2025-12-09, 22:26
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westbeastboy
Mord och självmord. Eller en som mördade båda. Finns heller inga hedersmord.

Jo hedersmord finns det något som heter.
Se exempelvis: https://en.wikipedia.org/wiki/Honor_killing

Tror inte att det rör sig om det dock.
Citera
2025-12-09, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lemonade.347
Att kvinnor blir mördade av sina partners är väl inte jätte ovanligt men att barnet råkar illa också... Fyfan vad hemskt.

Ja stackars pojk så sorgligt
Tänkte precis samma, det kan inte vara vanligt att de mördar sina barn i samband när de mördar sina kvinnor. Den misstänkte är dessutom fortfarande vän med flera som heter Peterson på fb, det tyder väl på att hennes familj litar på honom. Hade hon levt under hot och våld hade väl inte hennes familj velat kännas vid honom? Jag tror därför mer på psykisk sjukdom och utökat självmord, men vi får se det visar sig snart
Citera
2025-12-09, 22:28
Medlem
Ni som spekulerar i utvidgat självmord. Det är möjligt

MEN

Här har vi alltså ett case där polisen snabbt konstaterar "grovt våldsbrott". Låter ju då som kniv / trubbigt våld mot båda offer. Dvs. inget självmord.
Citera
2025-12-09, 22:30
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attansfan
Kollade upp detta. Bilen är ej inköpt av HH nu utan redan 2024-10-06. Flyttat över bilen på S*fia 2025-12-01 och sedan tillbaka till HH 2025-12-03. Alltså endast efter 2 dagar.

Om man tittar på Adressen mgm bor på får man upp att han ska bo ensam på 87kvm någonting. Men med djupare sök såg jag henne.
Jag tror att detta är ekonomisk heder. Och när det går över styr vill hon lämna. Stavningen är olika. Men hon är den ända S.P som tryckt like på hans bilder. Notera att hon inte gjort det på bilder från 2019
Citera
2025-12-09, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snylt-off
De döda kan ha legat sedan fredagen den 5 december kväll.

Obs. egna tankar efter inlägg # 273

Är det isf inte konstigt att mannen inte ringt polis, ambulans ,anhöriga .... om han nu skulle vara oskyldig och kvinnan begått självmord och även dödat sitt eget barn ?
Citera
2025-12-09, 22:36
Medlem
Hur gammalt var barnet? Tydligen skolålder men lite mer exakt ålder kan ju vara intressant.
Det är iallafall djupt tragiskt och som det verkar att barnet har blivit mördad så är det bara för jäkligt.

Mina tankar går till kvinnans och barnets anhöriga. Detta skall ingen behöva uppleva.
Citera
2025-12-09, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Om man tittar på Adressen mgm bor på får man upp att han ska bo ensam på 87kvm någonting. Men med djupare sök såg jag henne.
Jag tror att detta är ekonomisk heder. Och när det går över styr vill hon lämna. Stavningen är olika. Men hon är den ända S.P som tryckt like på hans bilder. Notera att hon inte gjort det på bilder från 2019

De har även bott tillsammans på Lågedammsgatan 1A Hörby innan dess från 2020-03-04.
Varför hon saknas på den "nya" adressen på vissa sidor är oklart.
Senast redigerad av Attansfan 2025-12-09 kl. 22:44.
Citera
2025-12-09, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MolnetsBroder
Hur gammalt var barnet? Tydligen skolålder men lite mer exakt ålder kan ju vara intressant.
Det är iallafall djupt tragiskt och som det verkar att barnet har blivit mördad så är det bara för jäkligt.

Mina tankar går till kvinnans och barnets anhöriga. Detta skall ingen behöva uppleva.

Tror barnet är fött 2016. Alltså 9år. Detta är endast egna iakttagelser från sociala medier.
Citera
2025-12-09, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attansfan
De har även bott tillsammans på Lågedammsgatan 1A Hörby innan dess från 2020-03-04.
Varför hon saknas på den "nya" adressen på vissa sidor är oklart.

Kan hon nyligen flyttat? Kan det vara därför det stått Hörby/stockholm i vissa artiklar?
På vilka sidor saknas hon?
Senast redigerad av Onemisstake 2025-12-09 kl. 22:53.
Citera
2025-12-09, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonLatino
Så jävla sorgligt att barnet var tvungen att dras med i detta drama. Finner inga ord.
Ja man undrar
Han vill döda mamman men samtidigt inte att sonen blir föräldralös
Snacka om låq IQ
Citera
2025-12-09, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Kan hon nyligen flyttat? På vilka sidor saknas hon?

Bara kollat några sidor såsom Hitta/Eniro tex. Men finns på Ratsit, Mrkoll
Hon har troligtvis ej flyttat. Hennes bil står också parkerad på området
Senast redigerad av Attansfan 2025-12-09 kl. 22:58.
Citera
2025-12-09, 23:01
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Han blev nog anhållen efter polisen pratat med honom. Han är förmodligen skyldig.

Den slutsatsen kan man inte dra då han är anhållen på den lägre misstankegraden och det är mer eller mindre standard att anhålla mannen vid den här typen av händelser utan några egentliga bevis. Det kan vad vi vet i nuläget nästan lika gärna röra sig om mord åtföljt av självmord, där kvinnan är den som dödat barnet.

Det är därför läge att hålla inne med omdömen om mannen till man vet bättre vad som hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in