"stolt USA president "skryter"
Trump om bistånd till ukrainare: Jag ger dem ingenting, men NATO-länderna köper amerikanska vapen "till fullt pris"
Olga Hlushchenko — 9 december, 00:58
"USA:s president Donald Trump skröt på måndagen om att USA under hans presidentskap inte bara inte spenderar pengar på att stödja Ukraina i dess krig mot Ryssland, utan också tjänar pengar på det, och upprepade att han vill sluta döda människor."
Källa : Trump under ett rundabordssamtal med representanter för amerikansk jordbruksnäring som svar på journalisters frågor, citerat av " Ukrinform "
"Trumps direkta tal : "Joe Biden (Trumps föregångare - red.) gav dem (ukrainarna - red.) 350 miljarder dollar, och jag ger dem ingenting. Men jag gav dem i början av 'Javelin'... men Obama gav filtar..."
Detaljer : Enligt Trump är situationen "utmärkt" just nu, men det finns ett problem: "Många människor dör, och jag vill att det ska sluta."
Han uppgav återigen att 27 000 soldater har dött i Ukraina under den senaste månaden – ”främst ukrainska soldater och ryska soldater”.
https://www.pravda.com.ua/news/2025/12/09/8010988/
Trump gör ingen skillnad på den som utsatts för invasionen och den som utför invasionen.
Historiens dom över den obegripliga tankevurpan kommer att bli hård, inte bara mot Trump och hans MAGA kompisar som ministrar, utan missgynna USA för lång tid.
Han gör ingen skillnad på terror mot civila obeväpnade ukrainare och soldater.
Han ser ingen skillnad på militära mål och civil infrastruktur.
Han argumenterar som en rysk barbar.
Peskov, Putins mun, är nöjd. Putin är nöjd. Båda efterlysta kriminella ledare.
Jo, jo.