, eftersom Cluee har varit i position som "spindeln i nätet" av så många av dom här aktörerna, haft kontakt med alla, under många år, känner till alla händelser, upprinnelser, alla draman mellan olika personer osv osv.

Detaljer som att Jocke och Anjo sitter hela nätterna utan att sova och bara söker, söker, söker, söker uppsåtligen efter skit på nätet att sprida ut om andra, söker kontakt med folk som kan veta om nån som kan veta nåt osv. Något flera bekräftat för Cluee, med printscreens, och även jockes bröder vet om det här.
Och att den som 'tipsar' Anjo om att Linneas familj skulle vara med i en sjuk religiös sekt med blod på sina händer, det är Chrippas ex-tjej Julia som gör det, och är totalt påhittat.
Det visste inte jag innan jag såg Cluees reaktion. Finns så grymt mycket man lär sig om helheten här.

För mig handlar det inte om att det är just Cluee. Visste inte mycket om han innan, och oavsett vilket intryck man har av Cluee sen innan, så lär man sig så EXTREMT mycket mer av Cluees kommentarer, reaktioner och förklaringar för hur allt det man ser i dokumentären hänger ihop. För mig blir det som att typ se helt nya avsnitt av dokumentären, alltså plus moms.

Jag hittar inte så mycket som känns konstigt eller falskt med dom här reaktionerna heller, även om Cluee säkert inte är någon snövit ängel själv.

Reaktion på avsnitt 2: https://www.youtube.com/watch?v=jFL2hmOSyDc
Reaktion på Avsnitt 1: https://www.youtube.com/watch?v=kGGcZd3Ju24
Senast redigerad av Valentin90 2025-12-10 kl. 02:42.
Citera
2025-12-10, 02:58
Avslutad
Jag tycker att jocke driver en viss agenda som enbart gynnar honom och hans utsatthet. Ingen människa är skonad från kritik men att man ska anmäla så fort SVT för en agenda mot hans är för mig helt sjukt. Han har tidigare bara kunnat säga att allt finns dokumenterat i min journal men han verkar inte ha någon läskunskap att läsa i sin egen journal. Han har väl mycket annat att skylla på det återigen. Jag tror att sanningen kommit ikapp honom och lögnerna går inte längre att särskilja från sanning
Citera
2025-12-10, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aroblin
Undrar hur många josagroggar som Mickel Lundström har dragit i sig innan konversationen med Jocke ?

Kanske tillsammans med sin son som fått sitt liv förstört

Undrar hur Bosse G tänkte när dom visade vilken klubb som sonen spelar i? Varför inte visa vilken skola han går i? Om han mår dåligt?

Men sonen kanske vill synas, festa o bli en influencer som sin syrra?
Hatet har landat i tråden. Jag blir nästan rörd hur städat ditt språk är.

Hade du någonting med sanningshalt att säga som inte gick ut på att sprida desinformation och bete dig som rikspsyket och resten av sekten?

Vad tycker du ska hända med barn i ett hem där fadern missbrukar? Står du verkligen bakom massanmälningskampanjer till socialtjänsten vid misstankar om missbruk? Frågar åt en vän eftersom det är svårt att missa att både benzo och tjack flödar i sektens ledarskikt - även till vardags.
Citera
2025-12-10, 03:31
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Summer24
Har jag? Jag har sagt att jag tycker han är duktig på det han gör. Allt andra gör i tråden är att kalla honom öknamn och påpekar hur man tycker han ser ut. Det är vad hatare gör.
Så enligt dig själv är du en hatare?
Citera
2025-12-10, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanblikul
https://pixeldrain.com/u/hdV4jWBT
Videon som Jockboi inte vill att någon ska få se. BORTTAGEN FRÅN YOUTUBE!

Ville ingen ha Jockiboi när han va 9år och spöa på sin 3-åriga lillebror? Inte ens hemmen orkade med honom tydligen. Det är tvärt emot vad Jockiboi påstår står i sina papper.
(allt ovan kommer från videon, inte mina tankar)

Vem läser direkt från soc-papperna, Jockiboi eller Chrippa?
Vem hittar på för att det ska passa sin historia, Jockiboi eller Chrippa?
När kommer bomben med ALLA papper som Jockiboi skröt om att han skulle släppa?
Kan du lägga ut videon igen?
Citera
2025-12-10, 03:50
Medlem
Detta är intressant för att åskådliggöra Jockes lögner. Han flyttade när han var åtta år, han tog aldrig studenten.
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/8w5Mxx/jag-rymde-fran-fosterhemmet

Saxat lite:

Jag hade det jättestruligt hemma och fick flytta till ett fosterhem när jag var sex år.
Jag trivdes aldrig där och rymde när jag var 13 år.
Jag stack till Stockholm, drack alkohol och sov i trappuppgångar.

Han placerades på ett ungdomshem i Ödeshög.

– inblandad i misshandel, olaga hot och skadegörelse, säger Joakim Berg.

Väldigt mycket lögner, vad är det för journalist undrar jag...

Sagt och gjort. Joakim Berg valde barn- och fritidsprogrammet på gymnasiet, bytte senare till industriprogrammet och gick ut med bra betyg.

– Man kan aldrig skylla på en dålig uppväxt utan alla människor har ett val att förändra sina liv.
Jag lämnade mitt gamla liv bakom mig.

I dag lever han ett ordnat liv med egen lägenhet i *Vadstena och har haft flera jobb inom industrin.

– Jag är väldigt stark psykiskt och jag klarar av de flesta motgångar tack vare det jag har varit med om

Vad är detta för skämt?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in