2025-12-09, 13:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStation
I dokumentären sägs det att Jocke knappt postat något om Chrippa i sociala medier. Det stämmer ju inte, han har postat massor med insta storys
Ja jag reagerade också på det.
För det blev ju fel när man inte tog upp det.
Citera
2025-12-09, 13:13
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Du säger att du inte försvarar Jocke, men samtidigt i samma mening så gör du ju precis det...?

Det är helt ok att 14 åringar och uppåt kan ligga med en 20-25 åring säger du? Men under 14, där går gränsen?

I din affekt med Jocke så suddar du ut dina egna gränser , en chans till, vadå en chans till?

Är det bara Jocke som ska få en chans till eller vad menar du?
Nej, det är absolut inte okej. Men jag vill tro att man kan förändras. Jag har inte svaret på frågan. Menar du att man bara ska hata honom för all framtid? Ja, kanske.

Jag försvarar inte handlingarna han utförde men jag vet inte om han är ett monster rakt igenom som man bara ska hata. Kanske är det så. Vad tycker du själv? Eftersom du tycker så illa om det jag skrev så har du säkert en egen åsikt?

Nu vet jag inte om han var just 25 och tjejerna 14. Det var exempel.

Chrippa och Anjo kan också få fler chanser av mig om de skärper sig.
Citera
2025-12-09, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruskinarms
Det kommer bli ett jävla liv om en vecka när den riktiga bomben släpps.

Vad handlar sista delen om, tror du?
Citera
2025-12-09, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PsykoPatriskt

Hanna Widerstedt ska vara med vet jag.
Citera
2025-12-09, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Nej, det är absolut inte okej. Men jag vill tro att man kan förändras. Jag har inte svaret på frågan. Menar du att man bara ska hata honom för all framtid? Ja, kanske.

Jag försvarar inte handlingarna han utförde men jag vet inte om han är ett monster rakt igenom som man bara ska hata. Kanske är det så. Vad tycker du själv? Eftersom du tycker så illa om det jag skrev så har du säkert en egen åsikt?

Nu vet jag inte om han var just 25 och tjejerna 14. Det var exempel.

Chrippa och Anjo kan också få fler chanser av mig om de skärper sig.

Angående "en chans till" så tycker jag verkligen att ALLA i princip ska få en chans till i sitt liv och göra rätt för sig eller vad det nu är man bör göra.

Alla kan göra fel, det liksom hör till livet att göra bort sig. Men även att kunna ge sig och förlåta och gå vidare likaså.

Men fortsätter man så här som de har gjort finns det ju ingen hejd på dumheterna och vem som är värst osv...

Finns ingen av de inblandade jag känner något förtroende för direkt i denna soppa, möjligtvis Jonna i så fall , hon verkar haft det tufft med allt runt omkring ärligt talat...
Citera
2025-12-09, 13:43
Medlem
Cadells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiffEllerPuff
Ja, det är alldeles riktigt. Dessutom lever ju dessa narcissister ofta i tron om att de oomkullrunkeligt är jordens mittpunkt och är störst, bäst och vackrast. Samt är lite smartare än alla andra.

Ah jag var tvungen att kolla ett par minuter på Chrippas senaste video och han "mår bättre än någonsin" och är "mer full av energi" än någonsin... 2 veckor efter rättegång där han riskerar 6års? Fängelse... Yippi! Livet är en fest!!
Citera
2025-12-09, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PsykoPatriskt

Widerstedt ska göra sig betydelsefull igen, och man ska tydligen gå tillbaka till där hon var ett svin och Jocke var ett svin. Alltså inget som har med nutiden att göra. Sen ska SVT knyta ihop säcken som de heter. Och jag är ingen siare men kan gissa att dom kommer fram till att Jocke, Anjo och dom på den sidan har gjort massa fula saker. "Chrippa" Linnea och dom på den sidan har varit lite olydiga.
Citera
2025-12-09, 13:47
Medlem
Cadells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Hahaha "avslöjande". Vem tror han att han är. Kallar sig själv "Youtubes Janne Josefsson". Vilken jävla tönt.

Vadårå!? Jag scrollar på Flashback och kommenterar... jag är Flashbacks Janne Josefsson! *Stolt*
Citera
2025-12-09, 13:49
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camilla.kvartoft
Utan kamera och internet så skulle detta ha varit vilket fjortis och pundar drama som helst

Citat:
Ursprungligen postat av trillian
En fråga om Joakim Lundells diagnos.

Vad är det för diagnos när man ljuger såhär:
Han säger i intervju med Malou att han inte gick på sin morfars begravning för att han "skämdes för mycket". Släkten blev väldigt arga på honom. Han säger "Jag kunde inte gå dit, jag skämdes ögonen ur mig".

I en helt annan intervju så säger han följande:
"När morfar skulle begravas så glömde mamma säga till mig. Jag skulle bli upphämtad av Chrippas farmor och farfar men mamma hade glömt och säga till dom så jag satt i min lägenhet och missade min morfars begravning".

Detta är då ett uppenbart scenario där han tror att han kan ljuga "hejvilt" och sedan att ingen kommer hålla honom ansvarig för lögnen.

Så jag undrar, är det någon som vet vilken diagnos eller vilket tillstånd en människa hamnar i som gör att man ljuger på detta vis?

Intressant frågeställning.

Patologiskt och tvångsmässigt ljugande dvs MYTOMANI är ingen sjukdom i sig utan ett symtom på sjukdom eller syndrom som kan ingå i diverse psykiatriska tillstånd tex:
personlighetsstörningar så som narcissism eller antisocial personlighetsstörning (psykopati).

Sedan finns det mer svåra ps sjukdomar där mytomani ingår tex schizofreni och bipolär sjukdom.
Lättare sjukdomsbilder som kan ha mytomani som symtom skulle kunna vara tvångssyndrom eller så kan ett överdrivet, sjukligt ljugande visa på låg självkänsla.

Enl AI så ses mytomani ofta i samband med psykopati men måste inte vara så.

Ja men då låter det som om familjen Lundell/Berg/Lundström är mytomaner hela högen eftersom att ALLA ljuger friskt.

Nu är det upp till alla oss flashbaxare att ge dem sina diagnoser…

Snean tycker jag gott kan få diagnosen: antisocial personlighetsstörning eller PSYKOPATI. Hon visar upp alla symtom på detta: ljuger, hittar på, utnyttjar andra till sin egen fördel och drar sig inte för att lagtrotsa eller göra andra människor illa, empatistörd och kan avsky ett litet barn som tar focus, hon bedrar och spelar för galleriet allt som det kommer henne själv till gagn.
Hon har virat lille C runt lillfingret, hon har sett till att han anmäls och blivit oskyldigt inlåst för misshandel, när hon blev putt så gola hon ner honom till Ekobrottsmyndigheten och sedan tar hon tillbaka honom, C kryper, krälar och ber om ursäkt, de gifter sig å nu detta; ”Dramat”.
Jag kan sätta en miljon på att hon har sparat och klippt ihop en massa skit om C som hon kan använda sig utav ifall han skulle mopsa sig mot henne för då kommer hon att drämma till som fan med det ena beviset efter det andra.

Snean är den riktigt farliga pjäsen här, C är bara ovanligt korkad, naiv och drogskadad möjligen har har någon mer diagnos som ADHD eller BDIH (=bara dum i huvudet).

Allt är en psykopats sjuka spel och jag ser att hennes beteende liknar precis Johanna Möller (Arbogakvinnan), detta totalt skrupellösa, egocentriska och hitte-på-storys som hela hennes patetiska liv handlar om.

Nå, vilken diagnos kan Jocke ha tro?
Citera
2025-12-09, 13:55
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cadell
Ah jag var tvungen att kolla ett par minuter på Chrippas senaste video och han "mår bättre än någonsin" och är "mer full av energi" än någonsin... 2 veckor efter rättegång där han riskerar 6års? Fängelse... Yippi! Livet är en fest!!

Dvs. han mår sämre än någonsin.
Och all energi är borta och livet suger just nu.
Du borde lära dig hur man tolkar psykopater.
Citera
2025-12-09, 13:59
Bannlyst
Nu kunde inte Jocke hålla sig längre, han går ut på insta story om att anmälningarna haglar in mot svt's otroligt vinklade program.
Citera
2025-12-09, 14:01
Medlem
GiDDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Widerstedt ska göra sig betydelsefull igen, och man ska tydligen gå tillbaka till där hon var ett svin och Jocke var ett svin. Alltså inget som har med nutiden att göra. Sen ska SVT knyta ihop säcken som de heter. Och jag är ingen siare men kan gissa att dom kommer fram till att Jocke, Anjo och dom på den sidan har gjort massa fula saker. "Chrippa" Linnea och dom på den sidan har varit lite olydiga.

Det lär väl handla om förtalet? Han skulle ju ha med att hon snodde pengar i boken "Monster".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in