Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-09, 11:43
Medlem
Det ända positiva med denna dokumentären är att folk kanske får upp ögonen på att personer ljuger. Och att alla former av sociala medier får en åldersgräns.

Jag personligen hellre sett ett totalförbud. Folk idag har tappat det helt. Det är värre än Jerry Springer och The Maury Shows gäster slm bara MÅSTE ha sina "15-minutes of fame" till vaje pris, oavsett hur det påverkar sin egen familj eller samhället i stort.

Jag får dock tacka SVT och de dysfunktionella individerna för att de har uppfört sig som dom gjort. Eftersom mitt barn satt och tittade en stund med mig i morse innan han skulle till skolan. Han sa efter en stund; -"Jag förstår faktiskt varför jag inte får titta på Youtube och ha tiktok, snapchat och sånt. Inte ens vuxna fattar tydligen"
Citera
2025-12-09, 11:52
Medlem
Välgjord dokumentär som får en stor del av annars ointresserade att nu ändå ryckas med i såpan.

Den är olikt kalla fakta-formatet i det att den inte är torr med massa fakta. Tvärtom så blir dramat runt dessa personer ännu mer dramatiskt när dessa YouTubers nu gestaltas genom statstelevisionens lins. De som annars håller till långt bort från vuxenvärlden. Familjeunderhållning?

Den kommer dessutom lägligt i en tid där det diskuteras mycket kring säkerheten på nätet och att man från politikerhåll har som ambition att införa legitimering vid internetanvändade.

Till det behöver Politikerna alla argument dom kan få när det biometriska ID:et ska säljas in till massorna och dom har nog här SVT att tacka för grovjobbet.

Foliehattsteorin får jag ta i en annan tråd.
Citera
2025-12-09, 11:53
Medlem
Nu när man sett andra avsnittet så är de ju naturligtvis fruktansvärt att se både Linnea och hennes familj få såna hot, de ska ingen få vara med om. Även om Linnea varit med och bidragit jävligt mkt till detta. Hata kan man göra de är lagligt, men hota ska man aldrig göra de är olagligt. Men att anklaga Jocke, Anjo eller Rask för dessa hot är patetiskt. De är idioter som håller på med hot, man kan inte ansvara för vad idioter sysslar med. Dessutom är jag ganska säker på att hoten har riktats från alla håll. Ingen har frågat hur Rasks familj fått utså, eller Anjos eller Lisen och Jonna. Så jag tror att de är ganska lika även där, men de är bara Linneas och "Chrippas" familj som strålkastarna är på.

Summan av allt, som jag skrivit tidigare, denna så kallade "dokumentären" är till "Chrippa" han ska ju krypa in i några år nu så han kanske behöver de. Men ska man göra en dokumentär så ska man belysa båda sidor, både rätt och fel. Bo Göran, man kan inte leva på gamla meriter, detta kommer inte ens ge dig en guld bock i pris. Gör om och gör rätt
Senast redigerad av DeVaLaGott88 2025-12-09 kl. 11:58.
Citera
2025-12-09, 11:59
Medlem
Varför ser man helt bort ifrån Chrippas "ex-flickvän" i denna dokumentär?
Citera
2025-12-09, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rjevik
Varför ser man helt bort ifrån Chrippas "ex-flickvän" i denna dokumentär?

Hon är inte en offentlig person som de heter, plus att Bo Göran glömt henne helt. Trots att hon ville vara med
Citera
2025-12-09, 12:05
Bannlyst
Varför väljer folk att skriva här när majoriteten skriver om ämnet i andra tråden?
Citera
2025-12-09, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klasgoran88
Varför väljer folk att skriva här när majoriteten skriver om ämnet i andra tråden?

Tråden handlar ju om dokumentären. Sen får väl folk skriva om de i både "Chrippa" eller Anjo tråden om man vill
Citera
2025-12-09, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Hon är inte en offentlig person som de heter, plus att Bo Göran glömt henne helt. Trots att hon ville vara med
Över 100K följare på Instagram. Skulle klassa det som tillräckligt offentlig i Sverige iaf. I synnerhet då hon också uttalat sig offentligt om ämnet tidigare.
Citera
2025-12-09, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
Över 100K följare på Instagram. Skulle klassa det som tillräckligt offentlig i Sverige iaf. I synnerhet då hon också uttalat sig offentligt om ämnet tidigare.

Tydligen inte enligt SVT, Aftonbladet eller Expressen. Dom benämner henne som "Chrippas" ex. Och skriver man Julia så kommer inte kommentaren med
Citera
2025-12-09, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Tydligen inte enligt SVT, Aftonbladet eller Expressen. Dom benämner henne som "Chrippas" ex. Och skriver man Julia så kommer inte kommentaren med
Må så vara.
Men det är ju också rena dårhus du nämner där.
Citera
2025-12-09, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
Må så vara.
Men det är ju också rena dårhus du nämner där.

Det är på riktigt dårhus. Men de kommer lugna sig när "Chrippa" åker in. Sen kommer de bli kaos när han kommer ut igen.
Senast redigerad av DeVaLaGott88 2025-12-09 kl. 12:17.
Citera
2025-12-09, 12:14
Medlem
Förstår inte riktigt poängen med den här dokumentären. Men som jag ser det har flera sidor drivit på hela dramat, och det största problemet tycker jag inte är att de iblandade smutskastar varandra, utan alla galna följare som tar det för långt med hot och annan idioti… Det är dessa följare som är ”hatet”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in