2025-12-07, 17:33
Medlem
Druthuludis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Men snälla ge dig. Det faller på sin egna orimlighet. Varför skulle varje socialtant, psykolog, läkare whatever som Jocke träffat under alla dessa år, ALLA valt att utelämna alla dessa saker? Det är ju inte samma person han träffat....

Men neee... Det är ju troligt att samtliga valt utelämna precis ALLTING som framgår i Jockes bok om hans mamma o hans hemska upplevelser...

För att det fungerar som så, att den ena läser det den andra skrivit - och får sedan samma bild och uppfattning - sedan fortsätter skiten - att den du träffar först skrivet nått, sedan får nästa person tillgång till handlingarna, och fortsätter skiten - de är alla del av samma system, läser varandras anteckningar och skriver liknande saker. De är lite som en kartell.

Jag kan inte uttlaa mig om detta specifika fall, men jag vet att de jobbar så.
Citera
2025-12-07, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Effopkoudar
Folk som resonerar som du borde utredas av soc.
Barn är aldrig extremt utagerande utan anledning.
Och diagnoser är ingen anledning.
Oavsett neurotyp eller till och med IF eller Downs syndrom kommer inte utagerande beteende automatiskt.
Det har däremot gaslightats emot barn genom tiderna.
Det här är ju total-fel? Kraftigt utåtagerande barn är absolut inte någon direkt emotionell/psykologisk reaktion på trauma eller liknande.

Hört talas om ADHD? Autism? Nedsatt affektreglering? Förståndshandikapp? Smärre avvikelser i amygdala eller HPA-axel? Låg impulströskel? HSP? Rigiditet? FAS/FASD, eller påverkan av nikotin eller läkemedel samt starka stresshormoner hos modern? dyregulerade dopamin- och seretonin-system? Sensorisk bearbetningsproblematik? För tidig födsel? låg födelsevikt? hypoxisk påverkan?, tidig infektion i livet? eller helt enkelt bara väldigt intensiva i sina affekter?

Alla just nämnda är bara några få mycket exempel på kända anledningar till varför barn utvecklar- och ibland t.o.m. föds med benägenhet till beteendemönster som är totalt irrelevanta i förhållande till omgivande sociala faktoer. Alltså utagerande utan social-psykologiska stimuli i närtid. Aggressivitet, impulskontroll och emotionell labilitet t.ex. har relativt hög heritabilitet, och då särskilt via dopamin- och seretonin-reglering.

Beteenden är biologiska, genereras alltid på insidan, alltid inifrån, aldrig utifrån. Ett beteende på insidan kan triggas av faktorer från utsidan, men de flesta beteenden kommer inifrån, utan triggers på utsidan.

Om någon tror att ett barn, som agerar ut, alltid gör så på grund av ett inneboende emotionellt trauma, då ska man nog inte låta den personen ha hand om barn. Barnet kommer lära sig hur man kan manipulera med början vid 2,5 års ålder ungefär. Vid 6-7 års ålder kommer ett sånt barn kunna starkt manupilera och kontrollera vårdnadshavaren, och delar av sin näromgivning, till den grad att barnet kan dansa mazurka på skallen på vårdnadshavaren.

När Jocke sitter och antyder att ett litet barns beteende aldrig är orimligt eller fel, så har han lika fel dom du har ovan. Och alla andra som säger ens snarlika saker också.
Alla föräldrar vet att barn måste klandras- och även bestraffas för somliga beteenden dom uppvisar, testar eller utvecklar. Annars kommer barnen aldrig få en chans att utveckla förstående var sociala normal-ramar finns nånstans.

Man måste börja klandra barn för sitt egna beteende vid någon tidpunkt, och sen gradvis öka kraven på barnet, successivt, att ta ansvar för sina egna handlingar. Ett barn som inte utvecklar ansvarsfungerande eller konsekvenstänk går det aldrig bra för i livet.
Bestraffar du inte ett litet småbarn barn vid somliga beteenden, t.ex. när dom leker med öppna eldslågor i hemmet, så kan dom elda upp kåken inklusive sig själva. Då måste bestraffa dom i syfte att dom inte ska göra om det, för du kan inte hålla 24/7 uppsikt över barnet för att säkerställa att dom inte gör om det igen.
Senast redigerad av Valentin90 2025-12-07 kl. 18:03.
Citera
2025-12-07, 17:35
Medlem
Druthuludis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mephedron
Ur Varje sida räknas
”981211 Samtal med fostermamma Fostermamman berättar att hon var på förhör med Joakim. Joakim tillsammans med tre vänner eldat. Pojkarna hade tänt eld på ett radhus, vilket brann ned.”
13 år, om det var 1998.

Jag kollade upp hans kanal och bland de senaste klippen han lagt upp är när han reagerar på de ”pranks” han gjorde för typ tio år sedan. Han och hans fru ska alltså komma med sina spontana reaktioner på sina gamla videos.
En sak jag reagerade på är att han flera gånger, så fort han hör att han sagt något könsord eller liknande i pranket, alltid måste tillägga:
”Gud vilket fruktansvärt språk vi hade på den tiden!”
Det låter inte alls som en spontan reaktion utan något han känner att han bara måste lägga in för att ständigt banka in att ”se, hur mycket jag har förääändrats sedan den här tiden! 😇”

Sverige är för jävligt, 13-åringar får elda ner radhus utan konsekvenser, och andra får inte tända eld på näsdukar utan rättspsyk i två år bara för att de var 22 år, fast med förvaltare är rättigheterna typ en 13-årings.
Citera
2025-12-07, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Fan vad elak du är.

Kroppen förändras efter barn. Mer efter två och tre barn.
Behöver man se ut som en gift padda från Tjernobyl för det.

Hon ser ut som hon varit med om är av psykiskt tortyr i samband med manipulation, gaslighting och allmänt pissad på. En vacker tjej som mötte Jockiboi och blev helt jävla vanskapt
Citera
2025-12-07, 17:41
Medlem
Druthuludis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSwede1983
Okej men då skulle jag nog försöka bli lite mer källkritisk och kanske öppna ögonen lite mer vad som händer i världen. I detta fallet så har Socialtjänsten 0 orsaker att ljuga eller dölja bevis och en hel familj likaså då dom inte tjänar något på att Jocke blir påkommen att ljuga .inget alls.jocke däremot har tjänat hur mycket som hellst på det här och tjänar hur mycket som helst på att vidhålla sina lögner..tror självklart Jocke mått dåligt i hela sitt liv och mår dåligt.ibland så behöver man ta ansvar för sina egna handlingar och om man skyller ifrån sig på å andra hela livet så går man aldrig vidare .man utvecklas inte . Om man hittar på saker så blir måendet Aldrig bra .hur mycket stöd man än får för man vet att man inte får stödet man behöver .

Hans mamma tjänar visst på detta, hon återställer sitt rykte - detsamma gäller andra Jocke snackat illa om.

Jag sympatiserar till exempel med Hanna Widerstedt mot Jocke i ett ärende.

Men, tycker enligt vad ni skriver här inte varit helt olik mig.

Jag anser mest att då han är rik så kanske han borde gått vidare, vi som inte är rika har fler skäl att älta och vara arga.
Citera
2025-12-07, 17:44
Medlem
Wrecking.Crews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Om mamman är så jävla bra, varför fick då pappan inte ens veta från mamman att Jocke hamnat hos fosterfamilj? Han fick inte ens träffa Jocke för mamman. Mamman hittade på att hans fosterföräldrar var dåliga etc, något som Jocke fick reda på inte alls stämde sen.

Mamman kunde ha frågat pappan om han kunde ta vårdnaden om Jocke, men inte ens det kunde hon. Märkligt
Pappan var inte kapabel till detta då han hade problem.
Pappan brydde sig inte heller då han tyckte det var viktigare att resa jorden runt.
Citera
2025-12-07, 17:46
Medlem
Druthuludis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelson
Det är väll klart att familjen inte vågade ha honom hemma när han har tendenser att göra sånna saker. Han hade absolut en tragisk barndom, men att hämnas på morsan som var tvungen att lämna bort honom är fan inte sjyst. Skyller ifrån sig allt ansvar

Nu gissar jag bara, men jag skulle gissa på att händelsen med radhuset hände efter att han hamnat på hem - inte före - och olikt många svenskar så anser jag att man inte kan ta saker ur sin kontext, eller ur sitt sammanhang.

Exempel:

Jocke placeras på behandlingshem med andra grabbar och de missbrukar eller dylikt, det eldas därefter upp ett radhus - då kan händelsen med radhuset betraktas som något de gjort i affekt för att de var PLACERADE - alltså det skulle förmodligen aldrig inträffat om de haft normala uppväxter och inte var placerade.

Säger samma sak om mig själv kontra förvaltarskapet jag genomlevde, där hot jag begick under den perioden inte hade skett om man inte placerats i den sitsen till att börja med.

Jag anser att flera svenskar är korkade som inte kan se att en sak leder till en annan - att 1+1 blir 2 - men 0+1 blir 1 - inte 2 - du får alltså ett annat resultat om du inte placerar Jocke på hem, du får ett annat resultat om du inte ger mig förvaltare mot min vilja - folk som inte fattar detta är korkade.

Morsan var inte tvungen att lämna bort honom. Och skyller nog ifrån sig en hel del.
Senast redigerad av Druthuludi 2025-12-07 kl. 17:50.
Citera
2025-12-07, 17:48
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Behöver man se ut som en gift padda från Tjernobyl för det.

Hon ser ut som hon varit med om är av psykiskt tortyr i samband med manipulation, gaslighting och allmänt pissad på. En vacker tjej som mötte Jockiboi och blev helt jävla vanskapt

Det gick snabbt också. Man kan inte tro att det är samma människa som bara några år sen.
Det gick utför direkt efter att dom fick framgång genom att kopiera amerikanska youtubers pranks.
Dom opererade sig och jagade, skönheten på utsidan, för att dölja monstren på insidan.

Bra att dom är ärliga om sina operationer iaf, så att det skrämmer ungarna från skönhetsjakten genom operationer.
Citera
2025-12-07, 17:57
Medlem
Druthuludis avatar
Citat:
Så du menar att det var okej att svartmåla mamman i massa år med media men inte Vice versa. Om nu svart måla enligt dig berätta sin åsikt

Jag hade gjort samma sak om jag kunnat, mot min adoptivmor för att hon ställde till det med förvaltare och psykiatri - så kan förstå Jocke.

Han har fördelen att ha en stor publik men rent principiellt hade jag älskat att göra samma sak mot min mor.
Citera
2025-12-07, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Druthuludi
Nu gissar jag bara, men jag skulle gissa på att händelsen med radhuset hände efter att han hamnat på hem - inte före - och olikt många svenskar så anser jag att man inte kan ta saker ur sin kontext, eller ur sitt sammanhang.

Exempel:

Jocke placeras på behandlingshem med andra grabbar och de missbrukar eller dylikt, det eldas därefter upp ett radhus - då kan händelsen med radhuset betraktas som något de gjort i affekt för att de var PLACERADE - alltså det skulle förmodligen aldrig inträffat om de haft normala uppväxter och inte var placerade.

Säger samma sak om mig själv kontra förvaltarskapet jag genomlevde, där hot jag begick under den perioden inte hade skett om man inte placerats i den sitsen till att börja med.

Jag anser att flera svenskar är korkade som inte kan se att en sak leder till en annan - att 1+1 blir 2 - men 0+1 blir 1 - inte 2 - du får alltså ett annat resultat om du inte placerar Jocke på hem, du får ett annat resultat om du inte ger mig förvaltare mot min vilja - folk som inte fattar detta är korkade.

Morsan var inte tvungen att lämna bort honom. Och skyller nog ifrån sig en hel del.

Jo, visst.
Men det är också lite som det där argumentet "min dåliga attityd beror på dig".
Man avskriver sig eget ansvar över hur man tacklar saker som händer. En händelse i sig blir förklaringen till att man reagerar på den som man gör.
Men förklaringen ligger ju också i hur man är funtad som person.
Citera
2025-12-07, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FantomenOchGuran
Född 1985, dålig i skolan, inte gått i skolan på 25 år,...
Ok, lärt mig det mesta på min fritid genom internet/tv. Senaste 20 åren känns det som att det mesta är på engelska? Han låter fan värre än en ryss i Murmansk.
Citera
2025-12-07, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Druthuludi
Jag tyckte som tidigare sagt att det var äckligt att han gjorde dagens runk, och var förvånad att det ens var lagligt.

Kletade han in sig i bajs?

Det är konstigt att han blev så känd efter det. Jag kan förstå det han sysslar med nu på Youtube, och kanske Big brother - men bajs?

Jag såg Hannah Widerstedt i Big Brother år 2012, och Jockiboy var lite av hennes partner då i Big Brother - Jag gillade aldrig Jockiboy eftersom han sysslade med "Dagens Runk".

Men, jag gillar inte heller psykiatrin eller socialen - framför allt inte barnpsykiatrin.

Ok, men Jocke verkar vettigare nu än då - och som sagt jag har ett större problem med systemet än med Jocke.
Va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in