Citat:
Ursprungligen postat av
camilla.kvartoft
Utan kamera och internet så skulle detta ha varit vilket fjortis och pundar drama som helst
Citat:
Ursprungligen postat av
trillian
En fråga om Joakim Lundells diagnos.
Vad är det för diagnos när man ljuger såhär:
Han säger i intervju med Malou att han inte gick på sin morfars begravning för att han "skämdes för mycket". Släkten blev väldigt arga på honom. Han säger "Jag kunde inte gå dit, jag skämdes ögonen ur mig".
I en helt annan intervju så säger han följande:
"När morfar skulle begravas så glömde mamma säga till mig. Jag skulle bli upphämtad av Chrippas farmor och farfar men mamma hade glömt och säga till dom så jag satt i min lägenhet och missade min morfars begravning".
Detta är då ett uppenbart scenario där han tror att han kan ljuga "hejvilt" och sedan att ingen kommer hålla honom ansvarig för lögnen.
Så jag undrar, är det någon som vet vilken diagnos eller vilket tillstånd en människa hamnar i som gör att man ljuger på detta vis?
Intressant frågeställning.
Patologiskt och tvångsmässigt ljugande dvs MYTOMANI är ingen sjukdom i sig utan ett symtom på sjukdom eller syndrom som kan ingå i diverse psykiatriska tillstånd tex:
personlighetsstörningar så som narcissism eller antisocial personlighetsstörning (psykopati).
Sedan finns det mer svåra ps sjukdomar där mytomani ingår tex schizofreni och bipolär sjukdom.
Lättare sjukdomsbilder som kan ha mytomani som symtom skulle kunna vara tvångssyndrom eller så kan ett överdrivet, sjukligt ljugande visa på låg självkänsla.
Enl AI så ses mytomani ofta i samband med psykopati men måste inte vara så.
Ja men då låter det som om familjen Lundell/Berg/Lundström är mytomaner hela högen eftersom att ALLA ljuger friskt.
Nu är det upp till alla oss flashbaxare att ge dem sina diagnoser…
Snean tycker jag gott kan få diagnosen: antisocial personlighetsstörning eller PSYKOPATI. Hon visar upp alla symtom på detta: ljuger, hittar på, utnyttjar andra till sin egen fördel och drar sig inte för att lagtrotsa eller göra andra människor illa, empatistörd och kan avsky ett litet barn som tar focus, hon bedrar och spelar för galleriet allt som det kommer henne själv till gagn.
Hon har virat lille C runt lillfingret, hon har sett till att han anmäls och blivit oskyldigt inlåst för misshandel, när hon blev putt så gola hon ner honom till Ekobrottsmyndigheten och sedan tar hon tillbaka honom, C kryper, krälar och ber om ursäkt, de gifter sig å nu detta; ”Dramat”.
Jag kan sätta en miljon på att hon har sparat och klippt ihop en massa skit om C som hon kan använda sig utav ifall han skulle mopsa sig mot henne för då kommer hon att drämma till som fan med det ena beviset efter det andra.
Snean är den riktigt farliga pjäsen här, C är bara ovanligt korkad, naiv och drogskadad möjligen har har någon mer diagnos som ADHD eller BDIH (=bara dum i huvudet).
Allt är en psykopats sjuka spel och jag ser att hennes beteende liknar precis Johanna Möller (Arbogakvinnan), detta totalt skrupellösa, egocentriska och hitte-på-storys som hela hennes patetiska liv handlar om.
Nå, vilken diagnos kan Jocke ha tro?