2025-12-09, 02:30
Medlem
Skillnaden mellan gammelmedias profiler och den nya generationen infuensers framfart är stor.

Ett exempel är Jockiboi-Lundell jämfört med snuskpricken som ledde Mästarnas Mästare.

Fyllepussar mot bajsrunk och monsterljug.

Klasskillnad men stora drev.

Hur ser prognosen ut för Lundells framtid?

Vad händer med hans karriär tror ni?
Citera
2025-12-09, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Jag tror inte på Asperger Autism ADHD ADD, tror på borderline.
https://www.hjarnfonden.se/om-hjarnan/diagnos/emotionellt-instabilt-personlighetssyndrom-eips-borderlinepersonlighet/vad-ar-emotionellt-instabilt-personlighetssyndrom-eips-borderlinepersonlighet/

Läs
Symtom vid EIPS
Och
Att vara anhörig/närstående till någon med EIPS

Just den kraftiga ångest och separationsångesten. Kraftigt utåtagerande. Självskadebeteende.

Jocke och Anjo bevisar varför man ska nyttja gammelmedia i stället för Youtubmedia.

Ja, han har symptom på EIPS, även sådan utstrålning såsom att han är impulsiv och utmanande. Personligheten påminner mer om EIPS än autism alt kombination.

Dock brukar EIPS utlösas av svåra, tidiga trauman, där nervsystemet formas på ett destruktivt sätt under sin utveckling som skapar sådan personlighet.

Vredesutbrott på 4-5 timmar är klassiskt för autism, vid EIPS är utbrotten inte alls lika långa. De beskriver meltdowns, inte ilska.

Jag tror inte Jockiboi pratade om sin uppväxt för pengar eller att "rentvå sig själv". Jag tror att han känt sig väldigt övergiven och ensam, haft svårt att förstå sig själv och genom det känt att "om hans barndom hade varit hemsk" så hade hans känslor och beteenden varit berättigade. Han upplevde en trasighet på samma sätt som om han hade haft en trasig uppväxt, men den trasiga uppväxten fanns inte där så han skapade en saga om den istället för att få sin egen historia att gå ihop känslomässigt.

Han var trasig genom sina diagnoser, men kände att hans trasighet inte räckte. Han kände igen sig i den smärtan barn med svåra hemförhållanden upplevde och han ville spegla sig i dem.

Att dålig uppväxt är en status-symbol i vissa kretsar gjorde det knappast lättare.

Lika synd om honom oavsett. Och väldigt synd om mamman.
Senast redigerad av arlagatan 2025-12-09 kl. 02:42.
Citera
2025-12-09, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pommier
Är det någon som har länk till videon med Chrippa som plockades ner från YouTube? Den från ca ett år sen där han pratade om Jockes lögner om mamman som också blev det som fick BGB att få upp intresset för storyn. Hittar den inte men nån måste ju ha den?
Den togs bort väldigt snabbt av Jockes nätverk, jag tror att Chrippa visade upp ett socialpapper i den också, likaså tog Jockes nätverk ned en video där Chrippa visar upp en gammal dom Jocke fick när han var 20. Han hade hotat skära halsen av en kvinna.

Propaganda och censur när den är som bäst.

Om jag minns rätt går den i helhet ut på att Chrippa förklarar varför han valde att inte vara med i tv-dokumentären och att boken monster är fantasier och läser upp ett socpapper han lyckats få fram. Det blev ett himla rabalder om att Jockes andra bror, Jacke skulle ha tagit något av dom papper han fick låna av Joakim för att läsa igenom i samband med att han deltog i tv4-dokumentären.

Jag tror att detta var Jockes story som svar på att Chrippa berättade att han skulle gå ut med den videon https://ibb.co/C05c8bZ
Senast redigerad av SLUTSPEL1 2025-12-09 kl. 02:53.
Citera
2025-12-09, 03:05
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Är det inte märkligt att Anna Book ofta är barnvakt? Jag hade iaf hellre lämnat mina barn till någon i familjen än en mamma till en våldtäkts-son.
Citera
2025-12-09, 03:06
Medlem
Pommiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Den togs bort väldigt snabbt av Jockes nätverk, jag tror att Chrippa visade upp ett socialpapper i den också, likaså tog Jockes nätverk ned en video där Chrippa visar upp en gammal dom Jocke fick när han var 20. Han hade hotat skära halsen av en kvinna.

Propaganda och censur när den är som bäst.

Om jag minns rätt går den i helhet ut på att Chrippa förklarar varför han valde att inte vara med i tv-dokumentären och att boken monster är fantasier och läser upp ett socpapper han lyckats få fram. Det blev ett himla rabalder om att Jockes andra bror, Jacke skulle ha tagit något av dom papper han fick låna av Joakim för att läsa igenom i samband med att han deltog i tv4-dokumentären.

Jag tror att detta var Jockes story som svar på att Chrippa berättade att han skulle gå ut med den videon https://ibb.co/C05c8bZ

Tack för info! Man skulle ju verkligen vilja lägga vantarna på den videon.
Citera
2025-12-09, 03:17
Medlem
FruKrokodils avatar
Undrar hur Jocke och Jonna tänker när de gång på gång överger sin bebis dvs dumpar bebisen på en galen (på riktigt galen) sektmedlem (Hillsongs) aka Anna Book!?
Vare sig Jonna eller Jocke har något för sig just nu förutom att böla på sociala medier och prångla ut reklam för egna samarbeten. Varför i helvete skaffade dom ens "det övergivna barnet" Lilou? Verkar endast ha handlat om content för kärleken för babyn finns inte där...

Jag fattar att det kan bli skevt för Jonna då hon helt tappade sin anknytning till bebisen pga hennes sepsis MEN för i helvete- bebisen är mer tid hos barnvakter än hos Jonna! Ska Lilou bli en ny Jocke som redan från start fick sitt liv förstört.
Senast redigerad av FruKrokodil 2025-12-09 kl. 03:21.
Citera
2025-12-09, 03:30
Medlem
Cluee News live-reaktion på Avsnitt 1 var väldans vettig och straight, tycker jag.

Hört att han är långt ifrån allas favorit. Själv känner jag knappt till ett shit om han. Men här fanns det inget att klaga på. Inget drama, inget bullshit, ingen animositet, partiskhet, skvaller, eller kränkande på andra, utan bara ren reaktion och resonemang.
https://www.youtube.com/watch?v=kGGcZd3Ju24

Här är Cluee extremt tydlig med att han tror stenhårt Jocke ljuger, och Cluee tycker även det är obehagligt att se hur Jocke ler när han ljuger, särskilt när Jocke märker att det går hem och får önskad respons hos motparten.
Speciellt när Jocke konfronteras, i slutet av Avsnitt 1, så säger Cluee att han kan inte begripa hur en enda människa INTE skulle se att Jocke blåljuger där. Att det är så tydligt så det är både smärtsamt och obehagligt att titta på, säger clue.
Citat:
Ursprungligen postat av Knappast.......
Det borde vara så iaf. Gällande schizofreni stämmer det nog. Men jag vet många barn som fått både adhd och autism-diagnos i väldigt ung ålder. Så unga som 2-3 år t.o.m. Rena vansinnet.
Är med i flertalet NPF-grupper på Facebook och har reagerat på det, samt hur snabbt de diagnostiseras.
Uff då. Är det som du säger, då är det verkligen inte bra. England har jag hört att dom får enligt lag inte ge barn någon långvarig diagnosticering alls innan .. tror det är 12 års ålder.
Skriv in tips till Dokument Inifrån om den gruppen
Senast redigerad av Valentin90 2025-12-09 kl. 03:47.
Citera
2025-12-09, 04:01
Medlem
Borka88s avatar
ANALYS: Vi är maktlösa – därför överlever Joakim Lundell allt

Det händer varje gång. Joakim Lundell hamnar i ännu ett drama och sociala medier fylls omedelbart av samma förhoppning: “Nu är han körd. Nu faller han.”
Men det gör han aldrig. Och sanningen är att han inte kommer göra det nu heller.

När SVT:s senaste granskning slog hål på flera av hans mest centrala barndomsskildringar – berättelser om övergrepp och ren tortyr som saknar stöd i både journaler och myndighets dokument – borde det ha varit slutet. När hans egen familj öppet ifrågasatte honom, när psykiatri utlåtanden målade en helt annan bild än den han sålt i åratal, när hans bror beskrev hur berättelserna "hittats på", då borde marken ha gett vika.

Men det gjorde den inte.
Istället hände det vi sett hundra gånger förut: andra influencers rusade till hans försvar, fans mobiliserades, kommentarsfält fylldes med ilska mot kritikerna. För Joakim Lundell är inte beroende av att vara trovärdig – han är beroende av att vara känslomässigt central. Och den platsen har han befäst i över ett decennium.

En anekdot från det pågående dramat visar fenomenet i sin renaste form: mitt under stormen, när kritikernas argument staplades på varandra, dök en ung följare upp i ett kommentarsfält och skrev: “Ni fattar inte. Jocke räddade mig. Han är den enda som berättat något jag känt igen mig i.”
Och där har vi svaret på varför han inte faller.

Lundell har gjort sin barndom till en del av sitt varumärke – och sina följares barndomstrauman till bränslet som driver hans försvar. Tre generationer av fans har växt upp med honom som en figur som både lider, slåss och “övervinner”. När han attackeras, känner de sig själva attackerade. Det spelar ingen roll om bevisen talar emot honom. Det spelar ingen roll om berättelsen spricker. Lojaliteten ligger djupare än så.

Och det är just här vår maktlöshet visar sig.
Hur stoppar man någon som blir starkare av kritik?
Hur når man en publik som ser granskning som ett personligt angrepp?
Hur korrigerar man en berättelse som inte bygger på fakta utan på emotionell överlevnad?

Det går inte.
Joakim Lundell har byggt sin odödlighet på vår oförmåga att hantera sensations kultur, vår svaghet för trauma-narrativ och vår hunger efter konflikter som underhåller. Han är inte immun mot cancel culture – han är dess mest framgångsrika produkt.

Därför faller han inte nu.
Därför kommer han inte falla nästa gång heller.

Det är inte Joakim Lundell som är problemet längre.
Det är systemet som låter honom växa – och vår totala maktlöshet inför det och hoppas jag har fel

Till sist: Denna analys bygger på olika faktorer men såklart inte om Joakim skulle begått ett allvarligt brott det har jag inte analyserat.
Citera
2025-12-09, 04:02
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Han visar lycka varje gång denne visar medlidande, till exempel. En autist skulle inte kunna tolka dom signalerna så lätt, han talar ofta med ett litet leende på läpparna när han berättar om allt hemskt mamman "utsatt" honom för och det är inte ett adekvat kroppsspråk om man genuint återberättar ett trauma.

Kort och gott, han är inte autist.

Känt en förståndshandikappad autist som lyckats manipulera andra, och Jocke är inte dum. Det är inte en bra idé att sprida stereotyper om autister att de är moraliska, säger sanning och aldrig manipulerar. Det finns absolut autister som gör det.

Sedan kan man faktiskt ha fler grejer, t ex autism + narcissism eller autism + psykopati.

I filmer där han är liten så har han stimmingbeteende, det förekommer nästan uteslutande hos autism, iallafall i den graden.
Citera
2025-12-09, 04:04
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arlagatan
Jag tror att han känt sig väldigt övergiven och ensam, haft svårt att förstå sig själv och genom det känt att "om hans barndom hade varit hemsk" så hade hans känslor och beteenden varit berättigade. Han upplevde en trasighet på samma sätt som om han hade haft en trasig uppväxt, men den trasiga uppväxten fanns inte där så han skapade en saga om den istället för att få sin egen historia att gå ihop känslomässigt.

Medhåll.
Citera
2025-12-09, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pommier
Tack för info! Man skulle ju verkligen vilja lägga vantarna på den videon.
Här nästa video om dramat. Han pratar lite om drevet mot mamman.
https://youtu.be/GO2crLbbM54?t=1002
Jag lade till rätt tid i länken, där han börjar prata om att Jocke uppmanade följarna att socanmäla Chrippa och att Jocke ringt socialen, skatteverket, kronofogden och polisen på sin bror bland annat och även Jockes nyaste uthängningskampanj mot sin mamma, tv4-dokumentären.

Den andra mamman han pratar om tidigare i videon är en som hade ett skvallerkonto som hängt ut honom och Linnea med lögner och propaganda om hans faderskap och massa annat.

Jag kan inte ta inlägg från Chrippas tråd men den fanns uppladdad men videon är borta nu. Du kanske kan fråga om det kontot har kvar den.

Citat:
banal
Pajas.

När och av vem bröts sekretessen i de anteckningar som Skabbe läser ur i senaste videon (20 min in)?
https://pixeldrain.com/u/hdV4jWBT
Senast redigerad av SLUTSPEL1 2025-12-09 kl. 04:31.
Citera
2025-12-09, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Känt en förståndshandikappad autist som lyckats manipulera andra, och Jocke är inte dum. Det är inte en bra idé att sprida stereotyper om autister att de är moraliska, säger sanning och aldrig manipulerar. Det finns absolut autister som gör det.

Sedan kan man faktiskt ha fler grejer, t ex autism + narcissism eller autism + psykopati.

I filmer där han är liten så har han stimmingbeteende, det förekommer nästan uteslutande hos autism, iallafall i den graden.
Jag kan absolut hålla med, det är ett spektum,

Men jag betraktat förödelsen denna man fört med sig överallt i många år. För mig handlar min skepticism till hans autismdiagnos främst om att han visar samtliga tecken på att han lider av ett kluster B personlighetssyndom som kan förväxlas med autism vid första anblick.

Han saknar empati.

Jockiboi bryr sig inte om att Jonna försökt ta självmord
https://youtu.be/M-jwA2MN8dY?si=oHSupM_1-vnGsR58

HELA snapchat bråket mellan jockiboi och hans bror
https://youtu.be/w3zpAncgTa0?si=q7WAo4iuWLC8FczP

75 tusen brorsan

Han har också tidigare diagnoser som han aldrig har pratat om, men som råkat avslöjas när han offentliggjort papper, det finns förmodligen fler.
Senast redigerad av SLUTSPEL1 2025-12-09 kl. 04:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in