2025-12-08, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Nya Blocket är skräp, bara faktumet att de tog bort webbversionen och man får sitta med en smal mobilanpassad strimma som tar upp 1/5 av skärmen är ett slag i ansiktet.

Därtill är det helt sinnessjukt hur filtreringen funkar, du kan tex inte längre klicka i ”S-klass” utan måste klicka i för hand varenda jäkla möjliga sifferkombination Mercedes någonsin tillverkat.

Och varför gjorde de Bevakningar svårare att hitta?

Blocket är en bajskorv. Nästa gång tar de väl bort fordon som kategori.

Ja, jag har själv haft problem att söka, så när jag la upp en annons med sökord, (för att göra det enklare att hitta min annons) nä då bröt jag mot regler?! Haha!
Citera
2025-12-08, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Vad är problemet? Det har ju aldrig varit lättare än nu att söka och filtrera så man får fram exakt det man vill ha.
Nu ljuger du ju fullständigt.
Citera
2025-12-08, 11:37
Moderator
Citat:
Nya Blocket är skräp, bara faktumet att de tog bort webbversionen och man får sitta med en smal mobilanpassad strimma som tar upp 1/5 av skärmen är ett slag i ansiktet.

Därtill är det helt sinnessjukt hur filtreringen funkar, du kan tex inte längre klicka i ”S-klass” utan måste klicka i för hand varenda jäkla möjliga sifferkombination Mercedes någonsin tillverkat.

Och varför gjorde de Bevakningar svårare att hitta?

Blocket är en bajskorv. Nästa gång tar de väl bort fordon som kategori.
Eller så skriver du i S-klass i söken, då dyker det upp massa S-Klass, en och annan E AMG med.

Det blir långa listor det gör det, och jag tror nog Blocket kommer att jobba en del med förfiningar av sökningen det är ju trots allt så att Blocket är ett vinstdrivande bolag och om de förlorar affärer på grund av att deras funktion är kass kommer det att jobba med att göra den bättre.
Gör det inte det så kommer nån annan och gör det, som tar marknadsandelar av Blocket och till slut tar över om inte Blocket steppar upp.
Än så länge har jag inte hittat nån som är lika omfattande och de som är konkurrenter har ännu kassare sök och filtrering.

Så det fungerar i en marknadsekonomi.
Citera
2025-12-08, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Nä inte läskigt!
Bara tråkigt när det blir till det sämre.
Håller med. En massa mer pickande på mobilen.
Säljer i köper en hel del. Bilarna säljer jag alltid på Marketplace. Hittar dom på blocket för det mesta. Tidigare var det ett par klick. Nu sliter jag i håret mer än ofta.
Citera
2025-12-08, 11:57
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Eller så skriver du i S-klass i söken, då dyker det upp massa S-Klass, en och annan E AMG med.

Det blir långa listor det gör det, och jag tror nog Blocket kommer att jobba en del med förfiningar av sökningen det är ju trots allt så att Blocket är ett vinstdrivande bolag och om de förlorar affärer på grund av att deras funktion är kass kommer det att jobba med att göra den bättre.
Gör det inte det så kommer nån annan och gör det, som tar marknadsandelar av Blocket och till slut tar över om inte Blocket steppar upp.
Än så länge har jag inte hittat nån som är lika omfattande och de som är konkurrenter har ännu kassare sök och filtrering.

om de förlorar affärer på grund av att deras funktion är kass kommer det att jobba med att göra den bättre

Så varför ändra på en sök som fungerat väldigt bra? Numera krävs 10-15 klick för att komma dit man vill, tidigare gick allt på 3-4 klick. "Marknadsekonomi" jojo. Det är ett jävla otyg att förstöra sökmotorer och filteringar som redan fungerar. Samma skit google håller på med.
Citera
2025-12-08, 12:00
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase

Varför skulle jag vilja se en E AMG när jag söker på S-klass? Menar du på fullaste allvar att när man skriver S-klass i söken är korrekt att det visas sidor med Ford S-Max, Audi A3, Saab 9-3 och Porsche Macan bland Mercedes? Det är nämligen resultaten om du söker på "S-klass".

Den tidigare filtreringen hade inte detta problem, den var ren och visade enbart modellserien du valde i listan, ditt stolpskott. Slut med Blocket för mig.
Citera
2025-12-08, 12:34
Moderator
Citat:
om de förlorar affärer på grund av att deras funktion är kass kommer det att jobba med att göra den bättre

Så varför ändra på en sök som fungerat väldigt bra? Numera krävs 10-15 klick för att komma dit man vill, tidigare gick allt på 3-4 klick. "Marknadsekonomi" jojo. Det är ett jävla otyg att förstöra sökmotorer och filteringar som redan fungerar. Samma skit google håller på med.
Om fler gör som du och slutar använda blocket så kommer de att ändra så att det fungerar bättre, det är så det fungerar. För inte så längesedan ruttnade nån här på att Blocket var så jävla kasst jämfört mot Finn.no, nu påminner det tydligen mer om Finn.no men då är det inte bra heller, hur man än vänder sig har man röven bak.

Citat:
Varför skulle jag vilja se en E AMG när jag söker på S-klass? Menar du på fullaste allvar att när man skriver S-klass i söken är korrekt att det visas sidor med Ford S-Max, Audi A3, Saab 9-3 och Porsche Macan bland Mercedes? Det är nämligen resultaten om du söker på "S-klass".

Den tidigare filtreringen hade inte detta problem, den var ren och visade enbart modellserien du valde i listan, ditt stolpskott. Slut med Blocket för mig.
Det gjorde det inte för mig, det var övervägande MB S-Klass men en och annan E AMG, jag gjorde förstås så att valde Mercedes som bilmärke, misstänker att du hoppade över det om du fick upp Fordar och annat. Prova med det, välj Mercedes, skriv in S-Klass i sökrutan och då kommer du få bara Mercedes och framförallt S-Klass, eller så klickar du i alla S-Klassvarianter du är intresserad av, det tar förstås nån minut extra, det gör det.
Citera
2025-12-08, 12:50
Medlem
Jag har i så många år undrat varför Schibsted som äger Blocket och norska Finn har kunnat ha så fruktansvärt dålig variant i Sverige.

Nu har de alltså ändrat och direkt lagt in allt från Finn.no. Fantastiskt! En sida man kan söka på.
Ja, det är en vanesak. Jag har använt Blocket tidigare men Finn.no är överlägsen.

I Sverige har tradera/KVD/marketplace och liknande dykt upp för att blocket har varit så sjukt dåligt. I Norge är Finn.no helt dominerande. För det är bättre.
Citera
2025-12-08, 12:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hobsson
Håller med. En massa mer pickande på mobilen.
Säljer i köper en hel del. Bilarna säljer jag alltid på Marketplace. Hittar dom på blocket för det mesta. Tidigare var det ett par klick. Nu sliter jag i håret mer än ofta.

Och att man måste registrera sig för att handla, helt vansinnigt, ytterligare ett steg närmare fullständig diktatur!
Citera
2025-12-08, 13:16
Medlem
Något som bidrar till att sökningarna fortfarande blir lite häjkon bäjkån är att äldre annonser ej helt lirar med den nya layouten, om man kryssar i olika sökalternativ så kan de gamla annonserna vara helt dolda.

Tids nog fasas de äldre annonserna ut och då fungerar de nya sökfunktionerna som det är tänkt.
Citera
2025-12-08, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Erm du har ju fel på allt du skriver nu.
Tittade precis. Mina senaste sex sökningar ligger kvar. Räcker det inte med sex senaste sökningarna så kan man spara sina sökningar. Tror inte det finns någon maxgräns för hur många man kan spara.
Går hur bra som helst att sortera efter pris också.
Går att sortera på:

Publicerad
Modell
Pris lågt-högt
Pris högt-lågt
Mil lågt-högt
Mil högt-lågt
År nyast-äldst
År äldst-nyast
Mest relevant
Närmaste

Hur kan du missa det?

Jag menade sökningen på själva fllterinställningarna

Varje gång jag vill söka efter en till bil med samma filter, så får jag fylla i allt igen. Mina sökningar ligger inte kvar heller.

Kanske för jag inte är inloggad?
Citera
2025-12-08, 20:33
Medlem
Facebook marketplace funkar kanon till bilar iaf. Båda köpt och hittat där det senaste. Blocket har blivit alldeles för dyrt och nu med uppdateringen så tappade de mig helt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in