2025-12-08, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
Misstänkte direkt att det var en avundsjuk musliman-hagga

Och mycket riktigt: från Mellanöstern

https://www.friatider.se/misstanken-invandrarkvinna-forsokte-forgifta-fyra-pa-akademiska
Sorgligt att hon är armenier och troligtvis kristen. Men det spelar ingen roll.
Citera
2025-12-08, 23:26
Medlem
Det är jätteviktigt att invandrare kommer hit och jobbar inom vården och "tar hand om oss" när vi blir gamla och sjuka.

Förgiftar kollegor, våldtar gamla tanter o.s.v.

I UK är folk upprörda över att invandrade muslimska gäng våldtar brittiska kvinnor och barn, i Sverige får de inkvoterade invandrarna betalt för att göra samma sak i tjänsten.

Jag undrar om hon redan hunnit giftmörda någon, utan att det upptäckts och bara avskrivits som random "dödsfall" ?

Finns diverse fall där vårdpersonal seriemördat många och under lång tid inte upptäckts.
Citera
2025-12-08, 23:30
Medlem
Koffeincitrat används till prematurfödda bebisar för att förebygga andningsuppehåll. Der är ett väldigt vanligt läkemedel på neonatalen.
Det ges oftast peroralt och borde då vara smakfritt eftersom det ges till små bebisar.
MGM verkar vara konspiratoriskt lagd, vaccinmotståndare etc.
Kanske har hon ifrågasatt användningen av läkemedlet på arbetsplatsen och fått mothugg av sina kollegor som är sjuksköterskor? (MGM verkar arbeta som undersköterska) MGM tycker då de ska få smaka på sin egen medicin (bokstavligen!) och lyckas komma över medicinen för att sedan spetsa vattenflaskorna.
Citera
2025-12-08, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enannanen
Koffeincitrat används till prematurfödda bebisar för att förebygga andningsuppehåll. Der är ett väldigt vanligt läkemedel på neonatalen.
Det ges oftast peroralt och borde då vara smakfritt eftersom det ges till små bebisar.
Kanske har hon ifrågasatt användningen av läkemedlet på arbetsplatsen och fått mothugg av sina kollegor som är sjuksköterskor? (MGM verkar arbeta som undersköterska) MGM tycker då de ska få smaka på sin egen medicin (bokstavligen!) och lyckas komma över medicinen för att sedan spetsa vattenflaskorna.
Inte alls orimlig hypotes. Det hela känns mest som någon form av (sjukt) meddelande eller försök att bevisa något för specifika kollegor.
Citera
2025-12-08, 23:38
Medlem
Citat:
Inte alls otroligt scenario. Ett (sjukt) försök att visa att det man ger små barn kan (potentiellt) döda vuxna. Något kan ha slagit slint ordentligt.
Senast redigerad av KjulaMo 2025-12-08 kl. 23:42.
Citera
2025-12-08, 23:48
Medlem
Citat:

Tror du har helt rätt i att det ligger nåt konspiratoriskt motiv bakom för människan verkar inte frisk. Men det är knappast koffein från avdelningen, medicinen heter Peyona, kollar man FASS finns den i styrkan 20mg/ml och förpackningen 10x1ml. Det skulle ju då behövas hur mkt som helst för att komma upp i toxiska nivåer och det skulle väl märkas om hon stulit så pass mkt
Citera
2025-12-08, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spikevax
Tror du har helt rätt i att det ligger nåt konspiratoriskt motiv bakom för människan verkar inte frisk. Men det är knappast koffein från avdelningen, medicinen heter Peyona, kollar man FASS finns den i styrkan 20mg/ml och förpackningen 10x1ml. Det skulle ju då behövas hur mkt som helst för att komma upp i toxiska nivåer och det skulle väl märkas om hon stulit så pass mkt

Ja det har du helt rätt i! Närmre en liter om jag nu inte räknar fel?
Då kan man nog avfärda det! 😅
Senast redigerad av Enannanen 2025-12-09 kl. 00:03.
Citera
2025-12-09, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cactuslime
Hade hon alltså gått in på andra avdelningar och gjort detta? Annars finns det ju inget syfte med låsta avdelningar.

Vakterna och de låsta avdelningarna skedde efter förgiftningarna innan de hade någon misstänkt. Hon är ju bara skäligen misstänkt än så länge och har inte erkänt vad det verkar som så de lär inte kunna slappna av helt ännu. Kan ju fortfarande visa sig vara någon annan skyldig, även om det nog inte är troligt.
Citera
2025-12-09, 00:31
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilloVet9
Även om det skulle stämma ditt superantagande ang GM,
så är det obehagligt med din gissning.

Andra personalkategorier kan också komma över läkemedel, på olika sätt
Det är bara statistik, du behöver inte introducera känslor.
Citera
2025-12-09, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Personen jag citerade kommenterade en anna person och den personen i sin tur frågade en tredje profil vad den profilen menade med sitt inlägg. Den kommentar jag citerade var ju typ "Gå in och kolla på profilen" som ett svar till den som inte fattade vad som hade skrivits. jag följde det rådet och kikade på vad en profil har skrivit här på Flashback under sin tid här. Läsningen var jävligt skrämmande i sin maniska rättshaveristiska stil där både den ena och den andra anklagades för både det ena och det andra. Profilen påstår sig sedan ha ett yrke och en anställning inom vården. Vilket jag då hoppas inte är sant.

Men jag är nyfiken på vad det är för person med den profilen? Vad skrev denne person dom inte är lämplig att arbeta inom vården då?
Citera
2025-12-09, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harlequin73
Det skulle isf finnas ett samband med ett trippelmord och vem som låg bakom det.
Kommentaren ligger kvar på fb.

På vilken sida på fb? Jag hittat inte!

Länka gärna Eller kan du skriva vad det var för kommentar och person?
Citera
2025-12-09, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigel1
Jag får samma känsla som du. Om någon är långsint så skulle det i detta fall (på Akademiska) kunna rör sig om en hämnd för något som inträffat 2008 på Astrid Lindgren, men det är väl ändå för konspiratoriskt.

Vad hände då? Alltså hänger inte med

Vad för person/profil skrev vad? Var kan jag hitta detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in