2025-12-09, 10:00
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Det finns inga gentlemän kvar!

Sant. Kvinnor säger att det finns få bra män.
Kvinnor undrar var de riktiga männen finns.
Kvinnor bör dejta riktiga kvinnor istället. Kvinnor är bättre än män.

Då är det väl bara för dig att axla den manteln då.

Och behöver du en förebild så kan jag rekommendera Sir Stephen i Story of O (Histoire d'O).
Citera
2025-12-09, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Då är det väl bara för dig att axla den manteln då.

Och behöver du en förebild så kan jag rekommendera Sir Stephen i Story of O (Histoire d'O).

Jag är en gentleman. Blir inga ligg ändå.
Kvinnor tycker att jag är för tam och passiv. Kvinnor vill bli tagna med storm. Men jag kan bara vara mig själv. Tänker inte låtsas vara nån jag inte är.
Runka har funkat genom åren. Då riskerar man inte att göra en kvinna besviken, jag behöver inte känna mig otillräcklig. Eller ja, det gör jag redan, men jag känner mig mer otillräcklig om jag inte kan leverera det som hon vill ha, som hon fått av andra män tidigare.
Senast redigerad av scaryfoot 2025-12-09 kl. 10:12.
Citera
2025-12-09, 10:23
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Jag vet inte.
Men jag har läst om kvinnor som även dejtat kvinnor. Det är ingen picknick, sa de.
Det är dock ok för kvinnor att säga nåt negativt om kvinnor. Män får inte göra det.

Av alla parrelationer man-kvinna, man-man, kvinna-kvinna är den sista den som statistiskt är den som är mest toxisk, mest drama, mest förekomst av både psykiskt och fysiskt våld.

Till ovan kan även läggas hur "välfungerande" arbetsplatser med bara kvinnor är... (dvs inte alls). Det är dock OT för tråden.

Nej, vad världen behöver är fler män som tar tag i sig själva, som hittar sin väg framåt, som struntar i feminismens hat mot män. Män som hittar sin egna mening med livet, som är starka och som går sin egen väg, som står upp för sina åsikter. Män som tar ansvar för sig själva och sina beslut och konsekvenserna därav. Män som inte ber om ursäkt för att de är "män" men samtidigt agerar respektfullt mot sin omgivning.

Dessvärre har många kvinnor idag en uppfattning att en "gentleman" är en simp som kryper för dem och så är verkligen inte fallet. En riktig gentleman kryper inte för någon, man eller kvinna. Jag tror dock att många män skulle vilja bete sig bättre om det uppskattades men det gör det inte, det "förväntas" och då blir det inte lika roligt längre. Särskilt inte om personen man beter sig bra mot är en "trash" och många kvinnor är trash i sitt beteende.

// CC
Citera
2025-12-09, 10:29
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Jag är en gentleman. Blir inga ligg ändå.
Kvinnor tycker att jag är för tam och passiv. Kvinnor vill bli tagna med storm. Men jag kan bara vara mig själv. Tänker inte låtsas vara nån jag inte är.
Runka har funkat genom åren. Då riskerar man inte att göra en kvinna besviken, jag behöver inte känna mig otillräcklig. Eller ja, det gör jag redan, men jag känner mig mer otillräcklig om jag inte kan leverera det som hon vill ha, som hon fått av andra män tidigare.

Att vara gentleman är inte att vara passiv. Att vara rak och tydlig med vad man själv vill, är gentlemannamässigt. Att låta henne styra och bestämma, och hoppas på utdelning, är inte gentlemannamässigt.
Citera
2025-12-09, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Att vara gentleman är inte att vara passiv. Att vara rak och tydlig med vad man själv vill, är gentlemannamässigt. Att låta henne styra och bestämma, och hoppas på utdelning, är inte gentlemannamässigt.

Kvinnor tycker att jag är passiv när jag inte vågar göra ett närmande på dejten. Jag tycker själv att jag är en gentleman som inte kastar mig över henne bara för att jag inte fått se tuttar på flera år.
Jag tycker att jag är en gentleman som lyssnar på vad kvinnor säger. Om hon säger att hon är trött på män som försöker saker på dejter och att hon inte är så intresserad av sex, då försöker jag inte heller nåt när vi ses. Även om jag är tänd på henne och vill se hennes tuttar.
Jag vill hellre att hon tydligt visar om hon vill.
Men det ansvaret lägger kvinnor över på mig. Så när jag är passiv, gentleman, lyssnat på vad hon sa, så tycker hon att jag skulle ha tagit första steget. Som en riktig man.
Citera
2025-12-09, 11:02
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Men det ansvaret lägger kvinnor över på mig.

Om hon vill eller inte, beror givetvis på vad du gör.
Du kan ju inte lyssna på hennes snack i timmar, och tro att hon ska bjuda på ett samlag för att du stått ut.
Citera
2025-12-09, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Om hon vill eller inte, beror givetvis på vad du gör.
Du kan ju inte lyssna på hennes snack i timmar, och tro att hon ska bjuda på ett samlag för att du stått ut.

Klart jag kan. Det har jag gjort på alla dejter. Bara för att vi har trevligt så betyder det inte att hon vill ligga.
Citera
2025-12-09, 11:12
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Kvinnor tycker att jag är passiv när jag inte vågar göra ett närmande på dejten. Jag tycker själv att jag är en gentleman som inte kastar mig över henne bara för att jag inte fått se tuttar på flera år.
Jag tycker att jag är en gentleman som lyssnar på vad kvinnor säger. Om hon säger att hon är trött på män som försöker saker på dejter och att hon inte är så intresserad av sex, då försöker jag inte heller nåt när vi ses. Även om jag är tänd på henne och vill se hennes tuttar.
Men det ansvaret lägger kvinnor över på mig. Så när jag är passiv, gentleman, lyssnat på vad hon sa, så tycker hon att jag skulle ha tagit första steget. Som en riktig man.

Jag har sagt det till dig tidigare, och jag vet att du inte kommer att lyssna den här gången heller, men med en dåres envishet skriver jag det ändå. Ditt problem är att du inte kan se/känna av/tolka/sända ut de adekvata signalerna, och jag vet inte varför det är så, men troligen är det någon form av autism. Alternativt att du levt för isolerat, särskilt vad kvinnor beträffar.

Jag tror fortfarande att du har TVÅ möjligheter, för vanligt dejtande funkar ju inte för dig.

1. Att bli vän med kvinnor först, och ta det därifrån, mycket långsamt.

2. Tvärtom, att du är MYCKET tydlig och direkt. Skriv i din profil att du är ensam och att du söker en kvinna som också är ensam, så kan ni två kanske göra något bättre av livet tillsammans. Gör klart att du har problem på det området och att det inte spelar någon roll om hon också har det, att du hoppas att ni två ska kunna upptäcka det här med kärlek och tvåsamhet tillsammans, och få en bättre senare del av livet! Kort sagt: uppmuntra till ett öppet samtal om era problem från början.
Citera
2025-12-09, 11:13
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Vilka kvinnor fick gentlemän? Jo konservativa oskulder till kvinnor som visste sin roll. Givetvis beter sig inte någon man som en gentleman mot någon random slampa som inte förtjänat beteendet så vem är du ts och har du gjort något för att förtjäna detta simp-beteende som ju gentleman fjolleri faktiskt är? Ett fett rungande NEJ är svaret på den frågan.

Finns det inga ladies är nämligen gentlemannen också död, det går hand i hand.
Citera
2025-12-09, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag har sagt det till dig tidigare, och jag vet att du inte kommer att lyssna den här gången heller, men med en dåres envishet skriver jag det ändå. Ditt problem är att du inte kan se/känna av/tolka/sända ut de adekvata signalerna, och jag vet inte varför det är så, men troligen är det någon form av autism. Alternativt att du levt för isolerat, särskilt vad kvinnor beträffar.

Jag tror fortfarande att du har TVÅ möjligheter, för vanligt dejtande funkar ju inte för dig.

1. Att bli vän med kvinnor först, och ta det därifrån, mycket långsamt.

2. Tvärtom, att du är MYCKET tydlig och direkt. Skriv i din profil att du är ensam och att du söker en kvinna som också är ensam, så kan ni två kanske göra något bättre av livet tillsammans. Gör klart att du har problem på det området och att det inte spelar någon roll om hon också har det, att du hoppas att ni två ska kunna upptäcka det här med kärlek och tvåsamhet tillsammans, och få en bättre senare del av livet! Kort sagt: uppmuntra till ett öppet samtal om era problem från början.

Ja, det första alternativet är så jag brukar göra/vara. Det är det som kvinnor tycker är för passivt. Så jag hamnar i kompisfacket. Jag är ospännande och omanlig.
Men jag är mig själv åtminstone.
Citera
2025-12-09, 11:30
Medlem
Citat:
Det finns inga gentlemän kvar!

Sant. Kvinnor säger att det finns få bra män.
Kvinnor undrar var de riktiga männen finns.
Kvinnor bör dejta riktiga kvinnor istället. Kvinnor är bättre än män.

Ja exakt så är kvinnor och männen dom bara ältar samma år ut och år in som en trasig skiva på repeat.

Eller vänta nu, det kanske bara är ett fåtal kvinnor som du äger så och ett fåtal män som ältar?
Citera
2025-12-09, 11:33
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ja, det första alternativet är så jag brukar göra/vara. Det är det som kvinnor tycker är för passivt. Så jag hamnar i kompisfacket. Jag är ospännande och omanlig.
Men jag är mig själv åtminstone.

Du vill alltså vara omanlig och ospännande som person? Du väljer således att vara det? Tja... vi gör alla våra val i livet och får de konsekvenser som vi får utifrån våra val...

// CC
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in