2025-12-07, 17:00
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silodon
Marketplace är ju värdelöst på att filtrera annonser. Har jag valt max 40 km från mig och det finns få annonser skiter ju facebook i det och börjar visa saker från resten av Sverige. Helt ointressant vad som finns till salu 30 mil bort när man letar efter möbler och liknande.
Marketplace är fan helt jävla absurt. Jag kollade en gång på en sak som fanns i Borlänge, typ tre timmars bilkörning bort. Sedan dess envisas Marketplace med att visa mig annonser från Borlänge trots att jag filtrerar bort allting längre bort än några mil. Skulle väl förstå om det handlade om små värdefulla artiklar som jag ofta söker efter, men när de rekommenderar typ björkved eller skottkärror för några hundralappar blir man ju en smula konfunderad.
Citera
2025-12-07, 17:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Om du inte får upp Blocket så har du nog fått virus på datorn. Kolla det.

För Blocket fungerar utan problem.

Menar inte att det slutat fungera!
Menar att sidan blivit en skit sida jämfört med vad det en gång var!
Citera
2025-12-07, 18:18
Medlem
Haha, jag skulle söka efter en skoter för max 20k men satan, det gick inte att filtrera och söka på varken pris eller län.

Tusentals har klagat på blocket senate tiden men inte fan gör blocket nåt åt sidan för det.
Idioter lär väl ändra tillbaka endast när dom ser kvartalsrapporten i vinter och ser att dom förlorat 60% av sina användare.
Citera
2025-12-07, 18:28
Medlem
SexualCafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silodon
Marketplace är ju värdelöst på att filtrera annonser. Har jag valt max 40 km från mig och det finns få annonser skiter ju facebook i det och börjar visa saker från resten av Sverige. Helt ointressant vad som finns till salu 30 mil bort när man letar efter möbler och liknande.

Finns det någon tredjepartssida som filtrera marketplace korrekt?
Hatar verkligen marketplace.
Det började väl med att anväbdare gjorde köp o säljsidor på eget initiativ sen har fb försökt att implementera det i sidan. Men pga deras algoritm-tombola så är det hopplöst. Tog bort min fb pga detta. Vill bara ha hög kvalitet på livet.

Ja blocket har blivit sämre men jämfört med marketplace så är det the peak of professionalism
Citera
2025-12-07, 18:31
Medlem
Utbuads avatar
Finns en annan sajt. leio.se

Påminner om blocket för 15 år sedan,så jäkla enkelt.
Citera
2025-12-07, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flattematte
Saknar Blocket!
Vad är alternativet/alternativen?
Kan du förklara varför blocket har "kollapsat"
Citera
2025-12-07, 18:49
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hitler-gg
nån som köpt bil på facebook?

Sålde nyss en bil där.

Men att sitta och grina över att bojkotta Blocket kommer inte göra någon väsentlig skillnad.
Ja nya blocket suger.
Folk går apeshit över något som inte ens angår dom då blocket själva väljer hur det ska se ut och konsumentera får antingen acceptera det eller dra.
Onödigt att sitta och göra Flashback trådar, Facebook grupper och skit över det.
Citera
2025-12-07, 19:04
Medlem
Blocket
Man vänjer sig
Citera
2025-12-07, 19:11
Medlem
slush-puppies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tosstenpoposten
Jag gillar marketplace annars, men varför kommer det upp budgivningsannonser från Tradera i flödet?

Det går att bocka bort tradera på marketplace, inställningar > partnerinlägg
Citera
2025-12-07, 19:16
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Dissa äckelblocket som är som en polisstat med aftonbladet/shibstedt svinen och deras andra sajter som finn.no och bytbil,prisjakt och lendo och säkert nån till.

Ge inte en krona till dom.

marketplace is the way to go alla gånger.

Har bara goda erfarenheter av Marketplace. Fick en bil såld på bara ett par timmar(!) utan kostnad för annons m.m. Och det var till ett äldre par, vilket vidare visar att även de som man tror fortfarande hänger på Blocket av ”tradition” eller okunskap, har hittat dit.

/AI
Citera
2025-12-07, 19:17
Medlem
Freebops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camilla.kvartoft
Monopol det är vad det är.

Blocket har bara monopol på bilförsäljning, för andra marknadern är vinted/tradera så mycket bättre. Förhoppningsvis dyker det upp en bra konkurrent till bilförsäljning och då kommer Blocket dö ut
Citera
2025-12-07, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flattematte
Saknar Blocket!
Vad är alternativet/alternativen?

Ja vad har hänt med blocket, det går knappt att använda eller sälja något där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in