2025-09-08, 07:15
Avstängd
HugoTheGreats avatar
Jag har sedan många år tillbaka använt mej utav ett Mastercard, kopplat till ett Swedbank-konto, för att casha ut vinster från Pokerstars. Nyligen fick jag höra från sajten att det inte fungerar längre utan man måste välja mellan följande metoder:

- Apple Pay
- CFT Visa
- Direct bank transfer
- Neteller
- PayPal
- Skrill
- Wires

Jag har kikat lite på några utav metoderna men de verkar krångliga, bland annat går tex Visa inte att använda för Swedank-konto. Är någon utav er i samma sits och vilken metod rekommenderar ni? Tips på det allra enklaste sättet uppskattas.

Tack.
Citera
2025-09-08, 07:25
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoTheGreat
Jag har sedan många år tillbaka använt mej utav ett Mastercard, kopplat till ett Swedbank-konto, för att casha ut vinster från Pokerstars. Nyligen fick jag höra från sajten att det inte fungerar längre utan man måste välja mellan följande metoder:

- Apple Pay
- CFT Visa
- Direct bank transfer
- Neteller
- PayPal
- Skrill
- Wires

Jag har kikat lite på några utav metoderna men de verkar krångliga, bland annat går tex Visa inte att använda för Swedank-konto. Är någon utav er i samma sits och vilken metod rekommenderar ni? Tips på det allra enklaste sättet uppskattas.

Tack.

Fett jobbigt, men lirar inte alla på GG-poker numera? Stars är väl typ rätt dött?
Jag inte använt PayPal men tror det går ganska smidigt, så jag hade nog kört med PayPal.
Citera
2025-09-08, 08:07
Avstängd
HugoTheGreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Fett jobbigt, men lirar inte alla på GG-poker numera? Stars är väl typ rätt dött?
Jag inte använt PayPal men tror det går ganska smidigt, så jag hade nog kört med PayPal.

Jag är kvar på Pokerstars eftersom jag känner till många utav spelarna där och deras spelstil. Har funderat på GG men det verkar krångligt att skapa konto där. Man ska tydligen skicka in kopia på pass eller idkort bl a.

Problemet med PayPal, så som jag ser det är att de tar en administrationsavgift på 3,5 procent. Så först betalar man rejk på Pokerstars efter varje vunnen pot, sen betalar man växlingskurs när man tar ut pengar och slutligen tar PayPal administrionsavgift på detta. Det ska kosta att vinna tydligen.
Citera
2025-09-08, 08:12
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Citat:
Jag är kvar på Pokerstars eftersom jag känner till många utav spelarna där och deras spelstil. Har funderat på GG men det verkar krångligt att skapa konto där. Man ska tydligen skicka in kopia på pass eller idkort bl a.

Problemet med PayPal, så som jag ser det är att de tar en administrationsavgift på 3,5 procent. Så först betalar man rejk på Pokerstars efter varje vunnen pot, sen betalar man växlingskurs när man tar ut pengar och slutligen tar PayPal administrionsavgift på detta. Det ska kosta att vinna tydligen.
Ok, ja det lät ju inte skoj, då blir det kanske plusminusnoll även om man vunnit lite. Kolla youtube , säkert att någon har gjort en video om detta.
Citera
2025-09-08, 08:14
Avstängd
HugoTheGreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Ok, ja det lät ju inte skoj, då blir det kanske plusminusnoll även om man vunnit lite. Kolla youtube , säkert att någon har gjort en video om detta.

Tack för tipset!
Citera
2025-09-08, 08:24
Medlem
Citat:

- Apple Pay
- CFT Visa
- Direct bank transfer
- Neteller
- PayPal
- Skrill
- Wires

Tack.

Vad är det för fel på banköverföring? Har du bara gjort en insättning med trustly så är ju allt redan reggat, enda skillnaden mot VISA är att det tar en bankdag.
Citera
2025-09-08, 09:30
Medlem
sebastian66s avatar
Paypal är bra tills det kommer in större pengar. Då ska man verifiera hit och dit.
Lite banksyndrom speciellt på svenska paypal.
Skrill neteller är samma ägare samma upplägg. Tyvärr får du troligen välja ett av dessa tror jag.
Du betalar troligen skatt om du kör det via banken.
OM vi talar om summor på över 100 k för då börjar troligen banken att undra.
Citera
2025-09-08, 09:31
Avstängd
HugoTheGreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Vad är det för fel på banköverföring? Har du bara gjort en insättning med trustly så är ju allt redan reggat, enda skillnaden mot VISA är att det tar en bankdag.

Trustly accepteras inte av Pokerstars.

Edit - När man ska göra uttagningar dvs
Senast redigerad av HugoTheGreat 2025-09-08 kl. 09:36.
Citera
2025-09-08, 09:32
Avstängd
HugoTheGreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Paypal är bra tills det kommer in större pengar. Då ska man verifiera hit och dit.
Lite banksyndrom speciellt på svenska paypal.
Skrill neteller är samma ägare samma upplägg. Tyvärr får du troligen välja ett av dessa tror jag.
Du betalar troligen skatt om du kör det via banken.
OM vi talar om summor på över 100 k för då börjar troligen banken att undra.

Tack för tipsen. Men det rör sej inte om sådana stora summor.
Citera
2025-09-08, 09:39
Medlem
Citat:
Trustly accepteras inte av Pokerstars.

Edit - När man ska göra uttagningar dvs

Driver du med mig? Det är det enda alternativet jag använder för insättningar. Sitter i skrivande stund och tittar på alternativet "trustly" inloggad i klienten..

Ok, du gjorde en Edit. Men trustly är ihopkopplat med banköverföring på något sätt, jag har aldrig manuellt matat in några kontonummer
Citera
2025-09-08, 09:43
Avstängd
HugoTheGreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Driver du med mig? Det är det enda alternativet jag använder för insättningar. Sitter i skrivande stund och tittar på alternativet "trustly" inloggad i klienten..

Det är accepterat av Pokerstars som insättning, men samma metod kan inte användas för uttag. Det låter jättefånigt men sant. Därför är jag förvånad. Mastercard som var det allra lättaste att använda för mej fram tills nu är också ej tillåtet att använda. Ma kan fortfarande sätta in pengar med Mastercard, men inga uttag kan göras.
Citera
2025-09-08, 09:55
Medlem
Citat:
Det är accepterat av Pokerstars som insättning, men samma metod kan inte användas för uttag. Det låter jättefånigt men sant. Därför är jag förvånad. Mastercard som var det allra lättaste att använda för mej fram tills nu är också ej tillåtet att använda. Ma kan fortfarande sätta in pengar med Mastercard, men inga uttag kan göras.

Uttagsalternativet heter inte trustly, står väl Bank eller nåt. Men den använder nog uppgifterna från trustly för jag har då aldrig reggat mitt bankkonto separat.

Pokerstars växelkurs till sek innan de skickar med visa eller bank är dock bedrövlig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in