2025-12-08, 08:06
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m64a
Är det någon som kan svara på varför majoriteten av hans fans är medelålderskvinnor? Väldigt märkligt.

Vi alla som skriver i denna tråden är fans/följare eller vad ni nu vill kalla det.
Sedan vad vi tycker är olika.
Jag undrar varför majoriteten av dom andras kanaler är snorungar som pratar
blattesvenska? Som tex Chrippa, Cluee mfl.
Varför det är medelålderskvinnor? Dom kanske var unga en gång i tiden och tittade på
deras pranks och så. Fanns inte så mycket att välja på då och nu har även dom egna
barn och familj. Dom som är 9- 15 år kanske följer andra youtubers. Småtjejer som vill ha sminktips
och killarna är väl kanske mer för gaming. Dom tycker nog det är kul att se Chrippa sitta och joddla medans han spelar?
Vissa växer upp, andra inte.

Och bara för att man följer någon betyder inte att man är i deras röv, Inte heller att man försvarar ALLT dom gör eller gjort.
Citera
2025-12-08, 08:09
Medlem
Gravsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Vad har du fått det ifrån? Det är väl ungar (12-17 år) som utgör majoriteten av Jockes fans? Vad har du för källa på att massa medelålders kvinnor följer honom?

Jag gissar på att man kan tro det då när en person har varit känd rätt så länge så brukar även de gamla fansen växa upp med personen.

Vet faktiskt inte själv vilken åldersgrupp Joakim riktar sig in på, men jag antar det är yngre då hans videor och vissa serier verkar rikta sig in på just unga.

Så det kan vara en stor blandning av yngre samt äldre.
Citera
2025-12-08, 08:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Kan ni förstå att Jockes biofilmer är lågbudget skräpfilmer som han vunnit priser för genom att få en miljon ungar att vilja se skräpfilmerna, och att Jocke inte ens är med i skapandet av filmerna, men får betalt för att låtsas att han är filmproducent, artist, discjockey och jätteärlig... inför en kamera, för att ge videos som ungar och förståndshandikappade människor tror på, och blir investerade i att visa Jockes mamma och bror, hur lyckad Jocke är?

Det kallar jag hyperverklighet.
Han är jätteduktig i sin hyperverklighet, men i verkligheten så är han en nolla som behövde låtsas att han skapade vad andra människor skapade.

Hyperverklighet uppstår när folk är så manipulerade och vilsna, att ledare som ljuger tillslut hyllas för att dom åtminstånde erkänner att dom ljuger. Nått som både Anjo och Rask har erkänt, medans dom låtsas att Jockes hyperverklighet är en riktig verklighet.

Trump också, han erkänner också att han är en lögnfylld skithög, så folk hyllar han för ärlighet gällande hur oärlig han är. Jättesjukt samhälle då.
Finns en ganska bra dokumentär av Adam Curtis kring det du tar upp.

Hypernormalisation
https://youtu.be/Gr7T07WfIhM
Citera
2025-12-08, 08:26
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gravson
Jag gissar på att man kan tro det då när en person har varit känd rätt så länge så brukar även de gamla fansen växa upp med personen.

Vet faktiskt inte själv vilken åldersgrupp Joakim riktar sig in på, men jag antar det är yngre då hans videor och vissa serier verkar rikta sig in på just unga.

Så det kan vara en stor blandning av yngre samt äldre.

Precis. När det gäller Jocke & Jonna så är det nog blandat.
Och jag ser heller inget fel i om dom nu vänder sig till en yngre publik.
Men det skulle bli lite knas om dom samtidigt vek ut sig på tex OF
Citera
2025-12-08, 08:31
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gravson

När man ser på hur hans tantfans så verkar de projicera väldigt mycket på honom, så jag tror många av dom har trasig bakgrund själva och överidentifierar sig. Lägg sedan till att många kvinnor faller i hela "I can change him"-fällan och att se Jocke bedyra att han endast är en hemsk person på grund av "barndomstrauma"...
Citera
2025-12-08, 08:41
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Ännu en lögn från Jocke och försök att göra lögnen trovärdig genom att intyga att det finns bevis

Jocke om Chrippa:
"Jag har en inlägg där han frågar när Jonna låg i sepsis på sjukhuset "är jonna död än?" Den har jag sparat."

Du verkar väldigt säker på att det är en lögn, sågen varken bu eller bä om vad som är sant men hur kan du vara så säker på lögn?
Citera
2025-12-08, 08:42
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
Finns en ganska bra dokumentär av Adam Curtis kring det du tar upp.

Hypernormalisation
https://youtu.be/Gr7T07WfIhM

Jag hade aldrig hört talas om det tills kreatören Elephant Graveyard gjorde en riktig dundergranskning av Joe Rogans sekt: https://youtu.be/ewvRS3NwIlQ?si=FZAjK08elJf7k0H3

Den kunde lätt ha handlat om Jockes sekt och hyperverklighet, men då utan domedags snack, eller Bo-Göran är väl Jockes hyperverklighets domedag lol.

Amerika fick Joe Rogan, som makthavare, och vi fick Jockiboi, som makthavare.
Folk som bara tänker på pengar vill hänga med dom för att då dyker afförsmöjligheter upp. Detta resulterar i ett enormt rövslickeri och galenskap runt dom, och tillslut tappade dom verklighetsförankringen totalt.

För att få chansen att tjäna pengar på att göra reklam hos Joe Rogan eller Jockiboi så behöver man bara spela med i deras hyperverkligheter, och bli pelare som håller upp den, och deras fantasier där Rogan är en av de bösta komikerna nånsin, fast folk tycker att han förstörde standup-komedi, och Jocke vill bara att man låtsas att han skapat jättebra biofilmer och musik, fast det var nån annan som skapade lågbudget biofilmerna och musiken som Jocke hävdade var hans konstverk för att manipulera ungar och efterblivna vuxna till att investera i skräpfilm å skräpmusik.
Citera
2025-12-08, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Ännu en lögn
https://youtu.be/-4yGOvnxtvg?t=2013

Joakim Lundell har polisanmält sin bror för arton brott, ett av dom är mordhot mot en annan youtubers barn i februari 2024, Joakim påstod hela tiden att han hade mordhoten på video som polisen skulle få, videon "kom bort för att Jocke bytte telefon" och att det fanns både två socialtjänstemän och en väktare som bevittnat hotet. Polisen fick aldrig någon video och utredningen lades ner.

Han bytte telefon långt senare och hade alltså haft tid på sig att delge polisen denna film, så det fanns såklart aldrig någon film. Men nu sitter han i Anjos video och säger att han har kvar allt dokumenterat från den tidsperioden.

"Jag kan med glädje skicka in allt, för jag har liksom allt dokumenterat från den här tidsperioden, januari-februari där."

Haha, mannen är en patologisk lögnare.
Citera
2025-12-08, 09:08
Medlem
anprims avatar
Är inte hela fenomenet Jockeboi mer ett symtom på ett tämligen sjukt samhälle? Jag vill inte gå in på någon djupare diskussion i denna tråd då det ter sig felaktigt. Men det slår en, då man väl läser denna tråd, hur urbota dumma folk måste vara när man med näbbar och klor slåss för att skydda en uppenbarligen patologisk mytoman till människa. Hur vi än vrider och vänder så har Joakim i detta fall utmålat sin mor till det ena och det andra – och då han väl konfronteras går karln bokstavligen sönder. I stället för att backa tillbaka och säga ”Du, Bo-Göran, ge mig tio minuter så ska jag fiska fram bevis på vad jag menar” blir det i stället känsloargument på känsloargument. Man ska ”lyssna” och ”tro” på barn, det låter ju onekligen vackert, men i slutändan talar man om en 30+ årig man som helt taget ur luften anklagar sin mor och hela familjen för helt sinnesjuka saker i uppväxten – helt sinnesjukt.

Jag har i min tjänst läst MÅNGA socialtjänstakter, äldre och dagsfärska. Det kan givetvis finnas olika ton mellan dem beroende på handläggare, men i slutändan kan jag summera en sak: ingenting, absolut ingenting, lämnas åt slumpen i dessa. Varje detalj och beskrivning om ett barn, eller som de hör ett barn säga skrivs ned; även om det uppenbart är hittepå läggs inget åt sidan. Därför ter det sig konstigt att det inte finns en tillstymmelse till belägg för Joakims rätt sjuka berättelser.
Senast redigerad av anprim 2025-12-08 kl. 09:12.
Citera
2025-12-08, 09:14
Medlem
mitropas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anprim
Är inte hela fenomenet Jockeboi mer ett symtom på ett tämligen sjukt samhälle? Jag vill inte gå in på någon djupare diskussion i denna tråd då det ter sig felaktigt. Men det slår en, då man väl läser denna tråd, hur urbota dumma folk måste vara när man med näbbar och klor slåss för att skydda en uppenbarligen patologisk mytoman till människa. Hur vi än vrider och vänder så har Joakim i detta fall utmålat sin mor till det ena och det andra – och då han väl konfronteras går karln bokstavligen sönder. I stället för att backa tillbaka och säga ”Du, Bo-Göran, ge mig tio minuter så ska jag fiska fram bevis på vad jag menar” blir det i stället känsloargument på känsloargument. Man ska ”lyssna” och ”tro” på barn, det låter ju onekligen vackert, men i slutändan talar man om en 30+ årig man som helt taget ur luften anklagar sin mor och hela familjen för helt sinnesjuka saker i uppväxten – helt sinnesjukt.

Jag har i min tjänst läst MÅNGA socialtjänstakter, äldre och dagsfärska. Det kan givetvis finnas olika ton mellan dem beroende på handläggare, men i slutändan kan jag summera en sak: ingenting, absolut ingenting, lämnas åt slumpen i dessa. Varje detalj och beskrivning som de hör ett barn säga skrivs ned; även om det uppenbart är hittepå lämnas inget åt sidan. Därför ter det sig konstigt att det inte finns en tillstymmelse till belägg för Joakims rätt sjuka berättelser.
Så är det. Att genom påhitt, tankefoster och psykisk instabilitet göra sig en mindre förmögenhet är inte många som klarar. Normala inre spärrar gör oss vanliga oförmögna till dylikt. I vilka andra sammanhang eller yrken utöver kriminella dito skulle detta kunna fungera? Det tål att fundera över.
Citera
2025-12-08, 09:15
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Han är väl inte den första kändisen som hänger ut sina föräldrar men är det inte mer vanligt att man gör det när dom dött? Nu ska man ju inte tala illa om dom döda heller men även jag kan tycka det är lite osmakligt om denne fortf lever. - Sant eller inte.
Senast redigerad av Tarmstuvning 2025-12-08 kl. 09:20.
Citera
2025-12-08, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Du verkar väldigt säker på att det är en lögn, sågen varken bu eller bä om vad som är sant men hur kan du vara så säker på lögn?
För att Jocke är en lögnare, man kan anta att allt han säger utan att visa bevis är osanningar.

Jag har sett allt Chrippa postat och allt han säger som på minsta sätt kan anses provokativt mot Jocke uppmärksammas av ett antal olika konton efteråt. Anjo, Rask, Motvikt, Hundpsykos på tiktok och youtube, Sweinfluencers, Jocke och Flashback och det har inte kommit på tal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in