Citat:
Ursprungligen postat av
BHJS
Ja jag tror att det ligger mycket i det du skriver!
Ska Linn in i en stafett är det väl isåfall i damstafett, men Anna och Ella är svåra att flytta på!
Jsg tror att den sjätte åkaren inte får åka något lopp i OS, men det kan ju bli sjukdomar m.m.
För även fast Linn är Linn så tror jag att, med tanke på skadorna hon haft, hon får svårt att ta t.ex Ellas plats in en distans. Om A-K presterar kan hon mycket väl också ha en chans.
Och som sagt, lite kontroversiellt jag vet, så kan någon av Hanna, Anna och Elvira behöva stå åt sidan om de inte presterar. Men kan tänka mig som sagt att Anna får stå över en distans då hon trivs bäst i sprint medan Ella står över sprint då hon trivs bäst i en distans.
För sprint måste man tänka jaktstart. Vilka kan trots ett dåligt läge ta en medalj och i ett bra läge försvara den.
Med tanke på hur stor konkurrens i damlaget det är så ska ingen förvänta sig att köra allt på OS. Utan köra där man har allra störst chans till medalj och där man vanligt vis trivs och presterar. Alla tycker inte om distans och alla tycker inte om sprint. Alla har sina styrkor.