2025-12-09, 12:47
Bannlyst
Någon mer här som gillar Basshunter och hans låtar, de gjorde alla fjortisar glada förr. Särskilt låten "Boten Anna" eller "DotA" det var många på Dreamhack som gillade dom låtarna förr, varför skapas inte mer sådan musik för dagens ungdomar så de får ha det svenskt också?

Eller Gunter, och E-type? Det borde finnas mer partymusik särskilt svensk sådan, hur kommer det sig att man inte skapar sådan musik och hjälper yngre generationen att ha roligt också.

Annars hjälps dom inte tillbaka till samhället.

Så hur får man ut mer sådan musik, även danne sauccedo, erik saade, nästan svenskar gör bra musik för samhället.
Citera
2025-12-09, 13:08
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Har du missat epadunken?
Citera
2025-12-09, 13:09
Medlem
Epadunket har ju utvecklats från Bashunter och Avincci (båda svenskar). Men i dagens samhälle är det tyvärr gangsterrap som gäller.
Citera
2025-12-09, 13:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Epadunket har ju utvecklats från Bashunter och Avincci (båda svenskar). Men i dagens samhälle är det tyvärr gangsterrap som gäller.

Varför är det gangsterrap som gäller, vi behöver få ut mer svenskt bra musik och i media och i artist nivå, särskilt genom idol och talang.

Det är genom kulturen, den svenska kulturen som vi får till det svenskt i musiken igen, 2006 var mer svenskt i Sverige, det är det inte nu riktigt.
Citera
2025-12-09, 20:08
Medlem
Intressant. När det pratas om bevarandet av svensk kultur är det inte så ofta Günther förs på tal.
Citera
2025-12-10, 05:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Intressant. När det pratas om bevarandet av svensk kultur är det inte så ofta Günther förs på tal.

Många vet dock att Gunter är helsvensk, han gjorde bra festmusik på sin tid tycker jag.
Citera
2025-12-10, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos

(Men i dagens samhälle är det tyvärr gangsterrap som gäller.)

Lyssnar svenska ungdomar på sådan musik?
Trodde det var förbehållen till gett knullare och kamel jockey!
Citera
2025-12-10, 10:29
Medlem
Fantens avatar
Det är gulligt att kidsen idag tror att epadunk är det första typen av "dunk" Som att man inte dunkade plåt innan 2020. Och att det är en utveckling av Avicii.
Citera
2025-12-10, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
(Men i dagens samhälle är det tyvärr gangsterrap som gäller.)

Lyssnar svenska ungdomar på sådan musik?
Trodde det var förbehållen till gett knullare och kamel jockey!

Tyvärr är det så att alla som ungdomar som inte kör runt i en EPA på byvägarna lyssnar på denna skitrap.
Citera
2025-12-11, 08:22
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Det är gulligt att kidsen idag tror att epadunk är det första typen av "dunk" Som att man inte dunkade plåt innan 2020. Och att det är en utveckling av Avicii.

Avicci var ju dock en musiker det kan man inte kalla epa dunk artister kanske?
Citera
2025-12-11, 09:13
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Avicci var ju dock en musiker det kan man inte kalla epa dunk artister kanske?
Gör man musik så är man musiker, om man frågar mig och det är ändå inte relevant för min poäng.
Citera
2025-12-12, 16:54
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Gör man musik så är man musiker, om man frågar mig och det är ändå inte relevant för min poäng.

Okej, ja jag ska laga mat nu så jag är ju kock i sånt fall
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in