2025-12-07, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rogare.pontare
Kan du förklara varför blocket har "kollapsat"

Blocket har blivit helt värdelöst efter senare ändringen
Citera
2025-12-07, 19:34
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utbuad
Finns en annan sajt. leio.se

Påminner om blocket för 15 år sedan,så jäkla enkelt.

Såg ut som Blocket, ja.
Men sökte på "köksbänk", en annons kom upp.
På en Hyundai Getz 5-...
🙄

Men jag tycker också att Blocket blivit helt, helt uselt och letar alternativ.
Citera
2025-12-07, 19:45
Medlem
Tratten52s avatar
Vilket BS, Blocket fungerar hur bra som helst. Jag sålde en gitarr för ett tag sedan, tog några dagar sen var den såld. Jag har köpt och sålt mängder med prylar hur smidigt som helst.
Det skall ju vara någonting som går att sälja till rätt pris och det skall finnas köpare som är villiga att öppna plånboken. Det finns många korkade knäppjökar som tror att man säljer någonting som är värt flera tusen för 200 spänn. Jag brukar svara den typen att jag inte behöver pengarna och att dom ska besöka loppmarknader istället 😀
Citera
2025-12-07, 20:13
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Tratten52
Vilket BS, Blocket fungerar hur bra som helst. Jag sålde en gitarr för ett tag sedan, tog några dagar sen var den såld. Jag har köpt och sålt mängder med prylar hur smidigt som helst.
Det skall ju vara någonting som går att sälja till rätt pris och det skall finnas köpare som är villiga att öppna plånboken. Det finns många korkade knäppjökar som tror att man säljer någonting som är värt flera tusen för 200 spänn. Jag brukar svara den typen att jag inte behöver pengarna och att dom ska besöka loppmarknader istället 😀
Ser inte heller några större problem med Blocket. Har inte gjort några affärer sen senaste uppdateringen men för nån månad sen sålde jag också bl.a. en gitarr och lite andra prylar. Försökte först och parallellt med market place, Blocket var där jag blev av med sakerna, vissa med blocketfrakt, hur smidigt som helst och framförallt, på Blocket blir sakerna sålda till skillnad mot market place.
Blocket är klart bättre och smidigare, erbjuder olika köpskydd som man inte har på marketplace osv. Uppdateringen har kanske en del problem men de lär ju arbeta på att fixa till felen, varför man tror att det inte jobbas på problemen är underligt.
Citera
2025-12-07, 20:13
Medlem
Blocket måste tillbaka till sitt gamla jag. Annars kommer det få läggas ner.
Det finns inte en enda normal människa som tycker att blocket funkar felfritt.
Citera
2025-12-07, 20:19
Medlem
Paris24s avatar
Jag minns förr i tiden, när en säljare inte lyckades sälja en sak så förstod han att hans pris var för högt, bilden för ful, beskrivningen för klen. Och han bättrade sig och sålde saken.

Men numera är det tydligen blockets uppgift att sälja allt oavsett upplägg.
Citera
2025-12-07, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Sålde nyss en bil där.

Men att sitta och grina över att bojkotta Blocket kommer inte göra någon väsentlig skillnad.
Ja nya blocket suger.
Folk går apeshit över något som inte ens angår dom då blocket själva väljer hur det ska se ut och konsumentera får antingen acceptera det eller dra.
Onödigt att sitta och göra Flashback trådar, Facebook grupper och skit över det.
Vad har blivit så dåligt när man ska köpa sälja bil? Om du orkar står väl i tråden
Citera
2025-12-07, 20:39
Medlem
Blocket ser nu ut som finn.no har sett ut i flera år. Älskar det!
Jättelätt att skapa bevakningar och söka om man inte vet precis vad man vill ha.
Även om man vet vad man vill ha är det lättare.
Vet ni om priserna ändrats? I Norge är det väldigt bra priser/gratis.
Skillnaden mellan finn.no och gamla blocket var att på en normal bilannons I Norge så var det ca 30 bilder. På blocket ca 3 eller 4.

Tror ni kommer gilla det när ni vant er.
Citera
2025-12-07, 20:40
Medlem
Bjurras avatar
Varför använder ni inte Autouncle?

Då får ni med träffar från Blocket.
Citera
2025-12-07, 20:42
Medlem
Det är lätt att man kan få tunnelseende av sina idéer och glömmer bort vad kunden vill ha. Någon designer har gjort om sidan och ledningen har gillat utseendet utan att analysera resultatet vidare. Det har nog hänt blocket.
Blocket är totalförstört.

Men marketplace är ännu värre, går inte att filtrera eller sortera öht i princip, vilket är avgörande när man söker efter bilar.
Det enda man kan filtrera är fordon (alla typer av fordon på samma gång), sökradie, publiceringsdatum och pris.
Och bara privatpersoner där, ofta vill man köpa från bilhandlare men det går inte där.
Då måste man vända sig till Bytbil, Wayke osv, så de får monopol, men där är det främst bilhandlare.
Färre utbud och högre priser blir nog resultatet av detta.
Det bästa hade varit om Facebook tar sitt förnuft till fånga och gör marketplace till en vettig marketplace som är användbar.
Eller om blocket inser sitt misstag och implenterar det gamla in i det nya.
Citera
2025-12-07, 21:02
Avstängd
Staffesmurfsons avatar
HAr missat detta vad har hänt med blocket har mifrantera förstört det
Citera
2025-12-07, 21:03
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hitler-gg
Vad har blivit så dåligt när man ska köpa sälja bil? Om du orkar står väl i tråden

Var i mitt inlägg skrev jag en fråga?
Ingenstans! Inte på ett enda ställe.
Bra jobbat av dig, sjukt bra. Mästerdetektiven från FBI.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in