Citat:
Ursprungligen postat av
m64a
Bland annat detta har Hanna Widerstedt lagt upp:
Jag har blivit intervjuad också. Har haft ont i magen över det jag utsattes för både 2012 och sedan 2017. Jag blev tystad, stalkad, hotad och filmad utan min vetskap när jag var 20. Jag fick inte uttala mig om det förtal jag utsattes för i hans bok där det står att jag stjäl pengar, umgås med gamla gubbar på flygplatser och kissar på mig offentligt på en restaurang på Gran Canaria. Jag blev hotad att den filmen skulle ut på nätet om jag inte var snäll och bad om ursäkt till den man som filmade detta. Varför filmar ni en 20-åring som druckit för mycket alkohol först och främst? Är det roligt? Ni har också visat denna film till alla möjliga för det är "roligt".
Jag polisanmälde boken, det lades ned och jag var inte i skick att ta detta vidare även fast jag borde.
Jag får höra av dig, joakim, att jag försöker vinna något på din bok (uppmärksamhet? Vad menar du ens?) När jag försvarar mig offentligt. Jag fick inte ha en åsikt för att JAG var provokativ som 20-åring så enligt dig skulle jag bara acceptera att du hänger ut mig i en bok och dessutom tjänar pengar på det än idag. Jag var ett offer för ditt drev och jag har rätt att bli hörd lika mycket som de andra du hängt ut systematiskt.
Man går inte på en ensam tjej med sina kompisar och smygfilmar. Jag vet inte hur dokumentären blir i slutändan, men jag hoppas att vi som fått uppleva detta tillsammans får en chans att andas ut och inte längre tystas och mobbas. Ditt beteende har aldrig varit okej. du är exakt samma människa 2012 som du är idag. Jag är stark, men nästa person kanske inte klarar av dig. Detta har pågått för länge och jag sänder kärlek till alla som fått utstå vad jag fått utstå.
Du skulle inte sluta förrän jag tog livet av mig. Det finns ingenting som kan ursäkta detta. Inga diagnoser, ingen hemsk barndom, ingenting. Man blir inte ond av en diagnos eller barndom. Jag är inte rädd för dig längre. Tack för mig och hoppas detta blir bra."
Nu är förvisso inte Widerstedt heller någon svärfarsdröm som personlighet, kan vi väl konstatera. Hon har säkert haft sin bakgrund och sina svårigheter med, säkert kryddat av en exotisk personlighet i sig själv ovanpå det. Slutresultatet har ju blivit en kvinna som visat ett långvarigt lynnigt och instabilt fungerande med tydliga impulsiva och exhibisionistiska inslag, tyvärr.
Det säger jag utan att vara direkt förfömande med någon mobbande avsikt. Ändock, så tror jag att Widerstedt skulle inte ha några större svårigheter att 'kraftigt överdriva' sina (säkert legitima) klagomål på Jocke som person. För liksom Jocke verkar hon ha en tendens att projicera ut sina livssvårigheter på andra faktorer för att fria sig själv från (den säkert enormt tunga) känslan av utanförskap och annorlundahet.
Man ska nog lysna till hennes yttranden med en hälsosam dos kritiskt tänkande, liksom Jockes. Men hon är förmodligen inte alls lika bra som Jocke på att förfalska och manipulera, för han är halvdant duktig på det faktiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av
SLUTSPEL1
... jag kan säga att Widerstedt /.../ hon sitter på en guldgruva.
Widerstedt har till skillnad från Joakim inte bara stöd för sin berättelse, hon har bevis.
Finns uppenbarligen folk som känner annorlunda ang Widerstedt än jag gör

(se ovan)