2025-12-09, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Ledsen att göra dig besviken. Joakim är ett monster då, som nu.

Så konversationen, som är daterad flera år innan videon spelades in och ägde rum samtidigt som Jocke hängde ut Hanna på sin blogg, råkar vara skickad från en person med namnet Joakim Berg och stavar fel på samma ord som Jocke inte kan stava?

Hon klickar in på profilen i en annan video som ligger ute. search and you shall find.

Bra, då kan man lägga upp den istället för den videon bevisade ju ingenting.

Vem som helst kan skapa en profil med namnet Joakim Berg, det begriper du väl själv. Jag tvivlar inte på att han skrivit idiotiska saker, men ska man posta grejer så posta något som bevisar det, inte något som inte säger något alls.

Jag orkar inte leta för jag bryr mig inte tillräckligt mycket om han hånar autister, jag reagerade bara på att det inte var bevis för något i just den videon.
Citera
2025-12-09, 06:44
Medlem
Cadells avatar
Linneas mamma
"...för det hon har gått igenom" snyft snyft snyft
När hennes egen dotter själv är en del av soppan när hon joinar Chrippa i att lägga ut videos.
*Suck*
Hon är alltså helt enkelt BARA ett offer.
Citera
2025-12-09, 07:02
Medlem
Del två var rätt underväldigande.
Citera
2025-12-09, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Bra, då kan man lägga upp den istället för den videon bevisade ju ingenting.

Vem som helst kan skapa en profil med namnet Joakim Berg, det begriper du väl själv. Jag tvivlar inte på att han skrivit idiotiska saker, men ska man posta grejer så posta något som bevisar det, inte något som inte säger något alls.

Jag orkar inte leta för jag bryr mig inte tillräckligt mycket om han hånar autister, jag reagerade bara på att det inte var bevis för något i just den videon.
https://youtu.be/XNLcSv2e0GI?si=CkDEBkoSJrruXHpQ

Det är Joakim. Joakim struntade i att ringa ambulans när Jonna berättade att hon proppat i sig tabletter.
Citera
2025-12-09, 07:15
Medlem
Cadells avatar
Vilken jävla freakshow.
Hade ingen aning om Joakim Lundell överhuvudtaget.
Tittat för några årsedan på Chrippas reaktionsvideos i samband med att han var med i Trolljägarna.
Men det här dramat har jag helt missat.
Det här är fan nya "Grannfejden".
Som slutar nästintill i gängkrig!!?
Sen hade ju Chrippa ett drama med Olof K Gustafsson också.
Herregud vilka karaktärer 🤣😂
Citera
2025-12-09, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cadell
Vilken jävla freakshow.
Hade ingen aning om Joakim Lundell överhuvudtaget.
Tittat för några årsedan på Chrippas reaktionsvideos i samband med att han var med i Trolljägarna.
Men det här dramat har jag helt missat.
Det här är fan nya "Grannfejden".
Som slutar nästintill i gängkrig!!?
Sen hade ju Chrippa ett drama med Olof K Gustafsson också.
Herregud vilka karaktärer 🤣😂

Mm. Väntar redan på spänning på avsnitt 2. =)
Citera
2025-12-09, 07:18
Medlem
Cadells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Mm. Väntar redan på spänning på avsnitt 2. =)

Jag såg precis klart den.
Helt vansinnigt
Citera
2025-12-09, 07:28
Medlem
De lämnade cliffhanger till del 3 i slutet av avsnittet:

Det är för att Jocke Lundell medvetet inte la ut egna inlägg om detta på sociala medier. Som man ser i slutet av videon kommer del 3 ta upp att det är Joakim Lundell som kontrollerar drevet mot Linnea och hennes familj! Han skickar bara sina hundar för att utföra hatet åt honom så att han själv tar minimal risk!

"Det är ett verk av den store Joakim Lundell" avslutades avsnittet med - i del 3 kommer det rullas upp att Jocke ligger bakom mycket av det här helvetet mot Linneas familj genom gruppchatten. Det där därför Anjo och Jocke är så desperata att få BGB att tänka om kring gruppchatten när de ringer upp honom!

Det är med andra ord upplagt att visa att Jockes slogan i TV4-soffan "behandla andra som du vill bli behandlad själv" också inte kunde vara med falskt! Det går helt enkelt inte lita på något Jocke säger, då han blåljugit om både det ena och det andra under många år!

Någon av Chrippa eller Jakob har delat en story om att Jocke kommer att förgöras i avsnitt 3 där slutklämmen kommer, det är upplagt för det också!

I övrigt handlar dokumentären såklart om att förutom att avslöja Jockes lögner också uppmärksamma hur toxiska dessa youtubers och influencers är, vilket BGB gör helt rättvist och neutralt!
Senast redigerad av Deslauriers 2025-12-09 kl. 07:38.
Citera
2025-12-09, 07:40
Medlem
detektiven789s avatar
Alltså, mina tankar om detta är att programmet försöker utmåla Anjo och andra influensers som elaka skvallerkärringar, helt ok, men givetvis försöker programmet också framställa Linnea som ett offer.

Detta vill jag ifrågasätta. Min råd till Chrippa, som gått tillbaka till kvinnan som fick honom häktad för misshandel, är att vara försiktig framöver. Det Anjo och de andra sa om Linnea kan ju faktiskt i slutändan vara hyfsat korrekt. Linnea må inte vara med i någon kristen sekt men resten om hennes beteende i relationer kan faktiskt stämma. Amber Heard var inget undantag.

Vi får se hur säcken knyts ihop i tredje delen...
Citera
2025-12-09, 07:45
Medlem
vichy6s avatar
Snyggt av SVT att inte dra in barnet.
Det var faktiskt det värsta i hela skiten.

Tyvärr kommer väl Anjo, Rask, Julia och Jocke undan den.
Citera
2025-12-09, 07:47
Medlem
TjejenMedLilaSkors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Jag tror många är förväntansfulla just för att Jocke och hans hundar har fått härja fritt alldeles för länge på YouTube.

Äntligen granskas han av en journalist.
Märks att Jocke är nervös. Underbart.

Och inte vilken journalist som helst utan en riktig journalist med utbildning, inte en av de låtsas journalister som han köper upp!
Citera
2025-12-09, 07:49
Medlem
Barnaga förbjöds 1979. Så vi som var barn på 60-70-talet fick uppleva en hel del med en narccisstisk pappa som alltid tog till våld för det allra minsta. Jag skulle också kunna skriva en bok om detta. Men detta innebar inte att vi sedan betedde oss som Jocke. Så det kan ju inte bara bero på hans mamma. Vi är många som har upplevt så mycket värre än det Jocke har beskrivit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in