2025-12-08, 09:34
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
För att Jocke är en lögnare, man kan anta att allt han säger utan att visa bevis är osanningar.

Jag har sett allt Chrippa postat och allt han säger som på minsta sätt kan anses provokativt mot Jocke uppmärksammas av ett antal olika konton efteråt. Anjo, Rask, Motvikt, Hundpsykos på tiktok och youtube, Sweinfluencers, Jocke och Flashback och det har inte kommit på tal.

Tack för svar, då antar du alltså med andra ord och har ingen aning.
Citera
2025-12-08, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Om det är så ja.
Men det JAG stör mig på är 2 personer som ser sig som OFFER för något dom dragit igång själva.
Men det hör inte hit... Hoppas jag. - Det får vi kanske veta imorgon om det är så.
Det är så.

Såg du Anjos video igår? Dom som felaktigt ser sig som offer är Anjo och Jocke. Dom personer dom jobbat hårt för att skada är offer. Tänk efter lite, Anjos arbete är att skada andra.
Citera
2025-12-08, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Tack för svar, då antar du alltså med andra ord och har ingen aning.
Det kan du göra, om du vill ha fel.
Citera
2025-12-08, 09:36
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Det är så.

Såg du Anjos video igår? Dom som felaktigt ser sig som offer är Anjo och Jocke. Dom personer dom jobbat hårt för att skada är offer. Tänk efter lite, Anjos arbete är att skada andra.

Blev dom offer när dom ville hjälpa offret?
Tänk efter lite.
Citera
2025-12-08, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiffEllerPuff
Han är inte den första kändisen som hänger ut sina föräldrar. Dock är han väl den första kändisen som gör det på dylikt vis, på ett så osmakligt vis, och som (sannolikt) ljuger så enormt, grymt och hänsynslöst. De övriga har väl hängt ut dem på ett långt mer sofistikerat vis, de övriga har väl även gjort det med en konstnärlig finess och talang och med ett konstnärligt syfte - det kan man inte beskylla J för, om än han han låtit hjärnkirurgen Martin plita ner boken.

Nog kan man få tala illa om de döda, om det verkligen har varit elaka och orsakat trauman och förstört ens liv. Det är väl dock inte det debatten om J handlar om? Den handlar om huruvida hur mycket han kryddat sin story, ljugit ihop en story, farit med osanning gällande journaler, osv. För att tjäna pengar.

Sedan borde debatten tas ett steg längre, där man vågar tala om asjobbiga barn, ohanterliga barn, onda barn, barn med diagnoser, och om att inte skuldbelägga föräldrar för att de inte står pall eller är utrustade för sådana, det är i princip ingen, nämligen. Det finns som sagt extremfall av jobbiga barn, med tanke på vad även fosterhemsföräldrarna berättat och vittnat om, verkar J ha varit det. Givetvis är det inte Js fel att han föddes sådan, ett litet barn kan heller inte styra över sina handlingar överdrivet, men en tonåring kan det i viss mån, och när den blir vuxen kan den definitivt det, om den vill.

Ja vem kan klandra föräldrarna om de var oroliga för att Joakim skulle skada de andra barnen?
Jag tror inte bara mamman är ett monster utan det vore mer passande titel på boken om han haft någon självinsikt och sett att han själv var och kanske delvis är ett Monster.
Citera
2025-12-08, 09:41
Medlem
Citat:
Blev dom offer när dom ville hjälpa offret?
Tänk efter lite.
Dom har inte blivit offer, Jocke och Anjo har varit förövare från första stund.
Citera
2025-12-08, 09:42
Avstängd
PiffEllerPuffs avatar
Citat:
Nej nej man får inte tala illa om dom döda.
Det är inget jag skulle våga.. Man talar när dom lever. Har man inte gjort det då ska man vara tyst när dom är döda.

Är du vidskeplig?

Det är väl långt mer jyst att göra det när dom är döda? Jag skulle inte säga att det är vidare jyst av J att hänga ut sin mamma. Hon verkar inte ha mått toppen sedan hennes son släppte boken och spottade på henne?
Citera
2025-12-08, 09:44
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Dom har inte blivit offer, Jocke och Anjo har varit förövare från första stund.

Var ju du som skrev att dom såg sig som offer.
Nej jag tror du har fel.
Dom har inte varit förövare från första stund.
Dom ville hjälpa en som blev häktad.
Det var där det börja.
Citera
2025-12-08, 09:46
Medlem
Knappast.......s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Druthuludi
Det du beskriver om din systerson lät som mig när jag var liten, fast jag hade inga yngre syskon, men detta "Han fungerade som alla andra barn gör men han kunde få extrema utbrott. Han kunde kasta saker, riva ner allt från hyllor" - Allt det var som en direkt flashback.

Det du kanske missar är att det alltid finns anledningar till att någon agerar så, orättvis behandling kan vara ett stort skäl. Jag har aldrig haft småsyskon själv, endast tvillingsyster, så jag vet inte det där med småsyskon kontra storasyskon - men jag misstänker att mammor överdriver risken deras små barn utsätts för - vi har alla på den tiden blivit nerbrottade, mulade och misshandlade av elever som var några år äldre - är det så stor skillnad med ett äldre syskon? Tror du inte att både din systerson och Jocke betedde sig likadant som andra barn som mobbade yngre barn i skolan? Mammor har haft en flickas barndom, de vet ingenting om söner och vad söner tvingas gå igenom - det är detta en son endast kan prata med sin far om - då även pappan genomlevt den typen av händelser som sonen går igenom i skolan.

Då syftar jag på att flickor går igenom skolan utan bråk och konflikter i 9 fall av 10, och de bråk de går igenom är mest skitsnack bakom ryggen och en örfil här och där.

Pojkar har en mycket mer våldsam barndom, med bråk nästan varje rast - åtminstone på den tiden när man själv, och förmodligen Jocke - var barn - Jocke är 40 år gammal idag, jag är 36 snart.

Skolan på rasterna var en slagsmålsarena.

Är det så stor skillnad att slåss hemma?

På tal om att bråka med syskonen, även tvillingar bråkar, även bröder och systrar bråkar - både din syster och Jockes mor har nog överdrivit riskerna och inte insett att detta var normalt i skolan på rasterna, och att småsykonen förmodligen endast riskerade det som skedde varje dag på skolan - stryk.

Tror inte att det fanns någon risk för någons liv alls, utan tänker att det handlade om vanliga bråk.

Jag instämmer i att det kan finnas hämndmotiv till att skriva en bok och göra poddarna. Vinstintresse med, fan det är imponerande att han blivit rik på detta - men han blev ju känd på bloggen, samt i Big brother, Kungarna av Tylösand och dylikt - har man blivit dokusåpakändis i TV så får ju Youtube-kanalen och bloggen automatiskt följare.

Jag har inte aktivt följt Jocke, men ibland har hans Spökvideor och dylikt dykt upp i flödet.

Hans beteende mot folk som svikit honom låter som mitt beteende mot folk som svikit mig när jag var runt 17-22.

Tror inte att det handlade om vanliga syskonbråk, eller slagsmål på skolgården. Det är INTE normalt att ta stryptag på sina syskon, eller som det står i hans egna journaler "försökt strypa" upprepade gånger och önskat livet ut dem.
Samt slå sin mamma och morföräldrar, ha utbrott som pågår i timmar. Syskon blir inte rädda vid normala bråk. Och då har jag haft mkt syskonbarn i släkten med auhd-diagnoser, och har fortfarande som bråkar vilt med varann, brottas och skriker. Inget soc hade tagit notis om ens.

Och även om det nu finns en förklaring, eller anledning som du skriver, till hans handlingar mot syskonen så rättfärdigar det knappast ändå. Har full förståelse för att mamman inte mäktade med situationen, som hon dessutom sökte hjälp för. Och slutligen lät honom flytta.
Senast redigerad av Knappast....... 2025-12-08 kl. 09:56.
Citera
2025-12-08, 09:49
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiffEllerPuff
Är du vidskeplig?

Det är väl långt mer jyst att göra det när dom är döda? Jag skulle inte säga att det är vidare jyst av J att hänga ut sin mamma. Hon verkar inte ha mått toppen sedan hennes son släppte boken och spottade på henne?

Ja det är jag.
Jag tycker det är illa att skriva en bok oavsett om denna lever eller inte.
Att prata om det är helt ok. Men då pratar man med personen det berör
och man gör det privat. Man gör det inte för allmänheten kan jag tycka.
Jag konfronterade min plågoande.. - ja e glad att jag gjorde det.
För det kan man inte göra när dom är döda.
Citera
2025-12-08, 09:50
Medlem
Citat:
Var ju du som skrev att dom såg sig som offer.
Nej jag tror du har fel.
Dom har inte varit förövare från första stund.
Dom ville hjälpa en som blev häktad.
Det var där det börja.
Dom ville inte hjälpa Chrippa. Anjo och Jocke har över huvud taget inget att göra med polisens arbete, dom ska inte lägga sig i sånt. Dom klampade in och gjorde så mycket skada dom kunde när han satt häktad. Dom var aldrig ute efter att hjälpa, dom var och är alltid ute efter att uppnå maximal förödelse.
Citera
2025-12-08, 09:52
Avstängd
PiffEllerPuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Ja vem kan klandra föräldrarna om de var oroliga för att Joakim skulle skada de andra barnen?
Jag tror inte bara mamman är ett monster utan det vore mer passande titel på boken om han haft någon självinsikt och sett att han själv var och kanske delvis är ett Monster.

Håller med dig.

Dock lär man ju inse och acceptera, ingen väljer att födas, ingen väljer att födas med diagnoser av det slag J verkar ha som ett skört och utåtagerande barn. På så vis är det så klart synd om J, på riktigt väldigt synd om honom. Och att delvis blivit den han blivit som vuxen är väl också rätt begripligt, tack vare detta? Men, han verkar som sagt ha gått bananas i vuxen ålder kring mycket. Där har han ett eget ansvar. Han borde ha kommit så pass mycket längre som vuxen (just för att han blivit vuxen), men även fått verktyg och hjälp från psykiatrin för att hantera sina diagnoser och få bukt med traumat att bli övergiven av sin mamma.

Vad jag förstått har han över längre tid haft så mycket pengar att han kunnat anlita de bästa i världen - för att komma vidare. Det verkar han inte ha gjort, tvärtom, verkar däremot att ha sett den som en affärsidé att må dåligt, smutskasta sin mamma och vara ett "offer". Nej, han är ingen förebild, inte ens för att han "blivit någon" trots usla förutsättningar, förebild hade han blivit, om han gjort något gott och seriöst. Han fokuserar på fel saker, så sent som i intervjun han publicerade igår kväll med SVT-journalisten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in