2025-09-08, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoTheGreat
Det är accepterat av Pokerstars som insättning, men samma metod kan inte användas för uttag. Det låter jättefånigt men sant. Därför är jag förvånad. Mastercard som var det allra lättaste att använda för mej fram tills nu är också ej tillåtet att använda. Ma kan fortfarande sätta in pengar med Mastercard, men inga uttag kan göras.

Måste vara fel.

Detta är raka motsatsen av hur gaming normalt kräver samma metod vid uttag som du gjorde insättning med.

Så man inte kan tvätta pengar mellan olika betalmetoder.
Citera
2025-09-09, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Paypal är bra tills det kommer in större pengar. Då ska man verifiera hit och dit.
Lite banksyndrom speciellt på svenska paypal.
Skrill neteller är samma ägare samma upplägg. Tyvärr får du troligen välja ett av dessa tror jag.
Du betalar troligen skatt om du kör det via banken.
OM vi talar om summor på över 100 k för då börjar troligen banken att undra.

Pokerstars är skattefritt då EU klienten har SGA.
Citera
2025-12-09, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahaja69
Pokerstars är skattefritt då EU klienten har SGA.

Tror nog att han menar att Pokerstars tar en stor % avgift vid VISA transaktion direkt till banken, vilket stämmer.

Skattefritt är det ja, men själva siten har en egen skatt för valuta kurser när det gäller bank uttag.

När jag spelade på Pokerstars back in the days använde jag alltid paypal för uttag och idag spelar jag för skojskull och märkte direkt efter ett uttag att dom tog ca 8% vid ett uttag då jag använde VISA.

Har aldrig läst igenom deras uttags policy även fast jag spelat på heltid under 2009-2016 men det står nog under VISA att dom skattar det, men inte till staten. VISA är ju också en engångs metod och inget man använder vid många uttag.
Senast redigerad av danichea1 2025-12-09 kl. 18:56.
Citera
2025-12-09, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danichea1
Tror nog att han menar att Pokerstars tar en stor % avgift vid VISA transaktion direkt till banken, vilket stämmer.

Skattefritt är det ja, men själva siten har en egen skatt för valuta kurser när det gäller bank uttag.

När jag spelade på Pokerstars back in the days använde jag alltid paypal för uttag och idag spelar jag för skojskull och märkte direkt efter ett uttag att dom tog ca 8% vid ett uttag då jag använde VISA.

Har aldrig läst igenom deras uttags policy även fast jag spelat på heltid under 2009-2016 men det står nog under VISA att dom skattar det, men inte till staten. VISA är ju också en engångs metod och inget man använder vid många uttag.

Ingen som helst skillnad med uttag genom visa eller banköverföring, det är pokerstars egna kurs på växlingen de själva gör $-->SEK inför uttaget som äter pengarna.

Så var det inte för x antal år sen, då va kursen schysst. De blev väl giriga i samband med ändrade ägandeförhållanden. Backar man längre i tiden till före svenska licensen tog man ju ut i dollar och din egna bank växlade till en betydligt bättre kurs än vad pokerstars använder idag.
Citera
2025-12-09, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Ingen som helst skillnad med uttag genom visa eller banköverföring, det är pokerstars egna kurs på växlingen de själva gör $-->SEK inför uttaget som äter pengarna.

Så var det inte för x antal år sen, då va kursen schysst. De blev väl giriga i samband med ändrade ägandeförhållanden. Backar man längre i tiden till före svenska licensen tog man ju ut i dollar och din egna bank växlade till en betydligt bättre kurs än vad pokerstars använder idag.

Vilka är det som äger dom nu? Jag slutade spela då Amaya tog över och ändrade RB och dödade Hyper SNGs med högre rake och ersatte skiten med jackpot spin n go

Då jag gjorde uttaget med VISA så står det i SEK på transaction history och även på mail och inte dollar, även fast jag spelar och använder dollar i deras klient.
Citera
2025-12-09, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danichea1
Vilka är det som äger dom nu? Jag slutade spela då Amaya tog över och ändrade RB och dödade Hyper SNGs med högre rake och ersatte skiten med jackpot spin n go

Då jag gjorde uttaget med VISA så står det i SEK på transaction history och även på mail och inte dollar, även fast jag spelar och använder dollar i deras klient.

Flutter Entertainment sen fem år tillbax. Antar att det var ungefär då de började sko sig på växelkursen.

Ja de växlar ju själva till SEK inför uttaget, till sin egna bedrövliga kurs.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in