Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-12-09, 11:17
Medlem
Tearsinrains avatar
Jag behöver flytta och då till en hyresrätt. Har alltid bott i bostadsrätt tidigare men nu har jag inte råd med det.

Det jag hittat hittils är "Bodirekt" som är först till kvarn i Bollnäs dit jag har en liten koppling så därför jag kollat där.. Det skulle kanske vara ett alternativ. Vet att man ska undvika Gärdet där. Men finns lediga lägenheter i Blomkransen och Bonden. Hur är de områdena?

Skulle annars hellre flytta mer söderut men svårt att hitta var. Vill som alla andra såklart undvika kaosblattar och otrygga ställen.

I stort sett hela Sverige från Skåne till södra Norrland (som Bollnäs då) är intressant.
Citera
2025-12-09, 11:26
Medlem
Finns inflyttning utan kö även i Helsingborg. Utan kö. Om du uppfyller villkoren. Dvs fast inkomst, och inga betalningsanmärkningar

Även i Malmö
Citera
2025-12-09, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Jag behöver flytta och då till en hyresrätt. Har alltid bott i bostadsrätt tidigare men nu har jag inte råd med det.

Det jag hittat hittils är "Bodirekt" som är först till kvarn i Bollnäs dit jag har en liten koppling så därför jag kollat där.. Det skulle kanske vara ett alternativ. Vet att man ska undvika Gärdet där. Men finns lediga lägenheter i Blomkransen och Bonden. Hur är de områdena?

Skulle annars hellre flytta mer söderut men svårt att hitta var. Vill som alla andra såklart undvika kaosblattar och otrygga ställen.

I stort sett hela Sverige från Skåne till södra Norrland (som Bollnäs då) är intressant.

Finns noll kö i många småländska orter, det finns mkt bra människor där, särskilt om du gillar fordon. Tyvärr också massor med mångkultur på flera orter
Citera
2025-12-09, 11:39
Medlem
Ludvika.
Citera
2025-12-09, 11:41
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Dalsland skulle jag tro. Ett län som stannat i utvecklingen. Högre arbetslöshet än snittet.
Citera
2025-12-09, 11:45
Medlem
Sezlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain

Inte råd med att bo kvar i en bostadsrätt?
Där brukar man ha en månadsavgift som är tusentals kronor lägre på en månad.

Kommunala bostäder brukar var väldigt dyra i hyra räknat per månad.
Men du vill kanske ända ner till djupa södern?
Sök på orter som Sjöbo, Hässleholm, Klippan, Perstorp, Osby, Svalöv, Örkelljunga eller på Hörby och Höör.
De ligger alla nere i Skåne.

Orter som Höganäs, Ystad, Tomelilla och Ängelholm är nog lite svårare.

På topp kan man nog betrakta de bättre delarna av Lund.
Citera
2025-12-09, 12:07
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sezlow
Inte råd med att bo kvar i en bostadsrätt?
Där brukar man ha en månadsavgift som är tusentals kronor lägre på en månad.

Kommunala bostäder brukar var väldigt dyra i hyra räknat per månad.
Men du vill kanske ända ner till djupa södern?
Sök på orter som Sjöbo, Hässleholm, Klippan, Perstorp, Osby, Svalöv, Örkelljunga eller på Hörby och Höör.
De ligger alla nere i Skåne.

Orter som Höganäs, Ystad, Tomelilla och Ängelholm är nog lite svårare.

På topp kan man nog betrakta de bättre delarna av Lund.
Jag har råd att bo kvar i bostadsrätten men jag behöver flytta härifrån och jag har då inte råd (får inget lån) att köpa en ny bostadsrätt utan istället kommer jag faktiskt gå med förlust på den jag äger i nuläget och bli skyldig banken pengar. Det är så jag menar.
Senast redigerad av Tearsinrain 2025-12-09 kl. 12:13.
Citera
2025-12-09, 12:09
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blacklodge77
Finns noll kö i många småländska orter, det finns mkt bra människor där, särskilt om du gillar fordon. Tyvärr också massor med mångkultur på flera orter

Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Dalsland skulle jag tro. Ett län som stannat i utvecklingen. Högre arbetslöshet än snittet.

Ok kan ni ge tips på några orter? Småland/Dalsland kan kanske funka men känner inte till småorter där och vet inte heller vilka som har så att du får en hyresrätt direkt.
Senast redigerad av Tearsinrain 2025-12-09 kl. 12:16.
Citera
2025-12-09, 12:23
Medlem
Tearsinrains avatar
Ingen som har åsikter om Bollnäs? främst alltså blomkransen eller bonden (får inte lägenhet med kort kötid i finare områden som Framnäs). Det finns mycket som lutar åt att det är dit jag kommer att flytta då jag har släkt där och annat.
Citera
2025-12-09, 12:27
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Har än känsla av att de kastar lägenheter efter en i Arbrå, annars finns ju även Söderhamn i närheten.
Citera
2025-12-09, 12:29
Medlem
CrustyOldAR-10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Sett det med egna ögon, i Åmål kan du välja och vraka bland hyreslägenheter med omedelbar inflyttning.
Citera
2025-12-09, 12:38
Medlem
Sollefteå kommun!

En hel del tomma lägenheter finns här för bara att se lokala kommunala bostadsbolaget med hur många lediga lägenheter som tillträde omgående.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in