Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-08, 19:29
Medlem
DeekinTTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Instämmer.

Macron säger att Ukraina och Europa nu har "många kort" i fredssamtal
Tetyana Vysotska, Valentyna Romanenko — 8 december, 17:30.

"Frankrikes president Emmanuel Macron sade att Europa och Ukraina för närvarande har många argument och påtryckningsmedel på Ryssland under förhandlingarna för att skapa fred i Ukraina – allt som återstår är att föra Ukrainas, Europas och USA:s gemensamma ståndpunkter närmare varandra."
---------
"Det är ett faktum att Ukraina gör motstånd mot detta krig, och det är ett faktum att den ryska ekonomin börjar lida, särskilt efter våra senaste sanktioner och de från USA", betonade den franske presidenten.
--------

Mer att läsa I länken:
https://www.pravda.com.ua/news/2025/12/08/8010921/

Det måste hålla på sikt för hela Europa

Macron har inget att komma med. Finns ingenting de kan göra. Möjligtvis ett femtioelfte sanktionspaket som inte kommer ha någon betydelse överhuvudtaget.
Citera
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Ja precis och Ukrainas folk älskar ju Trumps fredsplan med..

Finns inget som tyder på det. Ukraina vill leva som ett fritt land utan påverkan av rySSland och ha tillbaka allt sitt territorium.
Citera
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Men hur förklarar du då att minst 75% av inläggen är "slava Ukraini" som sprider rysshat och länkningar till Cornucopia?
Gör en enkel matematisk översikt på de senaste 10 sidorna så ser du motsatsen till vad du skriver i ditt inlägg. Detsamma tycker jag gäller X, det verkar som västs underrättelsetjänster och trollfabriker har fått ökade anslag.

Idag har varit ännu en intressant dag där Trumps uttalande om fredsförslaget som det arbetas på är spektakulärt.

“Zelensky hasn't read the plan yet but his people “love it"
Russia wants the whole of Ukraine but they are fine with the plan.”

Kan det vara så enkelt att 75% här på forumet är medvetna om att det var Ryssland som anföll Ukraina och att hela kriget är Putins fel? Kan du ta till dig den åsikten?
Citera
2025-12-08, 19:30
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Men hur förklarar du då att minst 75% av inläggen är "slava Ukraini" som sprider rysshat och länkningar till Cornucopia?
Gör en enkel matematisk översikt på de senaste 10 sidorna så ser du motsatsen till vad du skriver i ditt inlägg. Detsamma tycker jag gäller X, det verkar som västs underrättelsetjänster och trollfabriker har fått ökade anslag.

Idag har varit ännu en intressant dag där Trumps uttalande om fredsförslaget som det arbetas på är spektakulärt.

“Zelensky hasn't read the plan yet but his people “love it"
Russia wants the whole of Ukraine but they are fine with the plan.”

Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Och sedan kommer du som Kremls papegoja.
Vad är det för människor som stöttar ryssarna?
Gammelkommunister?

Finns inget argument som fungerar för att stödja den attackerande parten, puttefnask &Co.

Skäms man inte över att gå Kremls ärenden?

Kan du inte lista 3 argument för att stötta Rysslands invasion av Ukraina?

Så ditt svar på mitt inlägg är att jag är Kremls papegoja?

Du kan på fullt allvar inte komma med tre argument till varför kriget startade? Du har papegojat i hundratals inlägg i denna tråd men har fortfarande inte kunnat tänka fram ett enda argument. Häpnadsväckande.
Att andras argument inte stämmer överens med dina åsikter är en annan sak men det betyder inte att det inte existerar argument.
Man behöver inte stödja ett krig för att kunna se anledningar till varför det bröt ut.
Citera
2025-12-08, 19:30
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Har du frågat Ukraina om din riskanalys och hur de bedömer risk/reward?

Kunde du förutse kollapsen i andra sammanhang?
Vad är din prognostillförlitlighet? (15 november…)
Eller är det mest varmluft?

Jag lutar mig på opinionsundersökningar. Eftersom många är för "fred så fort som möjligt även om det innebär territoriella eftergifter" så kan du räkna ut vad de tycker. På samma sätt var det under mitten av 2022 och under 2023 stor opinion för att försöka vinna militärt.

Mitt track record är fortfarande ganska bra. Inte minst har jag ett track record som inte enbart består av "nu går det dåligt för Ryssland, någon gång i framtiden kollapsar de och någon gång i framtiden dör Putin", dvs inga förutsägelser alls. Men tråden handlar inte om mig.
Citera
2025-12-08, 19:31
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Kan det vara så enkelt att 75% här på forumet är medvetna om att det var Ryssland som anföll Ukraina och att hela kriget är Putins fel? Kan du ta till dig den åsikten?

Absolut! Men jag svarade på ett inlägg om att det var tusentals inlägg med rysspropaganda, jag anser att de allra flesta, mer än 75% snarare är rysshat än rysspropaganda.
Citera
2025-12-08, 19:34
Medlem
JymdKjams avatar
Polen läser lusen av Moskvastaten i FN:

https://www.threads.com/@ruudams/post/DR-gsLqDGL0?xmt=AQF0w7rVcPf9JR6Bom8HA9_qxjdA94CO7pJjE TPZ77AJkx1ePzJlz84bYeJYa9AtY9hN_cff&slof=1

”Kom inte hit och grina, ni har blivit varnade.”
Citera
2025-12-08, 19:36
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Jag frågar dig om 3 argument för att försvara Rysslands invasion av Ukraina.
Kan väl inte vara så svårt för dig att rapa upp?

Citat:
Så ditt svar på mitt inlägg är att jag är Kremls papegoja?

Du kan på fullt allvar inte komma med tre argument till varför kriget startade? Du har papegojat i hundratals inlägg i denna tråd men har fortfarande inte kunnat tänka fram ett enda argument. Häpnadsväckande.
Att andras argument inte stämmer överens med dina åsikter är en annan sak men det betyder inte att det inte existerar argument.
Man behöver inte stödja ett krig för att kunna se anledningar till varför det bröt ut.
Citera
2025-12-08, 19:42
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Du vet lika väl som alla andra, att ukrainarna inte går med på ett fredsavtal som är på Putins villkor.
Är du handikappad eller lider av allvarlig amnesi, som upprepar den lögn gång efter annan?

Eller du älskar att upprepa Kreml talkingpoints? Känns bekvämt då?
Du går in med öppna ögon med rysk propaganda…

Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag lutar mig på opinionsundersökningar. Eftersom många är för "fred så fort som möjligt även om det innebär territoriella eftergifter" så kan du räkna ut vad de tycker. På samma sätt var det under mitten av 2022 och under 2023 stor opinion för att försöka vinna militärt.

Mitt track record är fortfarande ganska bra. Inte minst har jag ett track record som inte enbart består av "nu går det dåligt för Ryssland, någon gång i framtiden kollapsar de och någon gång i framtiden dör Putin", dvs inga förutsägelser alls. Men tråden handlar inte om mig.
Citera
2025-12-08, 19:45
Medlem
DeekinTTs avatar
https://x.com/distant_earth83/status/1998047170516373727?s=20

Precisionsskytte utan dess like!

Förstår inte varför Zelensky vill ha död på sitt folk.

Annars kommer sånthär fortsätta.
Citera
2025-12-08, 19:50
Medlem
Citat:
Men vad ska man med Ukraina eller Europa till?
Putin och Trump kan väl skarva ihop något novell på en servett?

Tänk att det ska vara så viktigt att ha med Ukraina, i det som handlar om Ukraina.
Och Europa? I det som berör Europa??

Skriv ihop något bara och håll en konferens. Trump och Putin. Hur bra som allra helst. Vad kan gå fel 😂😂😂
Utan USA:s långsiktiga stöd är Zelensky en nobody, helt oavsett om han lyckas behålla Merz, Macron, Kaja Kallas och Donald Tusk på sin sida.

Moskva förhandlar med USA först därför att det i grunden är USA som "is sitting with the actual high cards".
Citera
2025-12-08, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Utan USA:s långsiktiga stöd är Zelensky en nobody, helt oavsett om han lyckas behålla Merz,
Macron, Kaja Kallas och Tusk på sin sida.

Moskva förhandlar med USA först därför att det i grunden är USA som "is sitting with the actual high cards".

Nja, inte riktigt. Ukraina tillverkar själva en betydande del av de vapen som används i Ukraina. Rysshoran Trump tillför egentligen inte så mycket stöd till Ukraina som många tycks tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in